www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau

FBI kiest Lexmark als exclusieve leverancier van printoplossingen met overeenkomst van $30 miljoen

Naarden - 12. August 2013

Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) mag zich voortaan de exclusieve leverancier van printoplossingen noemen van het Amerikaanse Federal Bureau of Investigation (FBI). De overeenkomst wordt geraamd op meer dan $30 miljoen over een periode van drie jaar.

Om de kosten verder te verlagen en de efficiëntie te verhogen, worden bijna 20.000 printers die momenteel in gebruik zijn door de FBI vervangen door efficiëntere monochrome en kleurenprinters en MFP’s van Lexmark. Deze toestellen worden aangesloten op de IT-cloudinfrastructuur van de FBI.

Lexmark’s oplossing voor afdrukbeheer
wordt toegepast op het volledig geoptimaliseerde printerpark van Lexmark printers en multifunctionele toestellen (MFP’s). Deze oplossing beperkt het aantal onnodige afdrukken, vermindert de totale afdrukkosten en biedt een sterke toegangscontrole, geavanceerde informatiebeveiliging en een veilige toegang tot documenten.

Lexmark’s Markvision Enterprise
, de geavanceerde software voor het beheer op afstand van printers en MFP’s binnen een netwerk, wordt geïnstalleerd om de geoptimaliseerde afdrukomgeving op een meer transparante en consistente manier te beheren dankzij robuuste monitoring- en rapportagefuncties.

Lexmark heeft in 142 FBI-vestigingen verspreid over de Verenigde Staten zijn afdruktechnologie en –oplossingen geïnstalleerd die ondersteund worden door de Common Access Card (CAC). Het bedrijf deed dit als toeleverancier van Intelligent Decisions, dat bekendstaat als toonaangevende ontwikkelaar en leverancier van innovatieve IT-oplossingen voor federale burgerlijke en militaire instanties en inlichtingendiensten.

De inspanningen zijn tot nu toe goed voor meer dan $2,5 miljard aan besparingen. Lexmark zit hiermee op schema om de Amerikaanse federale overheid tussen nu en 2020 $10 miljard aan kosten te laten besparen. Het bedrijf slaagt hierin door de combinatie van innovatieve hardware- en softwaretechnologie die de afdruk- en beeldvormingsuitgaven vermindert.

"Het is geen toeval dat Lexmark momenteel zo sterk aanwezig is in acht van de tien belangrijkste Amerikaanse federale agentschappen[1],” stelt Niels Priem, General Manager van Lexmark Benelux. "Wij hebben gedurende vele jaren kennis en ervaring opgedaan binnen de federale overheidsdiensten van de Verenigde Staten. Daardoor zijn wij als geen ander in staat om deze agentschappen met een doeltreffende afdrukstrategie te helpen om efficiënter te functioneren, terwijl wij hun belangrijke opdrachten en toekomstige initiatieven ten volle ondersteunen.”

[1] Rangschikking van Amerikaanse federale agentschappen op basis van hun aantal voltijdse burgerwerknemers, volgens het U.S. Office of Personnel Management, Employment and Trends, 12/2011, Tabel 2

Extra informatie en documentatie:
About the company Over Lexmark
Lexmark heeft een unieke focus op het verbinden van ongestructureerde, geprinte en digitale informatie binnen bedrijven met de processen, applicaties en mensen die dit het meeste nodig hebben. Wilt u meer informatie over Lexmark? Surf dan naar www.lexmark.nl.

Blijf op de hoogte van Lexmark: bekijk de Lexmark Facebook-pagina en volg ons op Twitter via @LexmarkNL.

Lexmark en Lexmark met het diamantlogo zijn handelsmerken van Lexmark International, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Contact details Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Janneke de Vries van LEWIS PR
Tel: +31 (0)40 235 4600
E-mail: janneke.devries@lewispr.com
www.lewispr.com

Petra Nemitz van Lexmark
E-mail: petra.nemitz@lexmark.be
Laatste van Lexmark International
Lexmark verbetert wereldwijd partnerprogramma

Lexmark levert veelzijdige A3-MFP's voor middelgrote werkgroepen

Lexmark ontvangt Summer 2018 Pick-award
Lexmark Intern.. contact

Logo Lexmark International

Lexmark Intern.. sociaal

Lexmark Intern.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo PA Consulting
Logo Zoom
Logo Red Hat, Inc.