www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (8 jaar en 179 dagen geleden)
PR: Key Communications

Voorbereid op een IT- noodgeval: StorageCraft® introduceert ShadowProtect® 5

Best-in-class oplossingen voor back-up en disaster recovery, met unieke ImageReady®- en VirtualBoot®-technologie en ondersteuning van Windows Server 2012 en Windows 8, komen in vier versies: ShadowProtect® Server en Small Business Server, ShadowProtect® Desktop en ShadowProtect® Virtual.

Brussel, Luxemburg, 9 januari 2013 – Wat gedaan als er IT-systemen uitvallen en/of gegevens verloren gaan? Een uiterst relevant probleem voor alle bedrijven omdat alle bedrijfsprocessen zo snel mogelijk weer op gang moeten komen. StorageCraft heeft voor dit probleem een nieuwe oplossing: met ShadowProtect® 5 kunnen gegevens permanent beveiligd en snel en betrouwbaar hersteld worden. Servers, desktops en laptops zijn zo sneller weer bruikbaar en de bedrijfsactiviteiten kunnen zonder veel tijdverlies weer worden voortgezet. Essentieel daarvoor zijn de door StorageCraft ontwikkelde, innovatieve ImageReady®- en VirtualBoot®-technologieën. Zo kunnen bedrijven altijd terugvallen op 100% consistente back-ups, de onderbreking van IT-diensten tot een minimum beperken en de bedrijfscontinuïteit maximaal waarborgen. Hierdoor wordt de totale TCO (Total Cost of Ownership) van alle IT-systemen aanzienlijk verlaagd. Deze oplossing is onmiddellijk verkrijgbaar in vier versies - ShadowProtect® Server, ShadowProtect® Small Business, ShadowProtect® Desktop en ShadowProtect® Virtual - voor de nieuwere besturingssystemen Windows Server 2012 / Windows 8 en alle gangbare oudere versies van Microsoft. Bovendien ondersteunt StorageCraft ShadowProtect Virtual®  virtuele systemen in omgevingen met VMware ESXi, Hyper-V, Citrix XEN en Redhat KVM.

ShadowProtect Server en ShadowProtect Small Business Server:
herstellen van gegevens en voortzetting van bedrijfsactiviteiten in slechts enkele minuten

Met deze disaster-recovery oplossing beschikt het bedrijf over snelle en zeer betrouwbare mogelijkheden voor back-up, herstel en systeemmigratie. Centraal staat de beveiliging van de complete server, inclusief het besturingssysteem, de databases, applicaties, configuraties en alle opgeslagen gegevens. De oplossing gebruikt de imaging en Bare Metal Recovery technologie. Daarmee is het mogelijk de IT-infrastructuur te herstellen op identieke of andere hardware of in virtuele omgevingen. Bovendien gebruikt ShadowProtect 5 voor het eerst de ImageReady-technologie, die door het mounten automatisch ShadowProtect back-up images als NTFS-schijven beschikbaar maakt en commands of scripts, zoals checkdisk uitvoert om de inhoud van back-ups te controleren. Dank zij deze functie beschikt men altijd over 100% consistente back-ups. Met de StorageCraft oplossing is ook het flexibele herstel van afzonderlijke bestanden en mappen mogelijk, zodat de gebruiker zelf afzonderlijke gegevensbestanden kan herstellen.

De flexibele herstelmogelijkheden en de unieke VirtualBoot-technologie verkorten het tijdsbestek waarin IT-systemen niet beschikbaar zijn. Op die manier verbetert een bedrijf zijn Recovery Time Objective (RTO). Met VirtualBoot kan binnen enkele minuten de failover van een systeem als virtuele machine (VM) worden gestart. Door gewoon rechts te klikken op de gewenste ShadowProtect Server back-up image en deze kan binnen 2 minuten als virtuele machine opstarten. Met behulp van Hardware Independent Restore (HIR) – een beproefde technologie van StorageCraft – is het herstel op nieuwe hardware of een virtuele machine kinderlijk eenvoudig. Optioneel kan men naast VirtualBoot ook een virtuele stand-by server creëren in de vorm van HeadStart Restore, zodat een operationele server al vóór een systeemuitval compleet als virtueel systeem hersteld en operationeel is. Een verdere bijzonderheid van deze recovery-oplossing: de back-ups voor het aanmaken van volledige, differentiële of incrementele beelden kunnen automatisch worden gepland.

ShadowProtect Desktop;
om systeemuitval en verlies van gegevens te voorkomen

Ook deze oplossing voor de beveiliging van alle software en data op desktops en laptops maakt gebruik van de Bare Metal Recovery en ImageReady-technologie. ShadowProtect Desktop is een geautomatiseerde back-up oplossing die op de achtergrond werkt en het computergebruik dus niet verstoort. Ook bij deze variant wordt gebruik gemaakt van de VirtualBoot-technologie, waarmee ShadowProtect images als virtuele machines kunnen worden opgestart. Zo kan in slechts enkele minuten het complete systeem worden hersteld. Daarnaast hebt u de optie om afzonderlijke bestanden of mappen te herstellen. De Hardware Independent Restore (HIR)-technologie wordt ook gebruikt bij de ShadowProtect Desktop Edition. HIR vereenvoudigt de systeemmigratie naar nieuwe IT-hardware. Ook bij deze variant kunnen back-upbestanden op virtuele of nieuwe hardware snel een eenvoudig weer als functioneel systeem worden hersteld. Als back-up oplossing biedt ShadowProtect 5 de mogelijkheid van volledige, differentiële en incrementele images. ShadowProtect 5 Virtual – is bedoeld voor het gebruik in virtuele machines. Deze oplossing kan virtuele systemen continu beveiligen en beschikt eveneens over Bare Metal Recovery, ImageReady-technologie en Hardware Independent Restore.

Beschikbaarheid en prijzen

ShadowProtect 5 is nu verkrijgbaar in vier varianten. Voor meer informatie over de prijzen kunt u terecht bij de StorageCraft distributeur voor Benelux www.mgk.lu en bij lokale resellers. Aanvullende informatie over StorageCraft Shadow Protect 5 producten is ook te vinden op http://www.storagecraft.eu/products.html.

Informatie over StorageCraft Europe

StorageCraft Europe levert innovatieve beveiligingsoplossingen voor disk-based back-up, herstel bij noodgevallen, systeemmigratie en gegevensbeveiliging voor servers, desktops en laptops. De softwareoplossingen van StorageCraft verkorten de storingsduur, verbeteren de beveiliging en stabiliteit van gegevens en systemen, en verlagen de Total Cost of Ownership (TCO). www.storagecraft.eu.

In de Benelux worden de StorageCraft producten door MGK Technologies verdeeld en door locale resellers verkocht. Meer info op www.mgk.lu

PERSINFORMATIE
Catherine d’Adesky

Key Communications
catherine@keycommunications.be
MGK Technologies
+352  26 18 51
mmutelet@mgk.lu
Laatste van StorageCraft Technology Corporation
StorageCraft verbindt back-up en disaster recovery van Windows en Linux systemen met goednieuwe ShadowProtect SPX

Leader in back-up en recovery viert 10de verjaardag

StorageCraft brengt ShadowProtect Granular Recovery for Exchange 7.5 voor het eerst als standalone
Verstreken tijd: 8 jaar en 179 dagen
StorageCraft T.. contact

Logo StorageCraft Technology Corporation

info@mgk.lu
  www.storagecraft.com/nl
StorageCraft T.. sociaal

StorageCraft T.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4