Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (8 jaar en 69 dagen geleden)

Windows 8: de grootste veranderingen

Hands On, Information management, implementeerde Windows 8 direct na livegang voor de partners. Ze deelt graag haar eerste ervaringen en geeft de grootste veranderingen ten opzichte van Windows 7.

Microsoft slaat met Windows 8 een totaal nieuwe weg in en heeft als uitgangspunt dat alle devices eenzelfde werkmethode hanteren. Welke gevolgen heeft dit voor de gebruiker?

Windows 8: de grootste veranderingen ten opzichte van Windows 7

Schermvullende vlakken en geen startknop
De twee veranderingen die direct opvallen zijn de schermvullende vlakken op het startscherm en de startknop die verdwenen is. Hiermee wordt de gebruiker direct in het diepe gegooid met de vraag “waar moet ik beginnen?”. Met de werking van een smartphone in het achterhoofd wordt duidelijk wat de bedoeling is. Het hele startscherm kan gepersonaliseerd worden met “apps” zodat de voor de gebruiker belangrijkste informatie direct zichtbaar is op het startscherm en niet meer opgezocht hoeft te worden. Zo kan er een eenvoudige “shortcut” gemaakt worden naar bijvoorbeeld Word, e-mail en Internet Explorer. De overige mogelijkheden die niet op het startscherm staan kunnen makkelijk opgeroepen worden door eenvoudigweg te beginnen met typen. Naast bovenstaande opties blijft de mogelijkheid om te werken met de “ouderwetse” desktop.

Snelheid
Naast deze twee grote veranderingen valt de snelheid van het systeem op. Deze is te vergelijken met die van een tablet, het is een hele vooruitgang om niet meer minutenlang te hoeven wachten tot het systeem is opgestart.

Windows store
Windows biedt de mogelijkheid om apps uit de winkel te halen, ook weer in overeenstemming met met het huidige gebruik van smartphones en tablets. Velen zijn gratis, zoals een groot aantal spelletjes.

Profiel in de cloud zetten
Wanneer er eenmaal een profiel aangemaakt en opgeslagen is staat het profiel in de “cloud” wat tot gevolg heeft dat het profiel op iedere pc (met Windows 8 en beschikking tot internet) direct opgeroepen kan worden en alle eigen instellingen gebruikt kunnen worden.

Technische veranderingen
Ook voor de meer technische gebruikers is er een aantal aanpassingen. Zo worden in de taskmanager ook diskgegevens en networkgegevens van de betreffede taak weergegeven. Met deze nieuwe opties is het mogelijk direct te zien wat de betreffende taak aan load genereert en hoeveel deze van de netwerkkaart vraagt. Windows 8 ondersteunt daarnaast usb3, waardoor het gebruik van een usb stick sneller is en minder energie vraagt van de computer. De meest technische verandering is dat de Windows 8 pro-versie standaard Hyper-V ondersteunt, waardoor IT'ers virtuele machines kunnen draaien op hun Windows 8 pc.

Conclusie
Windows 8 doet qua interface denken aan een smartphone en tablet: geheel naar eigen smaak in te richten, snel en intuïtief. Intuïtief met een kanttekening, want de gebruiker zal zijn oude manier van denken los moeten laten en open moeten staan voor een nieuwe manier van werken om succesvol gebruik te kunnen maken van Windows 8. Op technisch gebied is een aantal mooie vooruitgangen geboekt; Microsoft blijft zeker niet achter met Windows 8.

Over Hands On, Information Management (Hands On)
Hands On is een managed Microsoft Gold Certified Partner: Daarmee onderscheiden ze zich van de vele IT-bedrijven die er in Nederland zijn. Ze richten zich bijna exclusief op Microsoft technologie en hebben daarin hun competenties opgebouwd.

Hands On gelooft dat goede automatisering draait om mensen. Dit draagt ze onder andere uit door naar de klant te luisteren, zich in te leven in de klant en te gaan voor een lange termijn relatie.

De kernwaarden van Hands On zijn professionaliteit, samenwerken en passie.

Meer informatie over Hands On is te vinden op www.handson.nl

+31(0) 294 49 41 41
Laatste van Hands On, Information Management BV
Hands on Information Management wordt Silver-partner van Hewlett Packard Enterprise

Windows 8: de grootste veranderingen
Verstreken tijd: 8 jaar en 69 dagen
Hands On, Info.. contact

Logo Hands On, Information Management BV

info@handson.nl
  www.handson.nl
Hands On, Info.. sociaal

Hands On, Info.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4