ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (9 jaar en 82 dagen geleden)

AppSense neemt Mobile Information Management-leverancier RAPsphere over

User Virtualization-oplossingen maken mobiele werkomgeving veilig en beheersbaar

Amsterdam – 9 mei, 2012 – AppSense, de marktleider in people-centric computing-oplossingen, kondigt vandaag de geplande overname aan van RAPsphere, leverancier van mobile information management-oplossingen die CIO’s in staat stellen om veilig een Bring Your Own Device (BYOD)-beleid in de onderneming te introduceren en de kritische behoefte afdekt om bedrijfsapplicaties en data op mobiele devices te beschermen. De overname zal naar verwachting dit kwartaal worden afgerond. Dit betekent de allereerste acquisitie voor AppSense en een uitbreiding van de toepassing van user virtualization naar de mobiele enterprise. Deze stap zal bijdragen aan het toepassen van uitgebreidere beheers- en IT-management mogelijkheden ten behoeve van werknemers die zelf willen kiezen hoe en waar zij werken. RAPsphere past naadloos binnen de visie van AppSense om Enterprise Consumerization door people-centric computing mogelijk te maken.

“Momenteel zoeken CIO’s een makkelijke manier om bedrijfsgegevens en applicaties te beheren, onafhankelijk van de mobiele of desktop-oplossing waarmee de gebruiker werkt“, zegt Sachin Kundra, CIO van Chevron Federal Credit Union. Wij hebben zowel met AppSense als RAPsphere gewerkt om te ervaren hoe people-centric computing in elkaar steekt en hoe BYOD-initiatieven versneld kunnen worden. Uiteindelijk is het ons doel om onze werknemers in staat te stellen te werken waar en wanneer zij willen, op het device van hun keuze, terwijl we de hoogste graad van beveiliging en compliance kunnen handhaven. De samenvoeging van deze twee bedrijven zal ons helpen dit doel vele malen sneller te bereiken.“

“Wij begrijpen de behoeftes van enterprise organisaties om goed om te kunnen gaan met innovatieve mobiele technologieen die BYOD mogelijk maken als ook de behoefte aan grotere governance van gebruikers“, zegt Darron Antill, CEO van AppSense. “Er is een kritische noodzaak om bedrijfsapplicaties en data te beschermen die op eigen devices van werknemers draaien. Ons bedrijf draait op de filosofie dat we onze klanten helpen om productieve enterprise-omgevingen te bouwen. RAPsphere is een strategische en belangrijke overname die ons in staat stelt om onze user virtualization-oplossingen verder uit te breiden. We zijn zeer verheugd dat we dit team van mobile IT-experts binnen de AppSense familie mogen verwelkomen.“

RAPsphere, een start-up gevestigd in RedWood City, CA, is opgericht door Ravi Khatod, Ajay Arora en Prakash Linga. Na het afronden van de overname zullen alle werknemers toetreden tot AppSense en de ontwikkeling van de innovatieve mobiele technologie verder doorzetten als onderdeel van het AppSense user virtualization portfolio. Mobile IT is een relevant aandachtsgebied voor organisaties die de impact van enterprise consumerization  willen adresseren.

“Dit is een heugelijke dag voor het RAPsphere team, dat extreem hard heeft gewerkt om onze mobiele IT-oplossingen te ontwikkelen in een zeer snel evoluerende markt“, zegt Ravi Khatod, CEO van RAPsphere. “Onze visie om productieve mobiele ondernemingen te ondersteunen sluit perfect aan bij de bewezen AppSense user virtualization aanpak. We staan in de startblokken om het AppSense-verhaal verder uit te breiden en IT-organisaties te helpen de transitie in te starten van het sceptisch bekijken van BYOD naar het beschouwen hiervan als een versneller voor een mobiele werkcultuur.“

“Mobile IT betekent een marktverschuiving voor enterprises die proberen hun data en applicaties te beheren“, zegt Harry Labana, CTO en Vice President Product Management bij AppSense. “Wij begrijpen dat IT-managers meer dan ooit te maken hebben met grote complexiteit terwijl gebruikers meer en meer vrijheid krijgen om hun voorkeurswijze van werken te adopteren. We zijn zeer blij dat we de gelegenheid krijgen om samen met het RAPsphere team te werken aan de volgende generatie mobiele user virtualization-oplossingen.“

Ondersteunende bronnen

Volg AppSense voor het laatste nieuws en informatie op het web op:

AppSense Labs

AppSense Blog

AppSense Twitter-Feed

AppSense YouTube-kanaal

BERICHT VOOR  DE REDACTIE

Over AppSense

AppSense, de people-centric computing.organisatie, is de wereldwijde leider in user virtualization-oplossingen die organisaties helpen te transformeren in door IT veilig beheerste productieve mobiele workforces. AppSense werkt met haar relaties om IT-complexiteit te verminderen en enterprise consumerization mogelijk te maken door onafhankelijk user management van mobiele devices en desktops. User Virtualization verbetert de inzet, het beheer en de migratie van multi-platform desktop en mobiele omgevingen. De organisatie heeft haar hoofdkantoor in New York met overige kantoren verspreid over meerdere regios. Voor meer informatie kunt u kijken op www.appsense.com

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u kijken op bit.ly/JcURzp of contact opnemen met Sander van Buuren van LEWIS PR:
Fax: +31 (0) 40 235 4601
E-mail: sandervb@lewispr.com