Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (7 jaar en 37 dagen geleden)
PR: ItsaRep

WD zet werelds dunste 1-terabyte hard drive in de markt

Schiphol-Rijk, 6 juni 2013WD®, onderdeel van Western Digital (NASDAQ: WDC) en wereldleider op het gebied van opslag, lanceert vandaag de dunste 1-terabyte harde schijf ter wereld, de 2,5-inch WD Blue™ 7 mm hard drive. De WD Blue-familie harde schijven voldoet met  een opslagbereik van 320 GB tot 1 TB in 7-mm uitvoering aan de behoeften van OEM’s channel integrators en consumenten die vaak een compromis zoeken tussen capaciteit, fysieke omvang en prestaties. Daarnaast zijn ze compatibel met de standaard 9,5 mm drive-slots van de meest gangbare notebooks.

“Gebruikers hoeven vanaf nu geen opslagruimte meer in te leveren als ze willen overstappen op een ultrabook of upgraden naar een dunne en lichte notebook”, aldus Matt Rudledge, vice president en general manager voor client-opslagproducten bij WD. “Met deze compacte 1 TB harde schijf kan de consument een systeem kiezen dat zowel een dun ontwerp heeft als een hoge opslagcapaciteit.”

Roger Bradford, marketing manager bij Intel : “Intel bevindt zich midden in de introductiefase van zijn vierde-generatie Intel Core-processors (codenaam ‘Haswell’), die de snelheid en efficiëntie van zowel desktop- als notebookplatforms verder opvoert en waarvan met name draagbare systemen veel profijt zullen hebben. De lancering van de WD Blue 7 mm hard drives brengt de opslagcapaciteit naar een niveau dat de gebruikerservaring op ultrabooks, ‘all-in-ones’ en andere dunne PC’s verder zal verrijken.”

“Met de lancering van de 2,5-inch WD Blue™ 7 mm hard drive kunnen we Acer-klanten nu het beste van twee werelden bieden. Ze hoeven niet meer te kiezen tussen dunne systemen aan de ene en hoge opslagcapaciteit aan de andere kant, ”zegt Tiffany Huang, BG President PC Global Operations bij Acer.

S.Y. Shian, corporate vice president en general manager van de NB Business Unit bij Asus: “Asus ontwikkelt nieuwe superdunne oplossingen. De WD Blue 7 mm 1 TB hard schijf biedt ons een betrouwbare opslagcapaciteit voor onze klanten. WD heeft de capaciteitsbeperkingen waar dunne en draagbare apparaten tot nu toe mee te kampen hadden, weten te elimineren zonder concessies te doen aan het niveau van betrouwbaarheid en databescherming dat we van de traditionele harde schijf gewend zijn.”

Kenmerken van de WD Blue 7 mm harde schijven zijn:

• ‘Shock Tolerance’ – WD’s ShockGuard-technologie beschermt het schijfmechaniek en het oppervlak van de schijven tegen schokken.
  • ‘Cool and quiet’ – De exclusieve WhisperDrive-technologie zorgt voor een geluidsarme performance.
  • ‘StableTrac’ – De as van de motor is aan beide uiteinden beveiligd ter compensatie van door het systeem opgewekte vibraties en ter stabilisatie van de schijven ten behoeve van een nauwkeurige ‘spoorvolging’ (tracking) gedurende de lees- en schrijfoperaties. Dit zorgt voor een consistent hogere prestatie.
  • ‘Dual Stage Actuators’ – Zoals we dat gewend zijn van ‘enterprise-class’ schijven, maken ‘dual stage actuators’ gebruik van twee systemen ter verbetering van de positionele nauwkeurigheid ten opzichte van de datasporen. De eerste actuator draagt zorg voor een ruwe verplaatsing met behulp van elektromagnetische actuator-principes. De tweede actuator maakt vervolgens gebruik van zogeheten ‘piezoelectric motion’ voor het finetunen van de positie van de lees- en schrijfkop.
  • ‘Reliable’ – WD’s SecurePark isoleert een opnemende kop tijdens een ‘spin up’ en ‘spin down’ gedurende de tijd dat de schijf inactief is van het schijfoppervlak. Dit garandeert dat de opnemende kop nooit in aanraking komt met het schijfoppervlak, hetgeen resulteert in een verhoogde langetermijnbetrouwbaarheid als gevolg van een verminderde slijtage van de kop en een verbeterde schoktolerantie gedurende inactiviteit.
  • ‘Compatibility Tested’ – In zijn FIT Lab en Mobile Compatibility Lab voert WD tests uit op honderden systemen en zo veel mogelijk relevante platformen, zodat klanten er van op aan kunnen dat hun harde schijven in de meest uiteenlopende systemen functioneren.

