www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (8 jaar en 87 dagen geleden)
PR: One Step More

Nieuwe thuisstudie Digitaal Rechercheur zeer baanzeker

De nieuwe thuisstudie Digitaal Rechercheur van Instituut Laudius is zeer baanzeker. De vraag naar goed opgeleide digitale rechercheurs neemt snel toe in Nederland stelt Laudius. Ook in 2012 wordt het Nederlandse bedrijfsleven continu bedreigd door hackers en cybercrime. Het fenomeen digitale criminaliteit breidt zich – mede door de onstuimige groei van social media – snel uit in Nederland. De financiële gevolgen voor het Nederlandse bedrijfsleven zijn enorm, ook het imago loopt vaak een flinke beschadiging op. Door illegale praktijken als hacking, skimming en phishing staan bedrijven vaak machteloos en zijn de daders lastig te achterhalen. Goed opgeleide digitale rechercheurs kunnen in veel situaties uitkomst bieden. Zij kunnen proactief adviezen geven maar ook gericht op zoek gaan naar digitale criminelen. Met de lancering van de nieuwe thuisstudie Digitaal Rechercheur heeft Laudius de cursusprimeur binnen deze discipline. De cursus is in nauwe samenwerking met Com-Connect Digitale Opsporing (door het Ministerie van Justitie erkend particulier recherchebureau) tot stand gekomen en is hierdoor zeer praktijkgericht.

Vraag naar digitale rechercheurs neemt snel toe

“De timing van de nieuwe cursus Digitaal Rechercheur kan in dubbel opzicht niet beter!”, vertelt Mark van Hegelsom, marketingmanager van Laudius. “Het Nederlandse bedrijfsleven gaat steeds meer gebukt onder cybercrime, maar ook het vinden van een nieuwe uitdagende baan is voor veel mensen een lastige opgave. Door het huidige economische klimaat zijn er maar weinig banen te vergeven, mensen moeten zich snel kunnen laten bijscholen om een nieuwe stap in hun carrière te maken.” De nieuwe thuisstudie Digitaal Rechercheur van Instituut Laudius duurt gemiddeld 9 maanden. Cursisten leren in deze breed opgezette cursus alles over cybercrime en digitale opsporingsmethoden. Alle mogelijkheden van digitale recherche worden behandeld en vaardigheden worden getraind om het maximale uit internetonderzoek te halen. “Na afloop zijn de cursisten opgeleid om een doorslaggevende rol te spelen bij het opsporen van digitale criminelen, fraudeurs, afpersers, oplichters, bedrijfsspionnen of vermiste personen. De vraag naar digitale rechercheurs neemt snel toe in Nederland. Tal van bedrijven en overheidsinstanties hebben vacatures beschikbaar.

Cursus speelt in op huidige ontwikkelingen

Bijna dagelijks verschijnen er nieuwsitems over cybercrime en digitale criminaliteit. Termen als hacking, skimming en phishing zijn termen die helaas steeds gangbaarder worden. Bij het bedrijf Com-Connect Digitale Opsporing – experts in digitaal rechercheren – kennen ze de dagelijkse praktijk als geen ander. “Met name het MKB loopt momenteel veel risico, grote ondernemingen zijn zich iets beter bewust van de risico’s van cybercrime”, stelt Wilfred van Roij, directeur-eigenaar van Com-Connect Digitale Opsporing. “Het MKB is veel minder alert, vooral het stelen van digitale informatie door eigen mensen is momenteel een serieus probleem. Wij zien dit steeds vaker voorkomen. De IT organisatie binnen het MKB is nu eenmaal niet ingericht op het proactief opsporen van delicten. Traditionele systeembeheerders bezitten deze kennis niet en richten zich niet of nauwelijks op afwijkende zaken die op hun netwerk gebeuren, het netwerk draaiende houden lijkt voldoende. De opleiding Digitaal Rechercheur biedt dan ook uitkomst. Wij zijn dan ook blij dat wij samen met Laudius aan deze cursus een invulling mochten geven. Onze praktijkervaring zit er goed in verweven zodat de leerstof direct toepasbaar is. En dat is nodig ook, niet alleen binnen het MKB of de overheid, maar ook verzekeringsmaatschappijen starten in snel tempo eigen fraude- en opsporingsdiensten. De populariteit van internet en de huidige economische crisis zijn daar debet aan. Er liggen dus genoeg kansen voor de nieuwe generatie digitale rechercheurs!”

Over Laudius

Laudius ontwikkelt kwalitatief hoogwaardige thuisstudies en biedt een breed spectrum aan thuisstudies aan: beroepscursussen, taalcursussen, cursussen voor het vergroten van uw algemene ontwikkeling en leuke creatieve hobbycursussen. Laudius is opgenomen in het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs (CRKBO).

Mediacontact
Mark van Hegelsom
Marketingmanager Laudius

Telefoon: 088 - 93 93 900
E-mail: voorlichting@laudius.nl

Wilfred van Roij
Directeur-Eigenaar Com-Connect Digitale Opsporing
www.com-connect.nl
Telefoon:  077-3976060
Laatste van Laudius
Nieuwe thuisstudie Digitaal Rechercheur zeer baanzeker
Verstreken tijd: 8 jaar en 87 dagen
Laudius contact

Logo Laudius

info@laudius.nl
  www.laudius.nl
Laudius sociaal

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4