www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 83 dagen geleden)

Lancering van de veilige cloud-opslag voor bedrijven

Norman Safeground lanceert Norman SecureBox

Norman Safeground lanceert Norman SecureBox, een oplossing waarmee bedrijven de beveiliging van hun data kunnen controleren en onderhouden, kortom; Hoe kunnen werknemers veilig bestanden delen en synchroniseren tussen PC's en mobiele apparaten.

Hoofddorp, 4 September 2013 Veel bedrijven merken dat werknemers bedrijfsdocumenten naar onveilige cloud-diensten uploaden. Recente cijfers tonen aan dat 71% van de werknemers zich niets aantrekt van de bedrijfsrichtlijnen/policy. Daarom is veilige, eenvoudig te delen en controleerbare opslag vereist. Als bedrijven deze oplossingen niet implementeren, zullen werknemers zelf onveilige oplossingen gaan gebruiken en het bedrijf zal de controle verliezen.

“Norman SecureBox laat bedrijven veilig, delen en synchroniseren en maakt een back-up van de bestanden en mappen.
Veilige dataopslag is hard nodig in een wereld waarin informatie steeds breder gedeeld en toegankelijk gemaakt wordt en waar het aantal apparaten steeds maar groeit,” zegt Arne Uppheim, Product Director bij Norman Safeground AS.

Veel particulieren en bedrijven zijn tegenwoordig bezig met het vraagstuk hoe ze gegevens fysiek in de cloud moeten plaatsen met behoud van een goede toegankelijkheid. Norman SecureBox slaat alle gegevens op twee volledig redundante, fysiek discrete en veilige datacenters binnen Europa. Gebruikers merken hier niets van, zelfs als één van de datacenters zou worden uitgeschakeld door een brand of ander dergelijk voorval.

Geëncrypteerd (gecodeerd) in the vault (kluis)
Norman SecureBox creëert een aparte ruimte op de harde schijf van de gebruiker, genaamd “the vault” (“de kluis”). Alle bestanden die zijn opgeslagen in de “vault” worden door een 256-bit encryptie (AES) beschermd. Wanneer de Norman SecureBox toepassing wordt gesloten, dan is “the vault” niet zichtbaar en kan er geen ongeautoriseerde toegang plaatsvinden. Bestanden worden gewoon verplaatst naar de “vault” middels de drag-and-drop-methode, dan zijn ze meteen versleuteld, geback-upt naar de cloud en, indien nodig, beschikbaar gemaakt voor het delen met anderen. Als bestanden per ongeluk gewist of bewerkt worden, kunnen ze opnieuw worden geladen vanuit de cloud, waar Norman SecureBox zijn backups opslaat.

Bedrijf behoudt het toezicht en de controle
Het bedrijf is en blijft eigenaar van de gegevens die zijn opgeslagen in Norman SecureBox. Beheerders kunnen toegang krijgen tot bestanden in de cloud-oplossing, zodat ze zowel opgehaald als verwijderd kunnen worden. Het bedrijf kan gebruik maken van gedeelde mappen.

Norman SecureBox gebruikt ook “TheftGuard” technologie, die de inhoud op mobiele apparaten beschermt. Norman SecureBox is verkrijgbaar met mobiele ondersteuning voor iPhone, iPad, Android, Windows Phone en Blackberry. Als apparaten verloren of gestolen zijn, kunnen gebruikers en beheerders op afstand bestanden verwijderen, terwijl er veilig kopieën behouden blijven van de gegevens in de Norman SecureBox cloud. Verloren of gestolen apparaten kunnen worden gevolgd via de Google Maps-service.  Norman SecureBox heeft een meldingssysteem die beheerders waarschuwt zodra er bestanden in de gedeelde “vault” van het bedrijf toegevoegd, verwijderd of bewerkt worden.

Bestanden kunnen eveneens veilig en eenvoudig worden verzonden met Norman SecureBox. Een koppeling (link) wordt verzonden naar de ontvanger in plaats van complete grote bestanden en de ontvanger downloadt vervolgens de bestanden via deze link. Gebruikers kunnen ook veilig koppelingen (links) versturen naar hele mappen met hierin de bestanden. Deze links kunnen op verschillende manieren worden beschermd, met wachtwoorden, een limiet op het aantal toegestane downloads, een vervaldatum en melding van download acties.

“Het is een duidelijk voordeel voor klanten en partners om veilige cloud-opslag en veilige file sharing-oplossingen te hebben van Norman, in aanvulling op het bestaande productportfolio van dezelfde Noorse leverancier, " concludeert Uppheim.

Norman SecureBox bevat ook de volgende aanvullende functies:
  • Online prullenbak: Wanneer een bestand wordt verwijderd uit een gedeelde “vault”, wordt het bestand verwijderd van alle “vault” gebruikers. Een online prullenbak behandelt de bestanden, die kunnen worden hersteld indien nodig.
  • Delta Sync: Het synchronisatieproces is razendsnel doordat alleen de inhoud van nieuwe of gewijzigde bestanden wordt bijgewerkt en niet alle bestanden.
  • Ignore files/negeer bestanden: Zeer gevoelige bestanden worden, om veiligheidsredenen, in “the vault” geplaatst en er kan een speciale Ignore functie toegewezen worden, zodat zij niet kan worden gedeeld met andere gebruikers van de “vault”. Dezelfde functie kan ook worden gebruikt om te voorkomen dat grote bestanden worden overgezet als er geen beschikbare breedband internetverbinding is.
  • Online file controle: Gebruikers kunnen een beveiligde verbinding gebruiken om de kluis “vault” vanaf elke computer te beheren. Bestanden kunnen ook worden geüpload, gedownload en kunnen bijgewerkt worden via de online file controle.
  • Email2Folder: Elke “vault” heeft zijn eigen unieke e-mailadres, zodat gebruikers rechtstreeks kunnen e-mailen met bijlagen naar “the vault” met behulp van hun normale e-mailclient.
Voor meer informatie:

Maarten Prins, Marketing Communication Manager, Norman Data Defense Systems B.V.
Tel.: +31 (0)23 78 90 287
E-mail: marketing@norman.nl
Laatste van Norman
Norman Safeground lanceert Mobile Security voor Android

Lancering van de veilige cloud-opslag voor bedrijven

Cyber Research-rapport van Norman Shark onthult eerste grote cyberspionage-operatie vanuit India
Afripipes kiest Maunt als nieuwe distributeur

Pure Storage breidt het Pure as-a-Service aanbod uit en biedt ongekende transparantie

Nieuw opleidingsinstituut voor workforce management richt zich op veranderende arbeidsmarkt

Quion neemt voorsprong in hypotheekmarkt

Razer vervolgt e-sports-wereldtournee met Razer Invitational - Europe

Verdubbeling van het WLAN-spectrum: Europa staat op het punt een nieuw tijdperk in te luiden

Zivver behaalt 2e plek van Deloitte Technology Fast 50

Onderzoek Thycotic: dreiging AVG-boetes bepalen investeringsbeslissingen in cybersecurity

Resultaten nieuw onderzoek: "97% van de bedrijven vindt het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit, maar 71% weet niet waar ze moeten beginnen"

Snelgroeiend Studytube 4 jaar op rij in Deloitte Technology Fast 50

Rival Foods, SusPhos en Bilihome winnen Rabo Duurzame Innovatieprijs 2020

Nieuwe testkit van HBK voor snelle check van printed circuit board (PCB’s)

ICT Concept gaat op overnamepad

Toptienlijst meest baanbrekende innovaties van de wetenschap in NL bekendgemaakt

HashiCorp kondigt beschikbaarheid Consul 1.9 aan

Rockwell Automation neemt Fiix Inc. over, leverancier van cloudoplossingen voor onderhoudsmanagement
Van Delen Telecom en MCS werken samen om veilige Internet of Things-oplossingen te implementeren

Eén op de vijf HR-professionals: in 2030 wordt men ontslagen via een systeem

Finance krijgt prominentere positie in veranderende wereld

Aartsen kiest Thinkwise low-code platform voor digitalisering bedrijfsprocessen

Maximale digitale transformatie in CPG-segment door samenwerking Schneider Electric en ProLeiT

Planalyse voegt data storytelling van Toucan Toco toe aan portfolio
Verstreken tijd: 7 jaar en 83 dagen
Norman contact

Logo Norman

info@norman.nl
  www.norman.nl
Norman sociaal

Norman tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV