www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (8 jaar en 142 dagen geleden)
PR: LEWIS

Mobiliteit dwingt organisaties op een nieuwe manier zaken te doen

Cognizant geeft vijf tips voor succesvolle implementatie van mobiliteit

Mobiliteit binnen organisaties is meer dan alleen draadloze toegang tot een website, het intranet of andere zakelijke oplossingen. Het gaat er om dat mobiele apparaten worden ingezet om technologische vernieuwingen te stimuleren en op die manier veranderingen teweeg te brengen. Om hier een succes van te maken moeten bedrijven veel organisatorische en technologische aanpassingen doen, zodat ze kunnen profiteren van operationele voordelen die deze vernieuwingen op termijn kunnen opleveren.

Mobiele oplosingen zijn al decennia geleden in de zakelijke wereld geïntroduceerd, maar met de komst van mobiele apparaten, zoals smartphones en tablets, is de implementatie van deze oplossingen enorm versneld. Zakelijke mobiliteit – ook wel ‘enterprise mobility’ genoemd – richtte zich eerst voornamelijk op het maken van een bedrijfswebsite die er op een mobiel apparaat goed uitzag, maar wordt nu ingezet om op nieuwe manieren zaken te doen.

Hieronder vijf tips waar bedrijven rekening mee moeten houden om mobiliteit succesvol te implementeren binnen hun organisatie.

1. Ontwikkel een enterprise mobility-strategie
Om een goede strategie te ontwikkelen moeten organisaties zichzelf een aantal vragen stellen, zoals wat is het doel van mobiliteit, wat is het concurrentievoordeel en hoeveel ROI levert het op? Zorg ervoor dat processen en oplossingen waar mobiliteit effect op kan hebben worden geïdentificeerd. Het belangrijkste is om de succesfactoren te definiëren, zodat de organisatie voortgang aan kan tonen.

2. Zorg ervoor dat investeringen ook in de toekomst bruikbaar zijn
Besteed het onderhouden van nieuwe platforms en operationele systemen uit aan een expert. Dit is een specifiek vakgebied en hier moeten organisaties geen risico’s nemen door het beheer zelf te doen. Vergeet niet om een uitgebreide teststrategie op te zetten, zodat kwaliteits-apps en goede gebruikerservaringen gegarandeerd zijn.

3. Zorg voor toegankelijkheid voor de gebruikers en laat IT het beheer uitvoeren
Zakelijke gebruikers (de “business”) moeten de mogelijkheid hebben om applicaties te maken die bestemd zijn voor een bredere markt en die belangrijke initiatieven ondersteunen, waaronder innovatie. Ondertussen kan de IT-afdeling de apps blijven beheren – zoals governance, compliance en beveiliging – om ervoor te zorgen dat deze stabiel en goed beveiligd zijn en blijven. Dit wordt ook wel ‘vrijheid binnen een framework’ genoemd.

4. Zorg voor een goedgekeurde BYOD-strategie
Volgens Cognizant hebben organisaties twee keuzes als het gaat om BYOD; doe het nu of doe het later. Eén ding staat vast: medewerkers zullen hun eigen apparaten mee gaan nemen en de IT-afdeling gaan vragen om deze “devices” te ondersteunen met de juiste oplossingen. Het is daarom belangrijk dat iedere organisatie een duidelijk BYOD-beleid opstelt, waarin ze onder andere een lijst van goedgekeurde apparatuur, verantwoordelijken en kostenvergoeding opnemen.

5. Selecteer een enterprise mobility-partner
Selecteer een partner die zowel de IT- als zakelijke kant begrijpt en daarnaast kennis heeft van integratie, beveiliging en mobiele ontwikkeling op verschillende platforms. Zorg ervoor dat het team continu voorblijft op de laatste ontwikkelingen en dat er een basis ligt voor vertrouwen in de gekozen partner op de lange termijn. Veel starters zullen het niet redden of wellicht worden overgenomen door grotere organisaties. Dit kan de gezamenlijke oplossingen en afspraken met een partner teniet doen.

Mobiliteit zorgt voor meer efficiëntie van IT-taken en maakt het leven van gebruikers eenvoudiger. Toch kan mobiliteit een stoorfactor zijn voor organisaties die zowel bedrijven als consumenten bedienen. Mobiliteit vormt de basis van een flexibelere IT-infrastructuur, samen met de inzet van social media, analyse en cloud computing. Bedrijven die slim omgaan met al deze factoren kunnen producten en diensten op een geheel nieuwe manier ontwikkelen voor bestaande en nieuwe klanten. Op die manier kan mobiliteit bijdragen aan innovatie in de toekomst.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Voor meer persinformatie kunt u contact opnemen met:
Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: cognizantnl@octanepr.com
www.octanepr.com/nl

Laatste van Cognizant
Data en analysemodellen hebben een houdbaarheidsdatum

Cognizant neemt 10th Magnitude over

Vijf belangrijke punten bij het implementeren van AI
Verstreken tijd: 8 jaar en 142 dagen
Cognizant contact

Logo Cognizant

Cognizant sociaal

Cognizant tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS