Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (8 jaar en 65 dagen geleden)

Vijf redenen om over te stappen op een Converged Data Center Infrastructure

Utrecht, 29 mei 2013 – Zowel integratie van de IT-infrastructuur als minder beheertaken en -kosten staan met stip op de agenda van veel organisaties. Met de talrijke nieuwe technologieën van vandaag de dag, die beter aansluiten bij de businessbehoeften, komen organisaties erachter dat hun IT-systeem niet meer voldoet. Beheerkosten van een gefragmenteerde infrastructuur rijzen de pan uit en elk bedrijf wil kosten terugdringen. Daarnaast kan de beheertijd wel tot tachtig procent van de tijd in beslag nemen. Dit vraagt om een nieuwe aanpak: een geïntegreerde infrastructuuroplossing.  Vijf redenen om over te stappen naar een Converged Data Center Infrastructure.

1. Beheer van fysieke en virtuele omgevingen op één dashboard: een geïntegreerde stack zorgt voor beheer van fysieke en virtuele omgevingen via één interface. Dit scheelt de IT-afdeling een hoop heen-en-weer gependel tussen schermen en bevordert de productiviteit aanzienlijk. Daarnaast is de foutgevoeligheid aanzienlijk kleiner doordat één dashboard rust en overzicht biedt.
  2. Snel inzetbaar: binnen een Converged Data Center Infrastructure worden verschillende onderdelen van de infrastructuur gecombineerd, zowel hard- als software. Voordeel is dat je het snel kunt inzetten doordat er gebruik gemaakt wordt van een bewezen oplossing waarvoor het design al is gemaakt. Hier wordt een geautomatiseerde managementlaag overheen gelegd, waarmee deze verschillende technologieën uniform aangestuurd kunnen worden.
  3. Kosten en risico verlagen: de automatisering die een Converged Data Center Infrastructure met zich meebrengt, en het duidelijke inzicht van de verschillende onderdelen – ook orkestratie genoemd – verlagen risico’s en kosten. Zo zakken de beheer- en licentiekosten aanzienlijk en is de kans op bijvoorbeeld een beveiligingslek veel kleiner, omdat ook de beveiliging proactief en geautomatiseerd is.
  4. Beheertijd terugdringen: IT-afdelingen hoeven maar één infrastructuur vanaf een centrale interface te beheren, waardoor de totale beheertijd terug te brengen is tot slechts twintig procent van alle beschikbare uren. De andere tachtig procent is in te zetten voor innovatie, nieuwe diensten en ondersteuning van de business via service level agreements (SLA’s).
  5. Voordeel ten opzichte van de concurrentie: doordat de IT-afdeling zich tachtig procent van de tijd kan inzetten voor innovatieve zaken, heeft een bedrijf de mogelijkheid hiermee zijn voordeel te doen en zo producten/diensten te ontwikkelen, waarmee ze de concurrentie te slim af zijn. Snellere time-to-market is mogelijk doordat er geen design- en sizing-tijd meer nodig is.

“Het overstappen naar een Converged Data Center Infrastructure kan een uitdaging zijn voor organisaties, maar dit weegt niet op tegen de voordelen die hiermee behaald kunnen worden”, zegt Ties Beekhuis, CTO van Proact Benelux. “Zo blijkt uit onderzoek van Forrester* dat de inzet van een Converged Data Center Infrastructure de time-to-market kan versnellen, er aanzienlijk bespaard kan worden op stroom en koeling, en dat de totale investering gemiddeld in negen maanden terugverdiend kan worden. Verder blijkt uit het onderzoek dat de inzet van deze vorm van Infrastructuur bij verschillende organisaties na gemiddeld drie jaar een ROI opleverde van 120 procent.”

*Forrester: ‘The Total Economic Impact Of NetApp’s and Cisco’s FlexPod Data Center Platform’, door Bob Cormier, vicepresident, Forrester, januari 2013.

Voor meer informatie:

Jeroen Hendriks
Marketing Manager Proact Benelux & Spain
Tel:  +31 (0)6 27 87 84  04
E-mail: jeroen.hendriks@proact.nl
www.proact.nl

Progress Communications
Inger Hund / Erik Sloots
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Proact@progresscommunications.nl
www.persberichtonline.nl

Laatste van PROACT
Stage Entertainment kiest voor Microsoft Azure hybrid cloud oplossing van Proact VX

Holland Colours kiest voor hybride cloudoplossing van Proact

Scouting Nederland kiest voor een beheersbare en kostenefficiënte converged datacenter infrastructuuroplossing van Proact
Verstreken tijd: 8 jaar en 65 dagen
PROACT contact

Logo PROACT

info@proact.nl
  www.proact.nl
PROACT sociaal

PROACT tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo