Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (8 jaar en 18 dagen geleden)
PR: Marcommit

J&W Bouwpartners kiest voor ERP met geïntegreerde webshop

Bouwmaterialengroothandel wil met nieuw ERP pakket en geïntegreerde webshop nieuwe klanten aantrekken en inzicht geven in voorraad

Sliedrecht - 15. July 2013

J&W Bouwpartners, groothandelsbedrijf van ruwbouw- en afbouwmaterialen, heeft gekozen voor UNIT4’s oplossing voor groothandels in bouwmaterialen. De oplossing kent een geïntegreerde webshop. Met de webshop wil de groothandel nieuwe klanten aantrekken en inzicht geven in de actuele voorraden. UNIT4 verzorgt de implementatie.

De implementatie van de backoffice is reeds uitgevoerd en was ingrijpend, omdat het oude ERP-pakket én de hardware aan vernieuwing toe waren, maar alles is soepel verlopen. De doorslaggevende factor om voor de e-commerce oplossing van UNIT4 te kiezen, was de diepgaande integratie met de backoffice. Die zorgt ervoor dat J&W Bouwpartners zijn klanten extra service kan leveren: ze kunnen op elk moment van de dag inzien wat er op voorraad ligt, wanneer ze het in huis kunnen hebben en bestellingen plaatsen.

“Wij zien toekomst in de geïntegreerde webshop. En we nemen onze ICT liever bij één partij af dan bij verschillende partijen. Met onze nieuwe e-commerce-oplossing kan de klant straks precies zien of wij producten op dat moment op voorraad hebben. We kijken er naar uit om de website dit jaar live te hebben”, aldus Jan van Limpt, algemeen directeur van J&W Bouwpartners.

Met het de totaaloplossing van UNIT4 werkt de bouwmaterialengroothandel veel efficiënter. De afstemming tussen het familiebedrijf en de inkooporganisatie 4+ Bouwmaterialen Groep - die met hetzelfde systeem werkt - is verbeterd. Voorheen was de groothandel een hoop tijd kwijt aan het opvragen van alle artikelstambestanden bij de leveranciers en aan het in het eigen systeem zetten van die gegevens - nu levert de inkooporganisatie die bestanden in het juiste formaat aan. De in- en verkoop, artikelen en voorraad zijn aan elkaar gekoppeld zodat de voorraden altijd op peil zijn. Bij een magazijnbon geeft het systeem automatisch aan of er wel voldoende voorradig is.

Jan van Limpt: “Wij hoeven nu niet meer handmatig alle inkoopprijzen in te voeren. De inkooporganisatie verzamelt de juiste artikelstambestanden centraal bij alle leveranciers die zo zijn in te lezen in het systeem.”

About the company

Over UNIT4

UNIT4 zet een wereldwijde standaard voor bedrijfssoftware die snel veranderende organisaties in de commerciële en publieke sector helpt om in te kunnen spelen op interne en externe veranderingen. Simpel, snel en kosteneffectief. De automatiseerder heeft activiteiten in zestien landen in Europa en tien landen in Noord-Amerika, Afrika & Azië-Pacific. De omzet in 2012 bedroeg 469,8 miljoen euro. Het bedrijf telt meer dan 4.000 werknemers en het hoofdkantoor is gevestigd in Sliedrecht. UNIT4 biedt een breed portfolio van oplossingen. In de Benelux levert UNIT4 business software voor verschillende sectoren, waaronder accountancy, gezondheidszorg, groothandel en distributie, mkb, onderwijs, publieke sector en zakelijke en financiële dienstverlening. Daarnaast levert UNIT4 oplossingen voor personeelsinformatie en salarisverwerking, business intelligence, e-commerce en diensten op het gebied van continuïteit en cloud computing.

Website: http://www.unit4.nl

Contact details

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met LEWIS PR:

Jorie Post
Tel: +31 (0)40 – 235 46 00
E-mail: jorie.post@lewispr.com
www.lewispr.com

Laatste van Unit4
Financiële teams met AI presteren aanzienlijk beter dan vakgenoten zonder de technologie

Global Center on Adaptation zet Unit4 ERP in ter ondersteuning voor een klimaatbestendige toekomst

BARC's The Planning Survey 21: uitstekende resultaten voor Unit4 Financial Planning & Analysis
Verstreken tijd: 8 jaar en 18 dagen

Logo Marcommit
Unit4 contact

Logo Unit4

+ 44 (0) 1423 537 837
  www.unit4.com/nl
Unit4 sociaal

Unit4 tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle