www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (8 jaar en 49 dagen geleden)

Onderzoeksresultaat: 84% van alle helpdeskmedewerkers zegt veel tijd te kunnen besparen als eindgebruikers zelf hun wachtwoord kunnen resetten

Baarn, 23 januari 2013 - Tools4ever, de marktleider in oplossingen voor Identity & Access Management (IdM), heeft onlangs een onderzoek uitgevoerd over de mogelijkheid om eindgebruikers toe te staan zelf hun wachtwoord te laten resetten en hoe de interne helpdesk daarvan zou kunnen profiteren. Veel organisaties hebben te maken met een overweldigende hoeveelheid aan helpdesk calls. Uit het onderzoek blijkt dat 56% van de respondenten van mening is dat dit te wijten is aan de grote hoeveelheid wachtwoorden die eindgebruikers moeten onthouden. Veel van de ondervraagden gaven aan dat hun werkgever het gebruik van complexe wachtwoorden eist en dat deze wachtwoorden bovendien iedere maand moeten wijzigen. Als gevolg hiervan worden wachtwoorden vergeten en is de helpdesk veel tijd kwijt aan het resetten van wachtwoorden. 84% van de respondenten was het ermee eens dat zij veel tijd zouden kunnen besparen als er een selfservice-oplossing voor het resetten van wachtwoorden binnen hun organisatie zou worden geïntroduceerd.

Belangrijkste bevindingen
Er namen in totaal 110 ICT- en helpdeskmedewerkers aan het onderzoek deel. Een samenvatting van de belangrijkste bevindingen:

Helpdesks moeten elke week een overweldigende hoeveelheid calls verwerken:
Helpdesk- en ICT-medewerkers besteden buitensporig veel tijd aan taken die even simpel als tijdrovend zijn, zoals resetten van wachtwoorden. Uit het onderzoek bleek dat 55% van de helpdeskmedewerkers wekelijks maar dan 100 calls op de helpdesk ontvangt. Helpdesk hebben daarom de behoefte aan een oplossing die de werkdruk verlicht en efficiëntie vergroot.

Veel verzoeken voor het resetten van wachtwoorden hebben betrekking op Active Directory:
Bij Active Directory-wachtwoorden is snel resetten van cruciaal belang. Zonder deze wachtwoorden hebben gebruikers namelijk geen toegang tot hun werkstation of applicaties en kunnen zij hun werk niet doen. 71% van de respondenten gaf aan dat de meeste calls om wachtwoorden te resetten betrekking hebben op AD-accounts.

Helpdesks zouden veel tijd besparen als eindgebruikers hun eigen wachtwoorden kunnen resetten:
Als eindgebruikers in staat zouden zijn om op veilige wijze hun eigen wachtwoord te resetten zonder tussenkomst van de helpdesk dan zou dit zowel de eindgebruikers als de helpdesk veel tijd besparen en de helpdesk in staat stellen om zich te concentreren op meer kritische taken. 84% van de respondenten was het ermee eens dat zij veel tijd zouden kunnen besparen als er een selfservice-oplossing voor het resetten van wachtwoorden binnen hun organisatie zou worden geïntroduceerd. Veel helpdeskmedewerkers waren daarnaast van mening dat een dergelijke oplossing veel geld zou besparen en de dienstverlening aan eindgebruikers ten goede zou komen.

SSRPM
Self Service Reset Password Management (SSRPM)-oplossingen bieden eindgebruikers de mogelijkheid om zelf hun wachtwoorden te resetten door een antwoord te geven op een aantal eenvoudige, vooraf ingevulde, vragen. Het enige dat zij hiervoor te hoeven doen, is klikken op de knop 'Wachtwoord vergeten' en antwoord te geven op de beveiligingsvragen. In reactie op de resultaten van de enquête verklaarde Jacques Vriens, algemeen directeur van Tools4ever BV: "De resultaten van dit onderzoek geven duidelijk aan dat zowel werknemers als werkgevers kunnen profiteren van de voordelen en tijdwinst die gepaard gaan met een geautomatiseerde oplossing waarmee eindgebruikers zelf hun vergeten wachtwoorden kunnen resetten."

De volledige enquêteresultaten zijn te vinden op http://www.tools4ever.nl/files/pdf_nl/SSRPM_Survey_Report_NL.pdf.

Meer informatie over de SSRPM-oplossing van Tools4ever is te vinden op http://www.tools4ever.nl/software/self-service-reset-password-management/

-----------------------------------------------------------------------------

Over Tools4ever
Tools4ever onderscheidt zich met een no-nonsense aanpak en een lage Total Cost of Ownership. In tegenstelling tot vergelijkbare Identity Management oplossingen levert Tools4ever volledige oplossing in enkele weken i.p.v. maanden of jaren. Mede dankzij deze benadering is Tools4ever in Nederland dé absolute marktleider op het gebied van Identity Management met meer dan 1,6 miljoen beheerde user accounts. Tools4ever levert verschillende software producten en geïntegreerde consultancy diensten op het gebied van Identity Management, zoals User Provisioning, RBAC, Password Management, SSO en Access Management. Voor meer informatie: www.tools4ever.nl

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Tools4ever
Purdey Horbach
p.horbach@tools4ever.com
Laatste van Tools4ever BV
Tools4ever introduceert Puzzle Challenge!

Opnieuw Succesvolle HelloID Security scan

Tools4ever laat leerlingen snel en eenvoudig inloggen met QR-badge
Verstreken tijd: 8 jaar en 49 dagen
Tools4ever BV contact

Logo Tools4ever BV

marketing@tools4ever.com
  www.tools4ever.nl
Tools4ever BV sociaal

Tools4ever BV tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Ebury Nederland
Logo Thales
Logo WorldStream