De 1 TB WD Blue 7 mm 2,5-inch mobiele harde schijven zijn – met een garantie van twee jaar – verkrijgbaar bij geselecteerde distributeurs en resellers . De adviesprijs voor het 1 TB-model (WD10SPCXX) is 109 euro. Meer informatie over de WD Blue harde schijven en de bijbehorende garantievoorwaarden is beschikbaar op: http://www.wd.com/en/products/products.aspx?id=800.

Over WD
WD, onderdeel van Western Digital, is al jaren innovator en marktleider in de opslagbranche. Als trendsetter in opslagtechnologie, produceert het bedrijf betrouwbare, high-performance hard disk drives (hdd) en solid state drives (ssd). Deze schijven worden behalve in de eigen opslagproducten, door OEM’s en systeembouwers toegepast in desktop- en mobiele computers, in bedrijfscomputersystemen, embedded systemen en consumentenelektronica. De toonaangevende opslagproducten en –systemen, netwerkproducten, mediaspelers en softwareoplossingen van WD stellen wereldwijd mensen in staat eenvoudig hun content te bewaren, op te slaan, te beschermen, te delen en te beleven op meerdere apparaten. WD werd in 1970 opgericht. Het hoofdkantoor is gevestigd in Irvine, Californië  (VS). Kijk voor meer informatie op de website van het bedrijf: www.wd.com.

Western Digital Corp. (NASDAQ: WDC) levert wereldwijd producten en diensten die mensen in staat stellen digitale content te maken, beheren, beleven en behouden. De bedrijven binnen dit concern ontwerpen en vervaardigen opslagapparaten, netwerkapparatuur en mediaspelers van de merken WD, HGST en G-Technology. Op het investeerdersgedeelte van de website van het bedrijf (www.westerndigital.com) is financiële informatie en informatie voor investeerders te vinden.

De Nederlandstalige website is direct te benaderen via www.wdc.com/nl. WD is ook te volgen via Twitter www.twitter.com/wd_nederland en Facebook www.facebook.com/westerndigitalnederland

Western Digital, WD, and the WD logo are registered trademarks in the U.S. and other countries; IntelliSeek, StableTrac and NoTouch are trademarks of Western Digital Technologies, Inc. Other marks may be mentioned herein that belong to other companies. All other brand and product names mentioned herein are the property of their respective companies. As used for storage capacity, one terabyte (TB) = one trillion bytes. Total accessible capacity varies depending on operating environment. As used for transfer rate or interface, gigabit per second (Gb/s) = one billion bits per second.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications, Lonneke Dötsch, telefoon: +31 (0)23 555 34 24, e-mail: lonneke@yellow-communications.com

Laatste van Western Digital Netherlands B.V.
Western Digital vergroot capaciteit enterprise HDD’s naar 18TB

Nieuwe NVMe SSD's en NVMe-oF-oplossingen van Western Digital bieden de basis voor toekomstgerichte agile data-infrastructuren

Acronis selecteert Western Digital voor betrouwbare wereldwijde opslaginfrastructuur
Verstreken tijd: 7 jaar en 37 dagen
Western Digita.. contact

Logo Western Digital Netherlands B.V.

Western Digita.. sociaal

Western Digita.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4