www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (9 jaar en 60 dagen geleden)

Socialmedia-platform BuddyBuy release 2.0 uitgerust met nieuwe features

Lage Mierde, 1 oktober 2012 – Het socialmedia-platform BuddyBuy heeft onlangs versie 2.0 gelanceerd. Binnen deze vernieuwde versie zijn op vier verschillende onderdelen verbeteringen doorgevoerd: gebruikerservaring, klantentools, uitbreidingsmogelijkheden van deals en integratie met andere (kassa)systemen. Met deze nieuwe release van BuddyBuy kunnen organisaties met één druk op de knop meer berichtgeving omtrent hun merk laten ontstaan via sociale media. De boodschap wordt consistent overgebracht en het resultaat van de campagne is meetbaar. De campagnepagina’s worden ook opgepakt door diverse zoekmachines wat resulteert in hogere posities bij de zoekresultaten.

Gebruikerservaring deelnemers
De hele look-and-feel van de campagnepagina is aangepast waarbij de call-to-action-knop een prominentere plaats heeft gekregen. Ook is er nu automatische ondersteuning voor interfaces met mobieltjes en tablets waardoor de campagnepagina’s ook op deze apparaten goed navigeerbaar zijn.

Daarnaast is er nu integratie gemaakt met mailadresboeken, zoals Yahoo, Gmail en Hotmail, zodat het nog makkelijker is om campagnes door te sturen naar de netwerken van de ambassadeurs.

Ook de bevestigingsmails die door BuddyBuy worden verstuurd in de verschillende fases van een campagne zijn verder verrijkt met marketingelementen zoals een achtergrond en afbeeldingen die bij de desbetreffende campagne horen.

Backoffice
Naast de gebruikerservaring zijn ook de klantentools aangepakt om het aanmaken en beheren van deals zo eenvoudig en veilig mogelijk te maken. Klanten kunnen in versie 2.0 zelf de stylesheets aanpassen en er zijn betere deelmogelijkheden toegevoegd waarbij er ook op andere sociale media, zoals Linkedin, direct kan worden gepubliceerd. Release 2.0 is tevens uitgerust met een verbeterde managementtool voor campagnes; met behulp van een wizard kunnen klanten op een makkelijke manier deals aanmaken en de opties binnen deze deals selecteren. Ook bevat het aanvullende opties voor promoties om bestaande deals te bewerken en te hergebruiken en zijn de configuratiemogelijkheden van e-mailberichten verder verbeterd. Daarnaast is het nu mogelijk om in een dashboard te zien aan wie welke voucher is uitgegeven en of die voucher ook daadwerkelijk is gebruikt.

Uitbreidingen van soorten promoties
De bestaande promotietypes  zijn uitgebreid met een nieuwe feature waarmee klanten speciale triggers naar hun ambassadeurs kunnen sturen. Zo kan er nu dus onderscheid gemaakt worden in wie welke beloning krijgt. Bijvoorbeeld: deel als ambassadeur een (10%) kortingsaanbieding met je vrienden en als vijf van hen er gebruik van maken, krijgt de ambassadeur 10% extra korting.

Integratie met andere systemen

Dankzij een aantal toevoegingen op het gebied van integratie is het voor klanten mogelijk een directe koppeling met bijvoorbeeld kassa’s of webshops te realiseren.

Hiervoor zijn drie interfaces geïmplementeerd:

• Het importeren en gebruiken van de eigen klantcodes naast de BuddyBuy-codes;
  • Real-time melding aan de klantapplicatie op het moment dat een voucher wordt uitgegeven;
  • Terugmelding aan BuddyBuy door een klantapplicatie zodra een voucher is ingewisseld.

BuddyBuy wordt op dit moment steeds breder ingezet en naast Spar zijn nu ook de AH-supermarktketen en Plus op BuddyBuy vertegenwoordigd. Een stijgende lijn binnen het BuddyBuy-gebruik dus, waardoor het blijven optimaliseren van het socialmedia-platform een vereiste is. Michel de Beer, namens BuddyBuy: “Afgelopen maanden hebben we achter de schermen hard gewerkt om een aantal verbeteringen en nieuwe features aan de huidige versie van BuddyBuy toe te voegen. Met trots presenteren wij hierbij dan ook versie 2.0. Wij blijven bezig met het zoeken naar verbeteringen en nemen daarbij het oordeel van de klanten altijd mee. Op die manier kunnen we met ons platform aansluiting houden bij de behoefte van onze klanten.”

BuddyBuy – Vloeieind 12- 5094 CK- Lage Mierde  - Nederland, Tel: +31 (0) 40 - 402 1007

Over BuddyBuy
BuddyBuy is een unieke socialmarketing-oplossing die organisaties in staat stelt om door middel van B2B- en B2C-communicatie loyale afnemers, relaties en klanten te mobiliseren als digitale ambassadeurs voor het merk, de organisatie of een specifiek product. Via BuddyBuy kan eenvoudig, snel en gericht een actie, waaronder een nieuwsbrief, enquête of promotie, worden gedeeld via sociale media zoals Facebook, Twitter en Google+. Deze actie verschijnt onmiddellijk op de sociale profielen van de doelgroep. (Potentiële) klanten zijn daardoor direct op de hoogte van nieuwsberichten en aanbiedingen en kunnen deze direct met hun netwerk delen. BuddyBuy maakt het netwerk van potentiële klanten op deze wijze onbegrensd. Bovendien werkt BuddyBuy met het zogenoemde loyaliteitsprincipe. Dit houdt in dat als klanten bepaalde positieve acties voor een bedrijf uitvoeren, zoals het doorsturen van een actie aan een aantal andere personen, deze sociale loyaliteit kan worden beloond met bijvoorbeeld een kortingsbon. Voor meer informatie: www.buddybuy.nl

Voor redactionele informatie
Influx PR, Hilde Mussche, Stoomwezenstraat 33, 7321 AE Apeldoorn,
tel: 055 - 366 30 34, e-mail: buddybuy@influx-pr.com.
Laatste van BuddyBuy Europe B.V.
BuddyBuy primeur in Griekenland een doorslaand succes!

Socialmedia-platform BuddyBuy stelt regionale partners aan

Socialmedia-platform BuddyBuy geselecteerd door Tickethour.com en BrandScreen Interactive
Verstreken tijd: 9 jaar en 60 dagen
BuddyBuy Europ.. contact

Logo BuddyBuy Europe B.V.

0343420931
  info@buddybuy.eu
  www.buddybuy.eu
BuddyBuy Europ.. sociaal

BuddyBuy Europ.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo