Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (9 jaar en 161 dagen geleden)
PR: LVTPR

Riverbed rondt overname OPNET Technologies af

Overname versterkt positie op het gebied van applicatieperformance management

Riverbed, de performance company, heeft onlangs de overname van OPNET Technologies, Inc. afgerond. Door de overname versterkt Riverbed haar positie in de overkoepelende applicatie- en netwerkperformance management-markt. De Riverbed Cascade business unit en OPNET worden samengevoegd in de nieuwe business unit: Riverbed Performance Management. Paul Brady, General Manager bij Riverbed, zal leiding geven aan deze afdeling.

Door de overname van OPNET bouwt Riverbed verder aan oplossingen die de performance van bedrijfstechnologieën verbeteren. OPNET is succesvol op het gebied van applicatieperformance management (APM) en wordt erkend als leider in het magic quadrant voor APM. Door APM met netwerkperformance management (NPM) te combineren, kan Riverbed haar klanten nu performance management-oplossingen bieden die zowel applicatie-, als infrastructuurdiagnoses vaststellen. Het maakt hierbij niet uit of deze server-, applicatie- of netwerk-gerelateerd zijn in een virtuele-, fysieke- of cloud-infrastructuur, gebruikmakend van mobiele of vaste clients. Riverbed’s performance management-oplossingen helpen applicatie- en infrastructuur-teams bij het identificeren van en verkrijgen van beter inzicht in mogelijkheden voor het oplossen van problemen.

“Klanttevredenheid, productiviteit van medewerkers en business agility, zijn allemaal afhankelijk van bedrijfskritische applicaties, waarvan men verwacht dat deze gewoon werken”, zegt Jerry Kennelly, voorzitter en CEO bij Riverbed. “De applicaties en de onderliggende infrastructuur waarop deze draaien, zijn nauw met elkaar verbonden. In het verleden waren het twee apart gefragmenteerde technologiesilo’s. Door de overname van OPNET is Riverbed de enige organisatie die klanten een oplossing kan bieden voor het beheren en optimaliseren van alle aspecten van applicatie- en netwerkperformance in één productportfolio. Dit garandeert een hoge performance, het snel oplossen van problemen en een verbeterde gebruikerservaring.”

Organisaties die Riverbed’s performance management-oplossingen inzetten –samen met de optimalisatie- en acceleratietechnologieën – behalen niet alleen voordeel uit het diagnosticeren en oplossen van performance-problemen, maar hebben ook oplossingen binnen hun eigen infrastructuur om performance te verbeteren. Riverbed biedt organisaties van elke omvang oplossingen gericht op het verbeteren van applicatieperformance, bij het vaststellen van een diagnose en het oplossen van performanceproblemen, onafhankelijk van het applicatietype.

Applicaties en gebruikerservaring vormen de kern van wat IT levert. Organisaties worden echter uitgedaagd om applicatieperformance daadwerkelijk te meten en om een consistente en betrouwbare gebruikerservaring te bieden. De performance kan worden beïnvloed door problemen in elk component van application delivery. Zonder een omvangrijke en geïntegreerde performance management-oplossing is het identificeren van problemen en oplossingen lastig en kan het lang duren. IT-afdelingen hebben vaak niet de juiste tools, expertise en onvoldoende tijd om de enorme hoeveelheid ruwe data die ze ontvangen om te zetten in bruikbare informatie. Om problemen sneller het hoofd te bieden, hebben IT-teams binnen verschillende disciplines oplossingen nodig die relevante performancedata leveren.

Riverbed Performance Management biedt IT-organisaties de volgende mogelijkheden:

Het complementeren van het performance-plaatje. Verzamelen van alle benodigde data over performance. Denk aan informatie over ervaringen van eindgebruikers, klanten, servers, applicatiecodes, databases en netwerken – binnen verschillende technologieën en implementatiemodellen, zoals cloud, web, Java, .NET, virtualisatie, wide area network (WAN)-optimalisatie en software-defined datacenters (SDDC).

Het automatiseren van analyses en expertise via analytics. Zet ruwe performancedata om in bruikbare informatie om analyses van probleemidentificatie, bedrijfsimpact en onderliggende oorzaken real-time te automatiseren. Informatie en workflows worden individueel afgestemd op de behoeften van verschillende doelgroepen: applicatie-supportteams, server-managementteams, netwerkbeheerders, databasebeheerders en applicatieontwikkelaars.

Breed en effectief communiceren. Zorg voor dashboards die specifiek op de organisatie zijn gericht om de prioriteit van problemen vast te stellen gerelateerd aan de business impact. Gedetailleerde en flexibele rapportering maakt communicatie van kritieke performance-informatie mogelijk tussen alle IT-teams en -managers.

“We zijn enthousiast over de mogelijkheden die we krijgen vanwege de samenwerking met het Riverbed-team”, zegt Marc Cohen, voorzitter en CEO van OPNET en SVP RPM, Sales & Field Operations bij Riverbed. “Door een duidelijke visie op het belang van APM, kunnen we nu deze APM-oplossingen aanbieden via het wereldwijde distributiekanaal van Riverbed.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Altijd als eerste de laatste persberichten van Riverbed Technology via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=22

Over Riverbed
Riverbed levert IT-performance voor wereldwijde organisaties die met elkaar gekoppeld zijn. Met Riverbed kunnen organisaties succesvol en op intelligente wijze strategische initiatieven implementeren zoals virtualisatie, consolidatie, cloud computing en disaster recovery, zonder de applicatieperformance te beïnvloeden. Door organisaties een platform te bieden is het noodzakelijk dat zij hun IT begrijpen, optimaliseren en consolideren. Riverbed helpt organisaties bij het bouwen van een snelle, passende en dynamische IT-architectuur die in lijn staat met de zakelijke behoeften van organisaties. Meer informatie over Riverbed (NASDAQ:RVBD) is te vinden op http://www.riverbed.com

Riverbed Technology, Riverbed, Steelhead, RiOS, Interceptor, Think Fast, the Riverbed logo, Mazu, Profiler and Cascade are trademarks or registered trademarks of Riverbed Technology, Inc. All other trademarks used or mentioned herein belong to their respective owners.

Forward Looking Statements
This press release contains forward-looking statements, including statements relating to the expected demand for Riverbed's products and services, and statements relating to Riverbed’s ability to meet the needs of distributed organizations. These forward-looking statements involve risks and uncertainties, as well as assumptions that, if they do not fully materialize or prove incorrect, could cause our results to differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements.  The risks and uncertainties that could cause our results to differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements include our ability to react to trends and challenges in our business and the markets in which we operate; our ability to anticipate market needs or develop new or enhanced products to meet those needs; the adoption rate of our products; our ability to establish and maintain successful relationships with our distribution partners; our ability to compete in our industry; fluctuations in demand, sales cycles and prices for our products and services; shortages or price fluctuations in our supply chain; our ability to protect our intellectual property rights; general political, economic and market conditions and events; and other risks and uncertainties described more fully in our documents filed with or furnished to the Securities and Exchange Commission.  More information about these and other risks that may impact Riverbed’s business are set forth in our Form 10-Q filed with the SEC on October 30, 2009.  All forward-looking statements in this press release are based on information available to us as of the date hereof, and we assume no obligation to update these forward-looking statements.  Any future product, feature or related specification that may be referenced in this release are for information purposes only and are not commitments to deliver any technology or enhancement. Riverbed reserves the right to modify future product plans at any time.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met OCTANE PR:
Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: riverbedbenelux@octanepr.com
Web: http://www.octanepr.nl
Laatste van Riverbed
73 procent van C-level denkt dat inzicht in netwerk- en applicatieperformance businessinnovatie stimuleert

Riverbed zet nieuwe standaard voor SD-WAN voor meer schaalbaarheid en betere prestaties

Riverbed ondersteunt Amazon Web Services bij analyse van cloud- en bedrijfsnetwerkdataverkeer
Verstreken tijd: 9 jaar en 161 dagen

Logo LVTPR
Riverbed contact

Logo Riverbed

riverbed-benelux@riverbed.com
  www.riverbed.com
Riverbed sociaal

Riverbed tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo