Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (9 jaar en 165 dagen geleden)
PR: Edelman

Mobiele apparaten beschermen tegen verlies, diefstal en online bedreigingen met Norton Mobile Security en Norton Anti-Theft

Norton Mobile Security bevat “Scream”-functie en online antidiefstalvoorzieningen

Utrecht, 10 januari 2013 – Norton by Symantec (Nasdaq: SYMC) introduceert vandaag twee nieuwe diensten: Norton Mobile Security, een nieuwe dienst die bescherming biedt voor Android-smartphones en -tablets en iOS-apparaten, en Norton Anti-Theft, een nieuwe webservice waarmee consumenten een verloren of gestolen Windows- of MacOS-laptop, Android-smartphone of –tablet op afstand kunnen vergrendelen, traceren en terugvorderen.

Mobiele telefoons zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Twee-derde van de volwassenen wereldwijd geeft aan dat zij een mobiel apparaat gebruiken om te internetten. Één op de drie mobiele apparaat-gebruikers heeft echter wel eens te maken gehad met diefstal of verlies van hun apparaat, waardoor privacygevoelige informatie in gevaar was. Norton Mobile Security en Norton Anti-Theft helpen consumenten om hun apparaten te beveiligen, een verloren of gestolen apparaat terug te vinden en te voorkomen dat vreemden toegang krijgen tot hun informatie.

“Het is geen geheim dat mensen hun mobiele apparaten tegenwoordig meer dan ooit gebruiken in hun dagelijks leven, natuurlijk om in contact te blijven met vrienden maar bijvoorbeeld ook om een kopje koffie te betalen”, zegt Simone van Zuylen, Marketing Manager Benelux bij Norton. “Je telefoon is niet alleen maar je telefoon, het is ook je portemonnee, ID-kaart, addressenboek en fotoalbum. Als je je telefoon dan kwijtraakt of als deze wordt gestolen, kan gevoelige informatie in verkeerde handen komen. Met Norton Mobile Security en Norton Anti-Theft maken we het makkelijk voor mensen om beschermd te blijven, welk apparaat zij ook gebruiken.”

Norton Mobile Security
Norton Mobile Security bevat verschillende online antidiefstal-functies zoals de opspoorfunctie “Scream”. Hiermee kunnen gebruikers een bericht sturen naar hun vermiste telefoon en zo op afstand een luid alarm activeren, wat helpt bij het terugvinden van het apparaat. De dienst is speciaal ontworpen om niet alleen smartphones en tablets te beschermen, maar ook de privacy van de gebruiker en belangrijke data tegen verlies, diefstal, virussen en andere bedreigingen. Norton Mobile Security heeft de volgende functies:

• Web- en sms-gebaseerde antidiefstalvoorzieningen – In aanvulling op de “Scream”-opspoorfunctie, kunnen gebruikers hun apparaat op afstand lokaliseren, vergrendelen en leegmaken door commando’s te versturen via sms of via anthitheft.norton.com als het apparaat in de “lost”-modus staat. Gebruikers kunnen ook een lijst maken van mensen die zij vertrouwen (vrienden of familie) die een ontgrendelingscode kunnen versturen via hun telefoon. Met de online toepassing “Lost Notice” kunnen gebruikers een aanpasbare boodschap op hun apparaat weergeven voor iedereen die hun apparaat vindt, zodat ze een afspraak kunnen maken om het terug te krijgen.
  • Contacten Backup & Restore – Hiermee worden contacten van Android- of iOS-apparaten opgeslagen zodat ze gemakkelijk kunnen worden hersteld als een apparaat verloren is. Contacten kunnen ook op verschillende apparaten worden teruggezet.
  • Sneak Peek voor Android-apparaten – Norton Mobile Security heeft ook een “Sneak Peek”-functie voor Android-apparaten, hiermee kan op afstand een foto gemaakt worden met de front-facing camera en die wordt geüpload naar de antidiefstalsite wanneer de telefoon in de “lost”-modus staat. Een verloren of gestolen tablet kan ook getraceerd worden op een kaart, zodat de meest recente locaties getoond worden.
  • Anti-Malware voor Android-apparaten – scant automatisch alle apps en app-updates die worden gedownload op het mobiele apparaat en SD-kaart voor bedreigingen.
  • Web Protection voor Android-apparaten – Norton Safe Web beschermt persoonlijke informatie tegen phishing en helpt ongewenste communicatie te voorkomen. Gebruikers kunnen veilig surfen terwijl de Norton Safe Web-technologie frauduleuze en schadelijke websites signaleert en het apparaat beschermt tegen inhoud die is opgevraagd of gedownload via mobiele netwerken en Wi-Fi-verbindingen, zonder vertragingen of onderbrekingen.

Norton Anti-Theft:

Norton Anti-Theft beschermt de belangrijke informatie op een Android, Windows of MacOS apparaat als deze verloren of gestolen is. Gebruikers kunnen de Norton Anti-Theft website gebruiken om te zien waar hun toestel is, wie het in bezit heeft en om het op afstand te vergrendelen. Enkele belangrijke functies:

• Opsporen: traceert het apparaat en brengt de locatie in kaart wanneer iemand ermee online gaat.
  • Vergrendelen op afstand: vergrendelt het apparaat om te verhinderen dat anderen het gebruiken of informatie van de eigenaar bekijken.
  • Melding van verlies: toont op het scherm van het toestel een aanpasbaar bericht voor de vinder, zodat de eigenaar afspraken kan maken om het toestel te laten terugbezorgen.
  • Bediening via het web: werkt veilig via internet, zodat de eigenaar altijd en overal zijn apparaten gemakkelijk kan traceren, lokaliseren en vergrendelen.
  • Sneak Peek: maakt foto’s van alles en iedereen die zich vóór het apparaat bevindt en bewaart deze beelden op de Norton Anti-Theft website om de gebruiker te helpen om het apparaat terug te krijgen (alleen bij apparaten met een webcam).
  • Gratis ondersteuning: gebruikers kunnen via telefoon, e-mail, livechat of online hulp zoeken en vragen stellen.

Prijzen en beschikbaarheid
Norton Mobile Security is per direct verkrijgbaar via retail partners, Google Play en mobilesecurity.com voor een consumentenadviesprijs van €29,99 voor één jaar bescherming. Norton Anti-Theft is per direct verkrijgbaar via geselecteerde retail partners en Norton.com voor een consumentenadviesprijs van €39,99, voor één jaar bescherming.

Over Norton by Symantec
Norton beschermt waar mensen het meest om geven. Dit geldt voor alle aspecten van hun digitale leven. Norton biedt een scala aan beveiligingsoplossingen voor pc's en mobiele apparaten, live technische ondersteuning en online back-up.

Op de Nederlandse Facebook pagina van Norton houden we je op de hoogte van de laatste updates omtrent beveiliging, beveiligingstips en trucs voor jezelf en je gezin. Of ga naar www.norton.com/nl

Over Symantec
Symantec is wereldwijd toonaangevend als leverancier van beveiligings-, opslag- en systeembeheeroplossingen waarmee zowel bedrijven als particulieren hun informatie kunnen beveiligen en beheren. Onze software en services bieden completere en efficiëntere bescherming tegen meer risico's op meer verschillende punten, en zorgen voor de nodige betrouwbaarheid bij het gebruik en de opslag van gegevens. Meer informatie is te vinden op www.symantec.com.

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Norton by Symantec
Jennifer Jones Duffourg
Email: jennifer_duffourg@symantec.com

Aleksandra Malovic, Edelman
Email: Aleksandra.Malovic@edelman.com

Volg Norton op Facebook en via Twitter voor het laatste nieuws en tips over online internetbeveiliging.

###

NOTE TO EDITORS: If you would like additional information on Symantec Corporation and its products, please visit the Symantec News Room at http://www.symantec.com/news.  All prices noted are in U.S. dollars and are valid only in the United States.

Symantec, the Symantec Logo, and Norton are trademarks or registered trademarks of Symantec Corporation or its affiliates in the U.S. and other countries.  Other names may be trademarks of their respective owners.

Forward Looking Statements:  Any forward-looking indication of plans for products is preliminary and all future release dates are tentative and are subject to change.  Any future release of the product or planned modifications to product capability, functionality or feature are subject to ongoing evaluation by Symantec, and may or may not be implemented and should not be considered firm commitments by Symantec and should not be relied upon in making purchasing decisions.
Laatste van Norton by Symantec
Onderzoek: één op de vijf Nederlandse ouders houden zich niet bezig met online veiligheid van hun kinderen

Tips van Norton naar aanleiding van wachtwoorden-hack

3.4 miljoen Nederlanders slachtoffer van cybercrime in 2017