www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (8 jaar en 94 dagen geleden)

Transitie Staffing as a Service in de flexbranche

CTB Flex houdt zich al meer dan 30 jaar bezig met het maken van applicaties voor de uitzendbranche. Maar liefst 33% van de markt wordt door de diensten van CTB Flex ondersteund. De sterke kracht van haar software is dat in elk proces relevante kennis over de uitzendbranche is verweven. In de afgelopen anderhalf jaar is CTB Flex een nieuwe weg ingeslagen in het aanbieden van haar diensten onder de noemer Staffing as a Service. Dit geeft uitzendbureaus in de toekomst meer mogelijkheden om intelligent te opereren. Lees meer over deze transitie en de jarenlange samenwerking met Webservices.nl.

CTB Flex in het kort:
- Onderdeel van CTB die bestaat uit 4 BV's (Flex, Personele systeem, Facilitair en XRM)
- CTB Flex heeft 50 medewerkers
- Focus: uitzendbranche
- Gebruik door uitzendkrachten: dagelijks 20.000 unieke inlogs op de webportal
- Gebruik door intercedenten: 3.000 gelijktijdige users van de ERP applicatie

Procesoptimalisatie uitzendbranche
Het administratieve proces van een uitzendbranche onderscheidt veel verschillende niveaus die allemaal met elkaar verbonden moeten zijn om het vlekkeloos te laten verlopen. Van zowel de kandidaten als de klanten zijn alle wensen en gegevens nodig, om uiteindelijk een perfecte match te kunnen maken. Is deze match eenmaal gemaakt, dan moet een kandidaat snel en makkelijk de gemaakte werkuren en reistijden kunnen invullen, waarna de facturatie richting de klant in gang gezet kan worden.

Veranderde behoeften uitzendbureaus
Uitzendbureaus willen meer en meer uniek zijn in de eigen aanpak. Dit beperkt zich allang niet meer tot de communicatie naar de markt toe, maar wordt door de hele organisatie doorgevoerd. Zo ook met het IT landschap. Tot voor kort maakten uitzendbureaus voor de plaatsing van vacatures en de verloning gebruik van de software van CTB via ERP systemen en internet portals. Op dit laatst genoemde konden uitzendkrachten in loggen om bijvoorbeeld loonstrookjes op te halen, uren en reisafstanden in te voeren.

"Onze core competentie is de backoffice van het uitzendbureau. Dit was altijd een usp, maar is nu meer een commodity. Als iets werkt, wordt dit als vanzelfsprekend gezien. Werkt het niet, dan heb je een probleem."
Erich Radstake
Manager Business Development & Innovation bij CTB Flex

IT landschap handzamer via Staffing as a Service
Om flexibeler en efficiënter te werken, maakt CTB Flex het nu mogelijk om alle informatie vanuit een single point te ontsluiten. Hiervoor heeft CTB Flex een zogenoemd technologieplatform ('bodemplaat' of 'hub') ontwikkeld, waar alle mogelijke diensten op IT gebied ctbSchoenen2beschikbaar zijn en toegevoegd kunnen worden aan de bestaande IT omgevingen. Voor uitzendbureaus biedt dit platform veel voordelen. Op dit moment werkt een uitzendbureau gemiddeld met 10 tot 15 applicaties. Door het platform is het mogelijk deze applicaties allemaal aan elkaar te koppelen, zodat informatie onderling uitwisselbaar wordt en beschikbaar is waar het gewenst en relevant is. Het platform van CTB Flex werkt hier als de centrale motor van het IT landschap binnen het uitzendbureau en zorgt voor de continue uitwisseling van data. Denk hierbij aan informatie rondom verloning en facturatie, wetgeving, CAO, routebepaling en reiskostendeclaraties. Uiteindelijk wordt het ingewikkelde IT landschap van een uitzendbureau een stuk handzamer. Een eenvoudig voorbeeld is dat de benodigde software voor de uitzendkracht en opdrachtgever direct vanaf de website van het uitzendbureau toegankelijk is.

Webservices als schil rondom platform
Het nieuwe platform biedt als belangrijk voordeel dat nieuwe webservices, maar ook kant en klare widgets, eenvoudig toegevoegd kunnen worden aan de IT omgeving van het uitzendbureau, zonder dat dit de oude processen in de weg zit. Het nieuwe systeem zit als een schil rondom de bestaande CTB Flex software, die soms al decennia wordt gebruikt. Op deze manier is het voor CTB Flex niet nodig om klanten te dwingen om over te stappen op het nieuwe systeem, maar kan er gefaseerd nagedacht worden over uitbreiding of mutatie van het IT landschap. Radstake: 'Het nieuwe platform biedt voor ons veel mogelijkheden voor optimalisatie bij bestaande en nieuwe klanten. Onze propositie kunnen we verder verbreden, door het aantal services op het platform nog verder uit te breiden. Dit maakt het voor ons mogelijk om onderscheidend te blijven binnen de uitzendbranche.'

Webservices.nl vergemakkelijkt matching kandidaat met vacature
Al sinds 2004 maakt CTB Flex gebruik van de oplossingen van Webservices.nl voor het bepalen van afstanden. Deze diensten zorgen voor een aantal zaken:
- Bepalen van vacatures die het dichtst bij de woonplaats liggen
- Vergoeding voor reisafstanden van en naar het werk

Door de route webservices is het voor een werkgever makkelijk om te zien welke kandidaten het dichtst bij de werkplek wonen. Ook worden de webservices ingezet om de gemaakte reiskosten automatisch te laten berekenen voor de uitzendkrachten en door te berekenen aan de opdrachtgever. Radstake: "Onze software vereist een hoge mate van betrouwbaarheid. Fallback moet goed opgevangen worden. Webservices.nl is een zeer betrouwbare partner die een grote mate van stabiliteit waarmaakt. Dit was een belangrijke drijfveer in ons keuzeproces."

Een mooie toekomst
CTB Flex maakt slim gebruik van haar kennis en kunde over de uitzendbranche. Door de jarenlange ervaring weten ze precies welke informatie in welk bedrijfsproces relevant is. Met het nieuwe technologieplatform kunnen ze deze kennis goed inzetten door het steeds verder uitbreiden van het aantal services om de IT binnen uitzendbureaus nog verder te optimaliseren. Een mooi voorbeeld van een succesvolle partner van Webservices.nl.

Laatste van Webservices.nl B.V.
Transitie Staffing as a Service in de flexbranche

TVI optimaliseert Taxatool met Webservices.nl koppeling voor het direct opvragen van Kadaster data

Webservices.nl introduceert adrescheck voor Magento webwinkels
Verstreken tijd: 8 jaar en 94 dagen

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials