www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (8 jaar en 49 dagen geleden)

Meerderheidsbelang voor Centric in zorgsoftware TCM

Gouda, 23 januari 2013 Centric versterkt haar positie in de zorg door een deelname van zestig procent in de activiteiten van zorg-ICT-leverancier TCM. De activiteiten van TCM zullen geïntegreerd worden in de divisie Centric Housing & Healthcare Solutions. Hiermee worden de productportfolio’s van beide organisaties verbreed en ontstaat een compleet productportfolio voor de care-sector waarmee zorgaanbieders hun primaire en secundaire bedrijfsprocessen kunnen optimaliseren. Tegelijkertijd behouden de gebruikers een eigen belang (veertig procent) waardoor zij nauw betrokken blijven bij de (strategische) vormgeving van de producten.

Centric zal de komende periode versneld investeren in de doorontwikkeling van TIS Care (de oplossing voor thuiszorg, verzorging- en verpleegzorg) door de capaciteit van de softwareontwikkeling uit te breiden en het productmanagement te intensiveren.

Centric streeft naar een ketenbrede oplossing die gemeenten en zorginstellingen ontzorgt op het gebied van jeugdzorg en extramurale ondersteuning. Dit realiseert de organisatie door de nauwe samenwerking tussen haar zorgdivisie en haar overheidsdivisie, waarbij de architecturen op elkaar afgestemd worden.

André Proost, directeur Centric Housing & Healthcare Solutions: “De jarenlange ervaring van TCM in de care-sector in combinatie met haar nieuwe moderne zorginformatiesysteem zijn een versterking van onze producten en diensten in de zorg”.

Frank de Groot, directeur TCM: “Centric kan met haar eigen ontwikkelafdeling efficiënter, effectiever en dus goedkoper ons productbeleid vormgeven. Dat is een enorme toegevoegde waarde voor onze gebruikers”.

Over TCM
TCM behartigt de belangen van zorginstellingen op het terrein van informatietechnologie en biedt ICT-oplossingen voor de thuiszorg, verzorging- en verpleegzorg. De softwarepakketten integreren alle processen rondom zorg, medewerker en financiën tot een efficiëntere bedrijfsvoering.

Voor meer informatie:
Centric
Marlies Aanhaanen
Manager communicatie
Telefoon: +31 182 64 80 00

Over Centric

Centric biedt standaard- en maatwerksoftware, infrastructuren en professionals voor het inrichten, optimaliseren, beheren en ondersteunen van bedrijfsprocessen en informatiestromen. Centric verzorgt deze diensten en oplossingen op basis van advies, training, licenties, personele ondersteuning, projecten en volledige outsourcing. Met dit unieke aanbod richt Centric zich onder andere op de public sector, housing & healthcare, supply chain, construction en banking & insurance.

Centric gelooft in de kracht van innovatie als aanjager van duurzame groei. Verantwoorde groei die rekening houdt met een optimale balans tussen people, planet en profit. Al sinds de oprichting streeft het bedrijf voortdurend naar stabiliteit voor klanten, leveranciers en medewerkers. Een nuchtere en transparante manier van leidinggeven kenmerkt de onderneming en de winst komt ten goede van de duurzame versterking van de organisatie zelf. Met die manier van werken heeft Centric zich niet alleen een stevige positie verworven in de top tien van automatiseringsbedrijven in Nederland, maar is het bedrijf inmiddels tevens gevestigd in België, Duitsland, Frankrijk, Noorwegen, Roemenië, Zweden en Zwitserland. Centric boekte in 2011 een omzet van ruim 529 miljoen euro met een nettowinst van ruim 20 miljoen euro. Meer informatie vindt u op www.centric.eu.
Laatste van Centric
Centric ziet af van overname pensioenuitvoerder AGH

Centric wil pensioenuitvoerder AGH overnemen

De Nederlandsche Bank vergroot flexibiliteit en slagkracht van ICT door samenwerking met Centric
Verstreken tijd: 8 jaar en 49 dagen
Centric contact

Logo Centric

info@centric.eu
  www.centric.eu
Centric sociaal

Centric tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Ebury Nederland
Logo Thales
Logo WorldStream