www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Lexmark neemt Acuo Technologies over

• Acuo Technologies is een toonaangevende marktspeler in het segment van de vendor-neutrale archiveringssoftware, een onderdeel van de snelgroeiende markt van software voor klinisch content management en aanverwante diensten in de medische beeldvormingssector.
  • Lexmark-dochter Perceptive Software wordt op dit domein de enige vendor die over een eigen technologie beschikt. Het is daardoor in staat om één enkel, content-based medisch dossier voor de hele organisatie aan te bieden dat toegankelijk is via een EMR-systeem (Electronic Medical Record). Dit verbetert de patiëntenzorg en het comfort van de klinische medici en levert besparingen op.
  • Deze overname illustreert de evolutie van Lexmark naar een wereldwijde leverancier van bedrijfskritische oplossingen aan grote ondernemingen en organisaties.
  • Lexmark voert op deze manier zijn eerder aangekondigde investeringsplan verder uit.
Naarden, 31 januari 2013  Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) heeft de overname aangekondigd van Acuo Technologies, LLC, dat bekendstaat als een leider in high performance software en diensten voor klinisch content management, datamigratie en vendor-neutrale archivering (VNA). De overnameprijs in cash bedraagt ongeveer $ 45 miljoen. Acuo Technologies zal een onderdeel worden van Perceptive Software, een dochterbedrijf van Lexmark.

De combinatie van Acuo Technologies met de softwareoplossingen voor de gezondheidssector van Lexmark-dochter Perceptive Software zal klanten in staat stellen om in hun hele organisatie één enkel platform voor klinische content te ontplooien dat toegankelijk is via alle bestaande EMR-systemen (Electronic Medical Record). Het Universal Clinical Platform (UCP) van Acuo Technologies is een vendor-neutrale basis die de zorgverlening verbetert door consolidatie van medische beelden, waarbij de patiënt steeds centraal staat.

Het aanbod van Acuo Technologies omvat één enkel integratiepunt voor alle aspecten van medische beeldvorming. De mogelijkheid die het UCP biedt om met verschillende systemen samen te werken, zorgt voor lagere kosten en risico’s, een grotere flexibiliteit en meer efficiëntie voor alle gebruikers en departementen.

Perceptive Software en Acuo Technologies zullen samen een unieke reeks technologieën aan de gezondheidssector aanbieden, van Enterprise Content Management (ECM) en VNA met raadpleging van klinische content tot databaseconversie. Samen beantwoorden deze technologieën aan alle contentbehoeften van organisaties in de gezondheidssector.

Met deze overname wordt Perceptive Software op dit domein de enige vendor die over een eigen technologie beschikt. Het is daardoor in staat om één enkel, content-based medisch dossier voor de hele organisatie aan te bieden dat toegankelijk is via een EMR-systeem (Electronic Medical Record). Dit verbetert de patiëntenzorg en het comfort van de klinische medici en levert besparingen op.

“Door de overname van Acuo Technologies blijft Lexmark zijn toonaangevend aanbod voor de gezondheidssector versterken en differentiëren. De IT-markt in de gezondheidssector ontwikkelt zich nog steeds in snel tempo,” verklaarde Paul Rooke, Chairman en Chief Executive Officer bij Lexmark. “De vier overnames die wij in 2012 hebben voltooid, laten zien dat Lexmark evolueert naar een wereldwijde leverancier van bedrijfskritische oplossingen aan grote ondernemingen en organisaties.”

“De combinatie van de uitgebreide process- en contentoplossing van Perceptive Software met het Universal Clinical Platform van Acuo Technologies zorgt ervoor dat gebruikers in de hele organisatie dezelfde medische patiënteninformatie zullen kunnen raadplegen vanuit hun EMR-systeem,” verklaarde Scott Coons, President en Chief Executive Officer van Perceptive Software en Vice President van Lexmark. “Artsen zullen vanuit hun EMR rechtstreeks en onmiddellijk toegang krijgen tot alle patiënteninformatie, van voorschriften tot röntgenopnamen, echografieën, CT-scans, enz. Daarbij maakt het niet uit in welke afdeling het onderzoek werd uitgevoerd of welke technologie werd gebruikt om de informatie aan te maken en op te slaan.”

“Deze gegevens worden getoond in de context van de patiënt, dus als een arts een patiëntendossier in het EMR-systeem opvraagt, dan krijgt hij ook alle klinische content in verband met die patiënt aangeboden,” aldus nog Scott Coons. “Deze onmiddellijke, brede kijk op de patiënt verhoogt de efficiëntie en verbetert tegelijk de patiëntenzorg. Momenteel is er op de markt geen enkel ander aanbod van een dergelijk krachtig content-based medisch dossier in één enkele oplossing.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE:

Over Acuo Technologies
Het in Minneapolis, MN (VS) gevestigde Acuo Technologies werd in 2000 opgericht om de eerste Universal Clinical Platform (UCP)-oplossing te ontwikkelen die het mogelijk maakt om content in verband met klinische beelden te beheren en uit te wisselen, al dan niet volgens de DICOM-standaard. Acuo ondersteunt momenteel UCP-toepassingen op diverse continenten: Afrika, Australië, Europa, Noord- en Zuid-Amerika. Meer informatie over superieur klinisch content management en datamigratie in combinatie met een eenvoudigere werking en lagere kosten vindt u op www.acuotech.com

Over Lexmark
Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) levert aan ondernemingen van elke grootte een brede waaier van producten, software, oplossingen en diensten voor afdruk en beeldweergave, die helpen om minder af te drukken en om productiever te zijn. Perceptive Software, een Lexmark bedrijf, is een toonaangevend leverancier van software voor bedrijfsinformatiebeheer, die organisaties helpt hun bedrijfsprocessen te vereenvoudigen, wat leidt tot grotere bedrijfsefficiëntie. Lexmark verkocht zijn producten in 2011 in meer dan 170 landen en boekte een omzet van meer dan 4 miljard dollar.

Wilt u meer informatie over Lexmark? Surf dan naar www.lexmark.nl. Wilt u meer informatie over Perceptive Software? Surf dan naar www.perceptivesoftware.nl.

Blijf op de hoogte van Lexmark: bekijk de Lexmark Facebook-pagina en volg ons op Twitter via @LexmarkNL.

Blijf op de hoogte van Perceptive Software: bekijk de Perceptive Software Facebook-pagina en volg ons op Twitter via @perceptivesw.

Lexmark en Lexmark met het diamantlogo zijn handelsmerken van Lexmark International, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor meer informatie kunt u kijken op of contact opnemen met:

Janneke de Vries van LEWIS – Global Public Relations
E-mail: janneke.devries@lewispr.com
www.lewispr.com

Petra Nemitz van Lexmark
E-mail: petra.nemitz@lexmark.be
Laatste van Lexmark International
Lexmark verbetert wereldwijd partnerprogramma

Lexmark levert veelzijdige A3-MFP's voor middelgrote werkgroepen

Lexmark ontvangt Summer 2018 Pick-award
Lexmark Intern.. contact

Logo Lexmark International

Lexmark Intern.. sociaal

Lexmark Intern.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo PA Consulting
Logo Zoom
Logo Red Hat, Inc.