www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

Lexmark door onafhankelijk onderzoeksbureau uitgeroepen tot leider in Managed Print Services

Naarden, 5 juni 2012 – Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) kondigde vandaag aan dat het als een leider wordt genoemd in het Forrester Wave-rapport dat op 10 mei 2012 werd gepubliceerd: “The Forrester Wave™: Managed Print Services, Q2 2012”. Lexmark is een van de bedrijven die door Forrester Research, Inc. werd gevraagd om deel te nemen aan deze evaluatie van de belangrijkste aanbieders van Managed Print Services (MPS). Lexmark behaalde de hoogst mogelijke score voor zijn strategie, ervaring met de MPS-markt, deskundigheid inzake technologie en totaaloplossingen, integratie in bedrijfsprocessen, mobiel printen en wereldwijde aanwezigheid.

Forrester vermeldt in het rapport dat Lexmark een van de enige leveranciers is die erin slaagt om “een voortreffelijke wereldwijde ondersteuning van klanten te combineren met krachtige, evenwichtige functies”(1) en dat het bedrijf zich daarom een leider op de MPS-markt mag noemen. Forrester wijst er bovendien op dat de recente overnames Lexmark zullen helpen om zich te blijven richten op ‘point-of-service’-applicaties voor belangrijke sectoren, zoals retail, farmacie, financiële dienstverlening en gezondheidszorg. Lexmark zal er volgens het rapport ook in slagen om onafhankelijk een grote capaciteit inzake ‘enterprise content management’ (het beheer van bedrijfsinformatie) en ‘business process management’ (het beheer van bedrijfsprocessen) te ontwikkelen.

De MPS-leveranciers moesten aan drie criteria voldoen om in aanmerking te komen voor dit rapport: beantwoorden aan de invulling die Forrester geeft aan MPS, innoverende oplossingen aanbieden of een groot marktaandeel hebben en grote belangstelling opwekken bij klanten. De geselecteerde zeven leveranciers werden vervolgens beoordeeld op basis van 16 criteria in drie categorieën: huidig aanbod, strategie en marktaanwezigheid.

Citaten:
‘Het bedrijf [Lexmark] richt zich op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het leveren van workflow-oplossingen om minder te printen. Nog vóór Lexmark de bedrijven Perceptive en Pallas overnam, had het meer dan 100 applicaties die functies voor documentbeheer bieden op multifunctionele printers (MFP’s),” zo schrijft Craig Le Clair, Vice President van Forrester en hoofdanalist, in het rapport. “Terwijl veel initiatieven op de MPS-markt alleen maar over de toestellen gaan, besteedt Lexmark Global Services vooral aandacht aan het printbeleid op basis van praktijkvoorbeelden die aantonen hoe gebruikers printen.”

“Lexmark werkt nauw samen met zijn klanten om hun reële behoeften te begrijpen en vervolgens een MPS-oplossing op maat te ontwikkelen die de medewerkers efficiënter laat werken en de organisatie toegevoegde waarde biedt,” verklaarde Marty Canning, Executive Vice President van Lexmark en voorzitter van de afdeling Imaging Solutions and Services. “De erkenning door Forrester bevestigt het leiderschap van Lexmark. Wij staan erom bekend dat wij wereldwijd aan veel grote ondernemingen MPS-oplossingen leveren met een toonaangevende klantenservice en geavanceerde technologieën. Onze oplossingen optimaliseren de outputinfrastructuur van onze klanten, verbeteren hun essentiële bedrijfsprocessen en geven hen meer tijd voor hun kernactiviteiten.”

Extra informatie en documentatie:
De Lexmark Managed Print Services-brochure

Over Lexmark
Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) levert aan ondernemingen van elke grootte een brede waaier van producten, software, oplossingen en diensten voor afdruk en beeldweergave, die helpen om minder af te drukken en om productiever te zijn. Perceptive Software, een Lexmark bedrijf, is een toonaangevend leverancier van software voor bedrijfsinformatiebeheer, die organisaties helpt hun bedrijfsprocessen te vereenvoudigen, wat leidt tot grotere bedrijfsefficiëntie. Lexmark verkocht zijn producten in 2011 in meer dan 170 landen en boekte een omzet van meer dan 4 miljard dollar.

Wilt u meer informatie over Lexmark? Surf dan naar http://www.lexmark.nl. Wilt u meer informatie over Perceptive Software? Surf dan naar www.perceptivesoftware.nl.

Blijf op de hoogte van Lexmark: bekijk de Lexmark Facebook-pagina en volg ons op Twitter via @LexmarkNL.

Blijf op de hoogte van Perceptive Software: bekijk de Perceptive Software Facebook-pagina en volg ons op Twitter, www.twitter.com/perceptivesw.

Lexmark en Lexmark met het diamantlogo zijn handelsmerken van Lexmark International, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

(1) Bron: The Forrester Wave™: Managed Print Services, Q2 2012, Forrester Research, Inc., May 2012

Voor verdere persinformatie, hoge resolutie fotomateriaal of een interview kunt u kijken op http://bit.ly/KLRzCa of contact opnemen met Janneke de Vries van LEWIS – Global Public Relations:
E-mail: janneke.devries@lewispr.com

Voor meer informatie over Lexmark kunt u contact opnemen met:
Petra Nemitz
E-mail: petra.nemitz@lexmark.be

Laatste van Lexmark International
Lexmark verbetert wereldwijd partnerprogramma

Lexmark levert veelzijdige A3-MFP's voor middelgrote werkgroepen

Lexmark ontvangt Summer 2018 Pick-award
Lexmark Intern.. contact

Logo Lexmark International

Lexmark Intern.. sociaal

Lexmark Intern.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel