Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (9 jaar en 82 dagen geleden)

Dagelijkse routine beperkt IT-afdelingen in innovatie

Onderzoek van Kaseya: IT-teams verliezen tien uur per week aan onderhoud dat te automatiseren is

Lausanne, 9 mei 2012 – Dagelijkse routinematige onderhoudswerkzaamheden beperken IT-afdelingen in het opstarten van innovatieve projecten die transformatie mogelijk maken. Dat blijkt uit onderzoek van Kaseya, ’s werelds grootste leverancier van software voor het automatiseren van het beheer van ICT-systemen. Kaseya deed onderzoek onder honderd senior IT-beslissers in het Verenigd Koninkrijk[1]. Zij beantwoordden vragen over de manier waarop zij hun IT-omgevingen beheren en welke invloed dat heeft op de bedrijfsvoering. De resultaten laten zien dat een meerderheid niet in staat is zich te richten op strategische IT-projecten waarmee een organisatie zich kan transformeren. IT-managers zijn te veel tijd kwijt aan routinematige taken, zoals software-updates, patchbeheer en algemeen IT-onderhoud.

Van de respondenten gebruikt 24 procent een geautomatiseerd softwareplatform voor het uitvoeren van routinetaken. Een ruime meerderheid vertrouwt echter nog steeds op handmatige, intern of extern uitgevoerde ondersteuning. Dat is in de regel zeer tijdrovend en kostbaar. Volgens het onderzoek besteden organisaties tien uur per week aan routinematig onderhoud. De kosten daarvan kunnen oplopen tot € 40.000 per jaar.

“Het is goed om te zien dat bijna een kwart van de IT-afdelingen al bepaalde IT-beheertaken heeft geautomatiseerd”, zegt Koby Amedume, Marketing Director EMEA bij Kaseya. “De resultaten wijzen echter ook uit dat veel afdelingen tijd verspillen aan eenvoudige repetitieve taken. IT-teams moeten slimmer werken, niet harder. Met de juiste software kunnen IT-professionals veel tijd besparen. Het gaat erom oplossingen te integreren op een enkelvoudig platform dat helpt bij het inspelen op alle IT-uitdagingen. Wanneer dit op een strategische en consistente manier gebeurt, profiteren IT-afdelingen al snel van kosten- en tijdsbesparingen.”

De belangrijkste conclusies uit het onderzoek

• Break/fix-mentaliteit houdt vooruitgang tegen. Het onderzoek van Kaseya laat zien dat IT-teams veel tijd kwijt zijn aan break/fix-activiteiten, terwijl ze zich liever zouden richten op meer strategische projecten.
  • Tijdrovende procedures zorgen voor wachttijden bij eindgebruikers. Slechts vijftien procent van de werkorders wordt dezelfde dag afgehandeld. Dat betekent dat een grote meerderheid van eindgebruikers meer dan 24 uur op hulp wacht, wat een zeer negatief effect kan hebben op hun productiviteit.
  • BYOD grootste zorg voor retailsector. IT-teams staan voor tal van uitdagingen, waaronder beveiliging, cloud computing, Bring Your Own Device (BYOD) en migratie naar Windows 8. In de retailsector staat BYOD op de eerste plaats.
  • Beveiliging grootste zorg voor financiële dienstverleners. 44 procent van de respondenten uit de financiële sector noemt beveiliging als grootste zorg. Twaalf procent zet migratie naar de cloud op de eerste plaats. In deze zeer gereguleerde sector speelt het gevaar dat financiële data gedecentraliseerd wordt opgeslagen doordat gebruikers zich vanaf verschillende plekken en met verschillende devices aanmelden bij het netwerk. Voor deze devices zijn back-upvoorzieningen nodig, evenals beveiliging om zo te voldoen aan wet- en regelgeving.
  • Holistische benadering. Om problemen te voorkomen bij het implementeren van nieuwe strategieën, kunnen IT-teams niet zonder een holistische aanpak. Daarbij zorgt één oplossing voor beveiligingspolicies op alle devices die zakelijke informatie kunnen ontsluiten – ongeacht het platform, het besturingssysteem of de fysieke locatie.
[1] Het onderzoek onder honderd senior IT-beslissers werd in april 2012 uitgevoerd door Vanson Bourne.

Communiceer met Kaseya via het weblog, Twitter, Facebook, LinkedIn en YouTube.

Weblog: blog.kaseya.com

Twitter: twitter.com/KaseyaCorp

Facebook: www.facebook.com/KaseyaFan

LinkedIn: www.linkedin.com/companies/kaseya

YouTube: www.youtube.com/user/kaseyacorp

####

Over Kaseya

Kaseya is wereldwijd aanbieder van systeembeheersoftware. Met Kaseya kan elke (retail)organisatie of IT-dienstverlener op een eenvoudige en effectieve manier IT-middelen beheren vanuit één geïntegreerd webplatform. De oplossingen van Kaseya worden wereldwijd ingezet bij meer dan tienduizend klanten binnen de grootzakelijke markt, het midden- en kleinbedrijf, overheid en IT-dienstverleners. Het niet-beursgenoteerde bedrijf heeft dertig kantoren in twintig landen. Voor meer informatie: www.kaseya.nl.

Voor meer informatie:

LVTPR
Nienke Geudeker
Tel.: +31 (0)30 – 65 65 070
E-mail: kaseya@lvtpr.nl
Laatste van Kaseya
Kaseya breidt IT-security aanbod voor wereldwijde klanten uit met overname RapidFire Tools, softwareleverancier voor IT Assesment en Compliance

Unitrends MSP verenigt back-up-management met nieuwe Autotask integratie

Vijf acties die bedrijven moeten ondernemen om AVG-compliant te worden
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie