www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2471 volgers blijven op de hoogte!

MOVEit PrivateCloud en MOVEit Person-to-Person Transfer

Hoofddorp, 14 November 2012. Ipswitch File Transfer, al 20 jaar de vertrouwde keuze in veilige bestandsoverdracht (WS_FTP en WS_FTP Server met SSH), introduceert MOVEit™ PrivateCloud en MOVEit™ Ad Hoc Transfer. MOVEit PrivateCloud is de eerste cloudoplossing voor beheerde bestandsoverdracht op enterprise-niveau. Daarmee maakt Ipswitch het overzetten van bestanden van en naar partners, klanten, werknemers en applicaties veilig en eenvoudig. MOVEit PrivateCloud speelt in op de toenemende belangstelling bij bedrijven voor cloudoplossingen. Met MOVEit PrivateCloud heeft een bedrijf de uitgebreide functies voor bestandsoverdracht zelf in handen, met de voordelen van een gemakkelijke, veilige in-house clouddienst.

Daarnaast biedt Ipswitch het nieuwe MOVEit Ad Hoc Transfer voor het eerst aan als standalone product. MOVEit™ Ad Hoc Transfer is een eenvoudig, verantwoord alternatief waarmee werknemers onder elkaar snel en veilig bestanden kunnen overbrengen, één op één of binnen een groep. MOVEit Ad Hoc Transfer biedt een oplossing voor een groeiend probleem: werknemers die gevoelige bedrijfsinformatie delen via de verkeerde wegen, zoals persoonlijke e-mail of filesharingwebsites.

Omdat vertrouwelijke en gevoelige bedrijfsinformatie steeds vaker elektronisch wordt uitgewisseld, is het belangrijk om oplossingen op enterprise-niveau te hebben die dat op een vertrouwde, veilige en handige manier mogelijk maken. MOVEit PrivateCloud en MOVEit Ad Hoc Transfer komen aan precies deze behoeften tegemoet. Ipswitch heeft altijd al een leidende rol gehad op het gebied van vertrouwde oplossingen voor bestandsoverdracht. Met dit nieuwe aanbod toont het bedrijf aan dat het nog steeds marktleider is en de ICT-branche de meest veelzijdige bestandsoverdrachtssoftware op enterprise-niveau biedt.

MOVEit™ PrivateCloud
Bij veel bedrijven groeit de interesse in de mogelijkheden van de cloud. Daar speelt Ipswitch op in met MOVEit PrivateCloud: de eerste cloudoplossing voor beheerde bestandsoverdracht op enterprise-niveau. MOVEit PrivateCloud biedt een bedrijf uitgebreide functies voor bestandsoverdracht, bijvoorbeeld tussen systemen, binnen groepen of één-op-één, in combinatie met het voordeel van een makkelijke, veilige in-house clouddienst.

MOVEit™ Ad Hoc Transfer
Uit recent onderzoek van Ipswitch blijkt dat de ICT-sector te kampen heeft met een groeiend probleem: werknemers die hun bedrijf onnodig risico laten lopen door gevoelige bedrijfsinformatie te delen via onveilige wegen. Uit de enquête blijkt dat 84% van de ondervraagde werknemers gevoelige informatie als onbeveiligde e-mailattachments verstuurt. 50% van hen verstuurt daarnaast bedrijfsmaterialen via de persoonlijke e-mail. Het gevolg hiervan is een gebrek aan transparantie en controle voor de ICT, terwijl het bedrijf wordt blootgesteld aan grote veiligheids- en compliancerisico's.

MOVEit™ Ad Hoc Transfer is hierop de oplossing: een eenvoudig bruikbaar, verantwoord alternatief waarmee werknemers vertrouwelijke of gevoelige informatie kunnen delen. In deze tool is het gebruiksgemak en de snelheid waar werknemers behoefte aan hebben verenigd met de zichtbaarheid, controle en veiligheid die nodig is om organisatie en bedrijfsgegevens veilig te stellen.

Met MOVEit Ad Hoc Transfer kunnen zowel kleine bedrijven als grote ondernemingen:

• Profiteren van veilige één-op-één communicatie via een betrouwbare standalone oplossing om bestanden te delen
  • Gemakkelijk (zeer) grote bestanden delen met werknemers, partners en groepen
  • Veilig en eenvoudig versleutelde bestanden en berichten naar anderen sturen met de webbrowser of Outlook
  • Nieuwe gebruikers snel en gemakkelijk zichzelf laten registreren of guest user-toegang geven
  • In een handomdraai opdrachten voor bestandsoverdracht instellen en automatiseren met ICT-rechten en -toegang

"Er zijn duidelijke trends zichtbaar op het gebied van bestandsdeling bij bedrijven. Als eerste is er het aanzienlijke veiligheidsrisico dat wordt veroorzaakt door werknemers die onveilig en via persoonlijke wegen bestanden delen," zegt Ben Huang, principal research analyst bij Gartner. "Daarnaast zijn ICT-afdelingen op zoek naar cloudoplossingen op enterprise-niveau, zowel om te kunnen reageren op het risico van onverantwoord bestanden delen als om aan de eisen van beheerde bestandsoverdracht te voldoen."

Voor meer inlichtingen:
SCOS Software bv