www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (9 jaar en 165 dagen geleden)

Kaspersky Lab opnieuw "Leider" in Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms

Utrecht, 10 januari 2013 - Kaspersky Lab, toonaangevend ontwikkelaar van secure content en threat management-oplossingen, is voor het tweede jaar op rij benoemd tot "Leider" in de Gartner Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms*. Volgens Kaspersky Lab heeft het deze status weten vast te houden dankzij de uitmuntende resultaten in zowel de categorieën ‘completeness of vision' als 'ability to execute'.

Het Gartner Magic Quadrant is vanwege de complexe analyse van een breed scala aan endpoint protection platforms een invloedrijke benchmark voor bedrijven die IT-beveiligingsleveranciers en hun producten willen evalueren. Wereldwijd besteden bedrijven in het kader van hun aankoopbeslissingen veel aandacht aan deze bevindingen. Het Magic Quadrant is gebaseerd op criteria in twee categorieën: ‘de volledigheid van de visie’ (completeness of vision) en ‘het vermogen om deze uit te voeren’ (ability to execute). Volledigheid van de visie geeft het standpunt van de leverancier aan wat betreft innovatie, en of de leverancier de endpoint beveiligingsmarkt volgt of leidend is. Het vermogen om de visie uit te voeren omvat factoren zoals de financiële levensvatbaarheid van de leverancier, het inspelen op de markt, productontwikkeling, verkoopkanalen en de klantenbasis in het endpoint protection segment.

De belangrijkste voordelen van het door industrieleiders en analisten erkende Kaspersky Endpoint Security zijn onder meer de zeer snelle en accurate detectie van malware en de geavanceerde HIPS-functies. De beheermogelijkheden van het product - dankzij Kaspersky Security Center's uitgebreide management console - en een aantal goed geïntegreerde, intern ontwikkelde functies zorgen voor voortdurende verbetering van het aanbod van het bedrijf.

Eugene Kaspersky, voorzitter en CEO Kaspersky Lab: "We zijn bijzonder verheugd voor het tweede jaar op rij tot “Leider” te zijn uitgeroepen in Gartner's Magic Quadrant. Het is voor ons uitermate belangrijk om een dergelijke positieve bevestiging te ontvangen van deze toonaangevende IT-marktonderzoeker. Ik zie onze positie in het Magic Quadrant als een bevestiging van de hoge kwaliteit van onze producten en oplossingen, die wij aan zakelijke klanten over de hele wereld aanbieden. Wij verbeteren onze oplossingen voor het bedrijfsleven voortdurend om nog betere scores te behalen op het gebied van malware detectie, product-snelheid en beheermogelijkheden, daarbij rekening houdend met de snel veranderende zakelijke omgevingen. Bedrijven moeten tegenwoordig mobiele en virtuele apparaten met daarop bedrijfsgegevens identificeren, beveiligen en  beheren. Het is onze taak om hen ‘best of breed’ oplossingen aan te dragen om dit zo effectief mogelijk te doen."

Kaspersky Lab biedt wereldwijd bescherming aan meer dan 300 miljoen mensen en ongeveer 250.000 bedrijven, variërend van kleine en middelgrote bedrijven tot grote commerciële en overheidsorganisaties. Het productaanbod van het bedrijf voldoet aan alle belangrijke eisen die worden gesteld aan informatiebeveiligingssystemen voor bedrijven en overheidsorganisaties. Meer informatie over de IT-beveiligingsoplossingen van Kaspersky Lab is te vinden op www.kaspersky.com/nl/beready/.

*Gartner, Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms, Peter Firstbrook, John Girard, Neil MacDonald, 2 januari 2013.

Over Kaspersky Lab
Kaspersky Lab is 's werelds grootste niet-beursgenoteerde leverancier van endpoint beveiligingsoplossingen. Het bedrijf behoort wereldwijd tot de top vier leveranciers van beveiligingsoplossingen voor eindgebruikers.* In de vijftien jaar van haar bestaan is Kaspersky Lab altijd een innovator geweest op het gebied van IT-beveiliging en biedt het effectieve digitale beveiligingsoplossingen voor consumenten, MKB-bedrijven en de enterprisemarkt. Het bedrijf is thans mondiaal actief in bijna 200 landen en gebieden en biedt wereldwijd bescherming aan ruim 300 miljoen gebruikers.

* Het bedrijf stond als vierde genoteerd in de IDC rating Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2010. Deze klassering werd gepubliceerd in het IDC-rapport "Worldwide Endpoint Security 2012-2016 Forecast and 2011 Vendor Shares (IDC #235930, juli 2012). Het rapport classificeerde softwareleveranciers op basis van inkomsten uit verkopen van endpoint beveiligingsoplossingen in 2011.

Voor meer informatie zie www.kaspersky.com/nl of www.viruslist.com voor het laatste nieuws over internetbeveiliging, alerts, analyses en nieuws, inclusief Kaspersky Virus Scanner.

Noot voor redacties:
Voor hoge resolutie beeldmateriaal en overige informatie kunt u terecht op de Kaspersky Lab Newsroom Europe - http://newsroom.kaspersky.eu - een portal waarop eenvoudig product- en bedrijfsinformatie, facts & figures, artikelen, persberichten, afbeeldingen, video’s en audiofragmenten te vinden en te downloaden zijn. Uiteraard kunt u ook contact opnemen met onderstaande contactpersonen.

Contactgegevens:

Kaspersky Lab
Caroline Breure
Tel. +31 (0)30 – 752 95 00
Caroline.Breure@kaspersky.nl

The Communication Force
Nanda Bechtholt
Tel. +31 (0)23 – 56 56 850
nandab@communicationforce.com

© 2012 Kaspersky Lab. De informatie in dit document is onderhevig aan verandering zonder voorafgaande kennisgeving. De enige garanties voor producten van Kaspersky Lab en services is vastgelegd in de garantieverklaringen bij de betreffende producten en services. Niets in dit document kan worden opgevat als rechtgevend op extra garantie. Kaspersky Lab is niet aansprakelijk voor technische of redactionele fouten of weglatingen in deze publicatie.
Laatste van Kaspersky
Doxing en dating: persoonlijke gegevens van elke 6de persoon op straat bij daten

Een op de vier werknemers heeft een oproep gemist door te doen alsof toestellen aan het updaten zijn

Kaspersky ontdekt nieuwe banking Trojan