Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
Datum: (8 jaar en 65 dagen geleden)

Interoute breidt Europees cloudplatform uit met dedicated storage van NetApp

Snelle integratie en directe schaalbaarheid van NetApp-storage op Virtual Data Centre van Interoute

Schiphol-Rijk, 29 mei 2013 – Interoute, eigenaar van het grootste cloud-servicesplatform van Europa en leverancier van gehoste applicatiediensten, heeft Interoute Scalable Storage (ISS) uitgebreid met de mogelijkheid om on demand gebruik te maken van NetApp Storage Virtual Machines (SVM).

ISS is beschikbaar via de Interoute CloudStore, een online marktplaats voor applicaties en appliances die is geïntegreerd met Virtual Data Centre. Door de uitbreiding van ISS met NetApp Storage Virtual Machines kunnen klanten hun opslagcapaciteit veilig vergroten via Interoute Virtual Data Centre, Europa’s grootste en veiligste elastische cloud. Deze flexibiliteit wordt afgerekend op basis van gebruik, geeft directe toegang tot de data en de mogelijkheid om voor specifieke locaties te kiezen zodat de regelgeving wordt nageleefd.  Het eigendom van de data en de controle daarover blijft volledig bij de klant: de klant kiest in welke locatie haar data wordt opgeslagen en deze gegevens kunnen alleen door de klant verplaatst worden.

De dedicated NetApp SVM’s worden ingebouwd in Interoute’s vijf Virtual Data Centre Zones in Amsterdam, Berlijn, Genève, Londen en Parijs, geïntegreerd in het hart van Interoute’s Europese cloudplatform en verbonden door het high-capacity glasvezelnetwerk van Interoute. Klanten kunnen één van deze of alle datacenters selecteren als NetApp-opslaglocatie, waardoor ze de zichtbaarheid en het vertrouwen hebben dat nodig is om de naleving van Europese privacywetgeving te waarborgen.

Door de integratie met Interoute’s Europese MPLS/IP-netwerk kan de cloudstorage van NetApp zowel binnen een public cloud als binnen een private cloud worden ingezet. Doordat Interoute eigenaar is van het netwerk kunnen klanten veilig en gratis gegevens verplaatsen tussen NetApp storage-units in verschillende virtuele datacenters. Op die manier kan een geografisch gespreide back-up- en disaster recovery-oplossing worden gecreëerd.

Tim Waldron, NetApp Cloud Solutions Manager EMEA: “We ondervinden een groeiende vraag naar NetApp-storage geleverd als een clouddienst. Interoute’s Virtual Data Centre is een uitstekend platform om onze klanten te voorzien van NetApp-storage in de cloud.”

Nelson Tavares da Silva, European Channel and Alliances Director, Interoute, voegt daaraan toe: “De kwestie van data-integriteit en -vertrouwelijkheid staat centraal in het kiezen van een datastrategie. Door dedicated NetApp SVM’s toe te voegen aan Interoute’s Virtual Data Centre wordt de flexibiliteit van de cloud uitgebreid met een marktleidende en veilige opslagoplossing. Het is een fantastische aanvulling voor Interoute’s CloudStore en Virtual Data Centre.”

####

Over Interoute
Interoute is de eigenaar en operator van het grootste platform voor cloud-diensten van Europa, dat meer dan zestigduizend kilometer glasvezel, tien eigen Premium Hosting-datacentra en nog eens 140 geconnecteerde partnerdatacentra door geheel Europa heeft. Het full-service Unified ICT-platform van Interoute bedient grootzakelijke klanten en multinationals, alle grote Europese telecomaanbieders, de belangrijkste operators in Noord-Amerika en Zuidoost-Azië, overheden en universiteiten. Interoute is voor deze organisaties de ideale partner voor computing, connectiviteit en communicatie, en voor de ontwikkeling van nieuwe diensten. De Unified ICT-strategie van het bedrijf is bij uitstek geschikt voor organisaties die zoeken naar een schaalbaar en veilig platform zonder beperkingen, wat de basis vormt voor hun spraak-, video-, computing- en datadiensten. Daarnaast is het platform ideaal voor serviceproviders die behoefte hebben aan internationale datatransit en -infrastructuren met een hoge capaciteit. Interoute heeft kantoren op het gehele Europese vasteland, in Noord-Amerika en Dubai, en is eigenaar en operator van stedelijke netwerkringen in de belangrijke Europese zakencentra. Voor meer informatie: http://www.interoute.nl.  Volg ons op ook twitter: @InterouteNL.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications, Marieke van der Hart, telefoon: +31 (0)23 555 34 24, e-mail: marieke@yellow-communications.com

Laatste van Interoute
GTT Completes Acquisition of Interoute

Europese producenten vertrouwen op digitale transformatie in onzekere politieke wereld

Interoute krijgt hoogste score als marktleider op het gebied van High-Performance Networking in Europees Critical Capabilities for Network Services rapport van Gartner
Verstreken tijd: 8 jaar en 65 dagen
Interoute contact

Logo Interoute

info@interoute.nl
  www.interoute.nl
Interoute sociaal

Interoute tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle