www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (9 jaar en 165 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Australische retailer optimaliseert distributie met ORTEC

Coles, marktleider in Australië op het gebied van food retail, implementeert een van ORTEC’s innovatieve route- en planningsoplossingen om de efficiency van de secundaire distributie te verbeteren. Hiermee wil de retailer doorlooptijden optimaliseren.

Alan Thomas, Joint Managing Director van ORTEC Australië, zegt er het volgende over: “We zijn erg blij met de keuze van Coles. We denken dat we een substantiële bijdrage kunnen leveren bij de inspanningen die Coles levert om haar logistieke processen op een nog hoger plan te brengen. Het besluit van Coles verstevigt de positie van ORTEC als toonaangevend aanbieder van rit- en routeplanningsystemen in Australië en Nieuw-Zeeland. Coles treedt hiermee in de voetsporen van grote supermarktketens als Walmart, Tesco en Carrefour, die zich voor het optimaliseren van de secundaire distributie stuk voor stuk tot ORTEC hebben gewend.”

De software zal door Coles worden gebruikt voor het optimaliseren van ladingen, ritten en routes en voor het verzenden van de ritinformatie via een boordcomputer naar de chauffeur. De ritten worden op basis van real-time updates vanuit de boordcomputer continu opnieuw berekend door de geavanceerde software, die op basis daarvan aanbevelingen voor planners en chauffeurs genereert. Met geraffineerde algoritmes wordt een uitgebreid scala van targets en beperkingen geanalyseerd, waaronder filevorming, om klanten in staat te stellen een hoog niveau van dienstverlening te realiseren tegen minimale kosten.

Over Coles
Coles is een vooraanstaande Australische retailer op het gebied van voedingsmiddelen, alcoholische dranken en convenience food. Het bedrijf telt ruim 102.000 medewerkers en verwerkt meer dan 11 miljoen klanttransacties per week voor verschillende merken, waaronder Coles en Bi-Lo (supermarkten), Coles Express, 1st Choice Liquor Superstore, Liquorland, Vintage Cellars en Spirit Hotels.

Coles is onderdeel van Wesfarmers Limited, een in Perth, West-Australië gevestigd concern dat is begonnen als een landbouwcoöperatie en door diversificatie is uitgegroeid tot een van de grootste beursgenoteerde ondernemingen van Australië met bijna 200.000 medewerkers en ongeveer 500.000 aandeelhouders. De huidige activiteiten van Wesfarmers omvatten onder meer supermarkten, warenhuizen, artikelen voor interieurverzorging en kantoorbenodigdheden, mijnbouw, verzekeringen, chemicaliën, energie en kunstmest, en industriële en veiligheidsproducten.

Over ORTEC
ORTEC is een van de grootste aanbieders van geavanceerde softwareoplossingen en consultancydiensten voor planning en optimalisatie. De ORTEC producten en diensten leiden tot optimale rit- en routeplanning, belading van voertuigen en pallets, personeelsinzet, vraagvoorspelling, logistieke netwerkplanning en magazijn beheer. ORTEC biedt zowel stand-alone, alsook maatwerk en SAP®-gecertificeerde en geïntegreerde oplossingen, ondersteund door strategische partners. ORTEC heeft meer dan 1650 klanten wereldwijd, 650 werknemers en verschillende kantoren in Europa, Noord-Amerika en Zuid-Oost Azië.
Laatste van ORTEC
Nederlandse consument verkeert in grote onzekerheid over financiële situatie

ORTEC mede-oprichter Gerrit Timmer (62) wordt Chief Science Officer, Rik Boer (54) volgt hem op als Chief Financial Officer

Rolf Lange verruilt financiële sector voor Data Science-divisie van ORTEC