Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (9 jaar en 64 dagen geleden)

Adobe onthult volgende generatie Acrobat XI met nieuwe cloud-diensten

Krachtige nieuwe PDF-oplossing dicht productiviteitskloof tussen apparaten en platformen

Amsterdam, 1 oktober 2012 Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE) introduceert de Adobe® Acrobat® XI-software met cloud-diensten. Adobe gaat met deze krachtige, nieuwe oplossing de uitdaging aan om complexe documentproblemen, waar veel organisaties mee te maken krijgen, op te lossen. De industriestandaard voor PDF-software biedt complete PDF-bewerkingsfuncties en exporteermogelijkheden naar Microsoft PowerPoint. Daarnaast biedt Acrobat XI touch-mogelijkheden op tablets en nieuw geïntegreerde  cloud-diensten, zoals slimme contractondertekening via het web met Adobe EchoSign® en formuliercreatie, het verzamelen van data en data-analyse met Adobe FormsCentral. Tevens ondersteunt Acrobat XI IT-afdelingen door soepele integratie met Microsoft Office en SharePoint, eenvoudige implementatie, applicatievirtualisatie en robuuste applicatiebeveiliging voor een lage cost of ownership en een snelle return on investment (ROI).

De Acrobat XI-productlijn bestaat uit: Acrobat XI Pro, Acrobat XI Standard, Acrobat Reader® XI en de nieuwe geïntegreerde documentdiensten Adobe FormsCentral en Adobe EchoSign.

“De toenemende complexiteit van ons werk heeft nog nooit voor zoveel druk gezorgd. Het aantal mobiele apparaten en het gebruik van cloud-diensten neemt snel toe. Daarom moeten kenniswerkers nog efficiënter, op elke plek en op elk apparaat kunnen werken”, zegt Melissa Webster, program vice president bij IDC. “Kenniswerkers hebben een oplossing nodig waarmee zij kunnen samenwerken met anderen, zowel binnen als buiten de firewall, terwijl zij voldoen aan de eisen van IT en de organisatie voor een gestroomlijnd beheer, applicatiebeveiliging en veilige levering van informatie. En dit alles met een snelle ROI.”

De toenemende productiviteitsproblemen en de kosten van documentgebaseerde uitdagingen worden beschreven in een recent verschenen internationale whitepaper van IDC. Een doorsnee organisatie met 1000 medewerkers verspilt jaarlijks 15,9 miljoen dollar door productiviteitsproblemen; volgens de whitepaper staat dit gelijk aan het aannemen van 213 werknemers.

De nieuwe en verbeterde features en functionaliteit binnen Acrobat XI zijn:

• Het goedkeuringsproces van document- en webcontracten verkorten van weken naar uren door gebruik van elektronische handtekeningen met de geïntegreerde Adobe EchoSign elektronische handtekeningendienst. Formuliercreatie, -distributie en resultaten-analyse vereenvoudigen door gebruik van de toegevoegde Adobe FormsCentral desktop app.
  • Verbeterde mogelijkheden voor mobiele apparaten. Met PDF-bestanden werken op verschillende tablets en smartphones in de touch-vriendelijke versie van Adobe Reader om opmerkingen te lezen en te plaatsen. Daarnaast kunnen op deze apparaten ook formulieren worden ingevuld, getekend en opgeslagen.
  • PDF-documenten opslaan als Microsoft PowerPoint-, Word- of Excel-bestanden of delen van of gehele PDF-bestanden opslaan als Microsoft Office-documenten en webpagina’s zonder opnieuw te hoeven typen of het format aan te hoeven passen.
  • Verbeterde beveiliging van alle PDF-bestanden, gecreëerd vanuit Microsoft PowerPoint, Word en Excel om kopiëren, bewerken of afdrukken zonder toestemming te voorkomen.

Met de nieuwe en verbeterde IT-features en -functionaliteit kunnen IT-professionals:

• Standaardiseren op een gebruiksvriendelijke, volledige, consistente en betrouwbare PDF Reader voor iPads en Android tablets. Daarnaast kunnen zij Acrobat XI en Adobe Reader XI leveren als een centraal beheerde, touch-vriendelijke, virtuele applicatie met nieuwe ondersteuning voor Microsoft App-V via Citrix XenApp.
  • Adobe Acrobat XI soepeler integreren met Microsoft Office en Microsoft SharePoint. Hierdoor hebben gebruikers meer mogelijkheden met PDF in een Microsoft Office- of Microsoft SharePoint-omgeving.
  • Implementatie en onderhoud stroomlijnen met gratis Adobe tools om configuratie en installatie te verbeteren. Daarnaast wordt verbeterde ondersteuning voor Microsoft SCCM/SCUP en Apple Remote Desktop geboden.
  • Risico’s minimaliseren en systemen en data beschermen met toonaangevende beveiligingstechnologie, als aanvulling op het Adobe PDF Whitelist Framework. Hierdoor is selectieve inschakeling van JavaScript mogelijk voor zowel Windows als Mac OS. Verhoog de productiviteit door routinematige taken voor het maken van PDF’s te versnellen. Gebruik hierbij de Action Wizard om te zorgen voor organisatorische consistentie.

Quotes
Kevin M. Lynch, SVP en GM van Acrobat en Document Services bij Adobe:
“Steeds meer informatie wordt gegenereerd, gedeeld en geconsumeerd middels documenten. Het werken met online formulieren, collaboratieve PDF reviews en handtekeningen zijn alledaagse taken voor zakelijke professionals die voorheen eenvoudigweg content-ontwikkelaars waren. IT-afdelingen dienen deze veranderingen te ondersteunen terwijl zij het gebruik van de bestaande infrastructuren en systemen moeten onderhouden en maximaliseren. Ook wordt van hen verwacht dat ze ondersteuning en diensten bieden die het mogelijk maken voor de organisatie om voordeel te halen uit nieuwe zakelijke kansen, resultaten te verbeteren, return on investment te realiseren en de total cost of ownership te verlagen.”

Bart van Wanroij, directeur van Epona:
“Onze organisatie is volledig afgestapt van de traditionele, lokaal beheerde documentopslag en heeft SharePoint omarmd als de omgeving waarbinnen gebruikers samenwerken en communiceren met klanten. Dankzij de integratie van Adobe Acrobat XI met de SharePoint-cloud zijn wij in staat om documenten op te halen en op te slaan vanuit Microsoft SharePoint. We zijn vooral erg enthousiast over de mogelijkheid om verschillende bronmaterialen – zoals Microsoft Word- en Excel-documenten en PDF’s – vanuit diverse bronnen samen te brengen in één PDF-portfolio. Samen met de betrouwbare beveiliging van PDF/A biedt dit ons een standaard voor al onze contracten en archiefstukken.”

Nuttige links

Prijzen en beschikbaarheid
Acrobat XI en verwanten zijn binnen dertig dagen beschikbaar via Adobe Authorized Resellers, de Adobe Store, Adobe Direct Sales en Adobe Creative Cloud.

Verwachte adviesprijzen:

• Acrobat XI Standard: €349 (€165 voor een upgrade).
  • Acrobat XI Pro: €559 (€239 voor een upgrade).
  • Education-prijzen zijn beschikbaar via de Adobe Education Store.
  • Prijzen voor de overheid zijn beschikbaar via de Adobe Government Store.
  • Een gratis 30-dagen trial van Acrobat Pro is beschikbaar na levering; trials van de cloud-diensten zijn ook beschikbaar voor Adobe EchoSign en Adobe FormsCentral.
  • Een gratis download van Reader XI is na de leveringsdatum beschikbaar op Adobe.com.
  • Adobe EchoSign is verkrijgbaar vanaf $14,95 per maand*.
  • Het Adobe FormsCentral-abonnement is verkrijgbaar vanaf  $14,99 per maand†.

Over Adobe Systems Incorporated
Adobe verandert de wereld door het leveren van digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.nl.

Altijd als eerste de laatste persberichten van Adobe Systems Benelux via deze RSS-feed:feed://www.lewiswire.com/nl/rss.php?client=385

Kijk ook op de Adobe-Twitter: http://www.twitter.com/adobesystemsnl
en op de Facebook-pagina: https://www.facebook.com/AdobeBenelux

###

© 2012 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe, the Adobe logo, Acrobat, EchoSign, FormsCentral and Reader are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

The IDC White Paper was sponsored by Adobe, “Bridging the Information Worker Productivity Gap: New Challenges and Opportunities for IT, September 2012.”

Adobe online services, including acrobat.com, are available only to users 13 and older and require agreement to additional terms and Adobe’s online privacy policy (available at www.adobe.com/go/terms). Online services are not available in all countries or languages, may require user registration, and may be subject to change or discontinuation without notice. Additional fees or subscription charges may apply.

*Requires an active account with the Adobe EchoSign online service. Free and paid subscriptions are available.
†Requires an active account with the Adobe FormsCentral online service. Free and paid subscriptions are available.
Laatste van Adobe Systems Benelux BV
Adobe voorspelt de visuele trends voor 2020

Onderzoek Adobe: impact van online formulieren op klantreis onderschat

Adobe presenteert de nieuwste technologieën tijdens ‘Summit Sneaks’