www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (9 jaar en 60 dagen geleden)

HP onthult zakelijke tablet

Tablet met mogelijkheden van een computer door Smart Jacket ecosysteem

Amstelveen, 1 oktober 2012 — HP introduceert de HP ElitePad 900 met Windows 8, een tablet dat een strak ontwerp combineert met diverse enterprise-features en een uitzonderlijke betrouwbaarheid, gebaseerd op 115.000 uur aan tests in de ontwikkelingsfase.

De HP ElitePad is ontwikkeld voor het bedrijfsleven, overheidsinstanties, zorginstanties en retail en is voorzien van HP ElitePad Smart Jackets. De Smart Jackets bieden meer verbindingsmogelijkheden, een langere batterijduur en specifieke uitbreidingsmogelijkheid die de tablet geschikt maken voor gebruik in specifieke branches.

De HP ElitePad is een ultradunne, lichte Microsoft® Windows 8 tablet. Daarnaast is de tablet zeer onderhoudsvriendelijk en heeft de HP ElitePad dezelfde verbeterde beveiliging en beheermogelijkheden van HP Elite pc’s.

Een tablet gemaakt voor zakelijke doeleinden
De HP ElitePad is ergonomisch gevormd om comfortabel vast te houden en beschikt over een 10,1 inch (25,7 cm) scherm. Hij weegt slechts 680 gram en is 9,2 millimeter (mm) dik. De 16-bij-10 beeldverhouding maximaliseert het display en zorgt voor een ideaal beeld voor traditionele zakelijke toepassingen en graphics. De HP ElitePad is met precisie ontwikkeld, met veel aandacht voor een gedetailleerde afwerking en is gemaakt van hoogwaardige materialen zoals CNC-aluminium en Corning® Gorilla® Glass 2.

HP Smart Jackets
Het unieke, productiviteitsverhogende ecosysteem van HP Smart Jackets en de extra accessoires die speciaal ontworpen zijn voor de HP ElitePad vergroten het potentieel van de tablet en maken van de tablet een complete bedrijfsoplossing(1);

• HP ElitePad Productivity Jacket - voorzien van een geïntegreerd toetsenbord, USB-poorten, een SD-kaartlezer en verstelbare kijkhoeken.
  • HP ElitePad Expansion Jacket - biedt USB, HDMI en andere verbindingen.
  • HP ElitePad Rugged Jacket - biedt extra bescherming aan het HP ElitePad Docking Station en levert een zakelijke desktop samen met een toetsenbord en een monitor waarmee de tablet wordt opgeladen. Ook is het mogelijk om de tablet als tweede scherm te gebruiken.
  • HP Executive Tablet Pen – hiermee kunnen gebruikers berichten en notities direct op het scherm schrijven die later kunnen worden omgezet in getypte tekst.
"Veel organisaties worden gedwongen om ontwerp op te offeren voor functionaliteit bij het inkopen van de juiste IT-producten," aldus Gerwald van der Gijp, directeur commerciële producten, Personal Computer Business Unit, HP EMEA. "Door het combineren van een mooi ontwerp en de gebruikerservaring die gebruikers wensen met de eigenschappen die vereist zijn voor IT toont de HP ElitePad aan dat gebruikers alles wel in één apparaat kunnen krijgen."

Versterkt door next-generation Intel® mobiele processors levert de HP ElitePad zowel de productiviteit van een pc als Intel x86 compatibiliteit voor ondersteuning voor bestaande zakelijke toepassingen en dit ook voor gebruikers die onderweg zijn. De HP ElitePad is geoptimaliseerd voor Windows 8 en ondersteunt touch-, pen-of voice-gebaseerde input. De tablet is energie-efficiënt, biedt hetzelfde gemak als een smartphone, biedt ondersteuning voor traditionele Windows-toepassingen en kan makkelijke geïntegreerd worden in bestaande IT-omgevingen.

Uitgerust met tools voor mobiel werken of ontspannen
De HP ElitePad tablet’s 1080p front-facing videocamera en 8 megapixel rear camera met LED-flitser en CyberLink YouCam-software helpt gebruikers gemakkelijk face-to-face te communiceren, high-definition (HD)-webvideo’s te maken of trainingvideo’s op te nemen zonder hoge productiekosten.

De nieuwe applicatie HP PageLife biedt automatische afwerking en automatische correctie van belichting voor foto’s, een whiteboard, contract of ander document waardoor het meteen klaar is voor gebruik zonder het document handmatig te moeten bewerken.

De HP ElitePad helpt kleine werkgroepen verbinding te maken met HP Wireless Hotspot, een desktopapplicatie waarmee gebruikers een draadloze internetverbinding en netwerkbandbreedte kunnen delen.

Optioneel is CyberLink Media suite beschikbaar, software waarmee gebruikers audio- en videocontent kunnen maken met dezelfde interface als andere zakelijke pc’s van HP. Daarnaast kunnen gebruikers audio opnemen en beluisteren met een microfoon en hoofdtelefoon-aansluiting met SRS Audio.

Het beheren van informatie is gemakkelijk gemaakt met Evernote, een programma dat van verschillende apparaten data opvangt, opslaan en synchroniseert. Evernote heeft een snelle zoekfunctie en Skitch software, waarmee je in een overleg met collega’s een tekst of beeld kunt markeren en er opmerkingen bij kunt plaatsen.

Beheersbaarheid, implementatie en beveiliging voor IT-omgevingen
De HP ElitePad biedt een lange levensduur, stabiel beeld, drie jaar garantie en HP Global Series Support. De HP ElitePad heeft een tool waarmee gebruikers zelf het paneel, de batterij, het moederbord en de unibody-behuizing kunnen openen, waardoor downtime wordt verminderd en waardoor gevoelige informatie op het apparaat in-house kan blijven.

De LANDesk Management Suite verbetert de beveiliging en maakt beheer makkelijker met behulp van exclusieve tools die data op verloren apparaten opsporen en beveiligen. Ook kan informatie op de simkaart op afstand vastgelegd worden voor WWAN-activation en de geografische functies kunnen data op afstand vergrendelen of wissen.

De HP ElitePad 900 is naar verwachting beschikbaar in januari 2012.

Over HP
HP creëert nieuwe manieren waarop technologie een positief effect heeft op mensen, bedrijven, overheid en de maatschappij. HP is het grootste technologiebedrijf ter wereld en beschikt over een breed portfolio op het gebied van printen, personal computing, software, services en IT-infrastructuur om problemen van klanten op te lossen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.nl.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Rosalie de Hoop, tel. 020 30 10 9393 of mail rosalie.dehoop@edelman.com.
Laatste van Hewlett Packard Enterprise (HPE)
Hewlett Packard Enterprise verbetert cloudervaring met intelligence en composability

HPE en Deutsche Telekom implementeren Network Data Layer voor 5G-architectuur

HPE garandeert hoogste efficiëntie in all-flash storagecapaciteit met HPE Nimble Storage-platform
Verstreken tijd: 9 jaar en 60 dagen
Hewlett Packar.. contact

Logo Hewlett Packard Enterprise (HPE)

www.hpe.com/nl
Hewlett Packar.. sociaal

Hewlett Packar.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle