www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (8 jaar en 30 dagen geleden)
PR: WILD werk

SUSE kondigt eerste op OpenStack gebaseerde Enterprise Private Cloud Solution aan

SUSE Cloud voor zakelijk gebruik en vereenvoudigd beheer van private cloud omgevingen

Alphen aan den Rijn, 29 augustus 2012 – SUSE kondigde tijdens CloudOpen 2012 haar private cloud oplossing, SUSE® Cloud, aan. SUSE Cloud is een geautomatiseerd cloud management platform gebaseerd op OpenStack dat snelle ingebruikname en eenvoudig beheer van een ‘Infrastructure-as-a-Service (IaaS)’ private cloud mogelijk maakt. Organisaties kunnen met SUSE Cloud hun resources beter gebruiken en de levering van services versnellen met naadloos beheer en provisioning van workloads via een veilige, compliant en volledig ondersteunde cloud omgeving. SUSE Cloud wordt ook geïntegreerd in SUSE Studio™ en SUSE Manager, en geeft organisaties zo de mogelijkheid applicaties en workloads snel in gebruik te nemen, aan te passen en te beheren via private en publieke clouds.

SUSE Cloud is gebaseerd op het OpenStack project, waaraan meer dan 3.300 developers in 180 bedrijven hebben bijgedragen. SUSE is een van de OpenStack leden, en heeft ervoor gekozen SUSE Cloud te baseren op het OpenStack project, mede aangezien klanten deze wens hadden uitgesproken. OpenStack wordt binnen de industrie breed gedragen en ondersteund door een actieve community.

“Open source technologieën, zoals KVM, Xen en Linux worden al met veel succes in de cloud gebruikt, en OpenStack is het volgende stukje van deze puzzel,” zegt Gary Chen, research manager, Cloud and Virtualization System Software, IDC. “Organisaties evalueren actief de meest recente versie van OpenStack en SUSE komt dan ook op het juiste moment met een oplossing die hen helpt bij het bouwen van private clouds.”

“SUSE Cloud is het positieve resultaat van SUSE’s participatie in de community. Aan de ene kant helpt het SUSE OpenStack oplossingen te leveren aan klanten en aan de andere kant geeft het een grotere groep gebruikers toegang tot de open source cloud,” aldus Jonathan Bryce, voorzitter van het OpenStack Project Policy Board.

De overstap naar cloud computing gaat vaak gepaard met nieuwe hardware en software. Met SUSE Cloud hebben organisaties de mogelijkheid om hun bestaande infrastructuur te blijven gebruiken en licenties optimaal te gebruiken. SUSE Cloud geeft bedrijven toegang tot de grootste portfolio van gecertificeerde third-party applicaties op Linux en de meeste certificeringen op industriestandaard hardware. Het resultaat is dan ook dat SUSE klanten ervan op aan kunnen dat hun huidige software- en infrastructuuroplossingen ook in de cloud gebruikt kunnen worden.

Met SUSE Cloud kunnen organisaties:
  • De snelheid en accuratesse in het leveren van services verbeteren: SUSE Cloud levert een dynamische en flexibele private cloud infrastructuur en biedt mogelijkheden voor automatisering, self-service en standaardisatie van workloads.
  • De agility waaraan zij behoefte hebben, met de support die zij daarvoor nodig hebben, bereiken: SUSE Cloud voorziet bedrijven van een meer flexibele infrastructuur en maakt nieuwe projecten sneller rendabel, maar garandeert tegelijkertijd stabiliteit en beveiliging. SUSE Cloud omvat 24x7 wereldwijde technische support en is volledig geïntegreerd in SUSE update processen, zodat bedrijven hun cloud deployments eenvoudig kunnen beheren en patchen. Het gaat hier om zowel de componenten van SUSE Cloud als de onderliggende SUSE Linux Enterprise Server systemen.
  • Voordeel halen uit innovaties in de community: SUSE Cloud omvat support voor alle componenten van de OpenStack Essex Release, met bijdragen van meer dan 200 developers in 55 bedrijven. Toekomstige versies van SUSE Cloud zullen de cyclus van OpenStack upstream releases blijven volgen.
  • Zich voorbereiden op hybride cloud computing door eenvoudig bouwen en beheren van op cloud gebaseerde applicaties met SUSE Studio en SUSE Manager: de integratie met SUSE Studio, SUSE’s bekroonde platform voor het bouwen van images, geeft organisaties de mogelijkheid applicaties snel in gebruik te nemen en aan te passen voor gebruik in een private of public cloud. Door workloads met SUSE Manager op public of private clouds te beheren, kunnen bedrijven hun Linux omgeving in de cloud en daarbuiten efficiënt onderhouden en monitoren.
  • Hun infrastructuur en IT afdeling efficiënt schalen: Door het bijhouden van het gebruik van computing resources en het automatiseren van service delivery, verbetert SUSE Cloud het gebruik van de server en staat het bedrijven toe hun infrastructuur aan te passen zonder de IT afdeling te moeten uitbreiden. Door de integratie van het Crowbar software framework, een open source project dat Dell sponsort, vereenvoudigt SUSE Cloud de ingebruikname en het beheer van de fysieke cloud infrastructuur. Het automatiseren van taken voor deployment en beheer verbetert de productiviteit van de IT afdeling, en geeft organisaties tegelijkertijd maximale flexibiliteit om hun clouds naar eigen behoefte aan te passen.
Partner Support
Voor SUSE Cloud is een aantal partners geselecteerd waaronder B1 Systems, Cloud Cruiser, Inktank, Intel en Mirantis. Voor de Nederlandse markt werkt SUSE samen met Fairbanks. “Het implementeren van op OpenStack-gebaseerde clouds kan erg complex zijn. SUSE Cloud vereenvoudigt dit proces aanzienlijk. Sterker nog, tijdens het testen is het ons gelukt deze clouds in minder dan twee uur gebruiksklaar op te leveren. We verwachten dat we met SUSE Cloud veel minder tijd nodig zullen hebben om onze klanten up en running te krijgen,” aldus Ruud Harmsen, directeur, Fairbanks NV. “Met SUSE Cloud kan Fairbanks klanten snel helpen bij het beheren en in gebruik nemen van schaalbare en elastische cloud services.”

Het product is vanaf vandaag verkrijgbaar.

Meer informatie over SUSE Cloud: www.suse.com/susecloud.

Over SUSE
SUSE®, pionier in open source software, levert betrouwbare, interoperabele Linux en cloud infrastructuuroplossingen die organisaties meer controle en flexibiliteit geven. Meer dan 20 jaar engineering ervaring, uitstekende service en een uitgebreid ecosysteem van partnerships zijn de basis van de producten en support waarmee klanten complexiteit beheren, kosten verminderen en bedrijfskritische diensten leveren. Meer informatie: www.suse.com.

Copyright© 2012 Novell Inc. Alle rechten voorbehouden. SUSE en SUSE Studio zijn gedeponeerde handelsmerken van Novell, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere vermelde handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars.

Voor meer persinformatie:
Karin van Geelen, Yellow Communications, telefoon 023 555 34 24, e-mail karin@yellow-communications.com
Laatste van SUSE
SUSE benoemt BPSolutions tot Solution Partner in Nederland

Onderzoek: 70 procent van bedrijven bezorgd over kosten, snelheid en complexiteit van traditionele dataopslag

Mirantis en SUSE leveren samen Linux Support
Intus levert geavanceerde planning- en roostertool aan Luchtverkeersleiding Nederland

Qualys biedt uitgebreide Inventory Sync met ServiceNow Service Graph CMDB als onderdeel van het nieuwe Service Graph Connector Program

Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren

Emerce trekt nieuw kapitaal aan, aandeelhouder Axivate stapt uit

BlueJeans en Microsoft bereiden zich voor op terugkeer naar het kantoor met cloud-video-interoperabiliteit

Webfleet Solutions wint Telematik Award 2020