Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (9 jaar en 82 dagen geleden)
PR: LEWIS

Nokia breidt ecosysteem uit met partnerships voor nieuwe en exclusieve Nokia Lumia-apps

Amsterdam, 9 mei 2012 — Nokia sluit een aantal nieuwe en exclusieve samenwerkingsverbanden voor apps. Zo versterkt het bedrijf zijn focus op het leveren van unieke en originele app-mogelijkheden voor Nokia Lumia-gebruikers wereldwijd. Nokia maakt dit bekend op CTIA Wireless 2012, een internationale beurs voor alles rondom draadloos, telecom en breedband. Deze vindt plaats van 7 tot en met 10 mei 2012 in New Orleans, Verenigde Staten.

“We focussen ons op het leveren van zeer goede en lokaal relevante apps. En – nog belangrijker – op apps die unieke, exclusieve en originele mogelijkheden bieden”, zegt Marco Argenti, Senior Vice President, Nokia Developer Experience. “Nu de Nokia Lumia verkrijgbaar is in 48 landen, zien ontwikkelaars steeds beter de businesskansen en maken hun beste werk voor onze klanten.”

Er zijn meer dan 80.000 apps beschikbaar in de Windows Phone Marketplace. Via onderdelen als ‘Geweldige Apps' en ‘Nokia Collection’ zijn de beste en meest relevante apps snel toegankelijk voor Nokia Lumia-gebruikers.

“Nokia heeft in korte tijd veel bereikt. Zo zijn er steeds meer grote merken en partners die apps ontwikkelen speciaal voor Nokia Lumia-bezitters. We zien dat ontwikkelaars steeds minder inzetten op het aanpassen van een app (een ‘port’) van een ander systeem. Meer en meer gaan ze voor het creëren van nieuwe, innovatieve en prachtig uitziende apps die de mogelijkheden van Windows Phone Metro UI en ‘Live Tiles’ volop benutten. Er komen regelmatig nieuwe en exclusieve apps in de Marketplace bij en Nokia Lumia is in steeds meer markten verkrijgbaar. Nokia en Microsoft onderscheiden zich zo voor consumenten, ontwikkelaars, providers en retailers”, zegt Crawford Del Prete, Executive Vice President, Chief Research Officer bij IDC.

Een overzicht van nieuwe samenwerkingsverbanden en app-updates in diverse branches:

SPORT:

PGA Tour-app – exclusief voor Nokia Lumia tot twaalf maanden na introductie
De nieuwe PGA TOUR-app voor Windows Phone is ontwikkeld voor alle golffans. Met deze app volg je live alle PGA Tour-toernooien. Naast scores, highlights en spelersinformatie biedt de app interactieve, 'augmented' mogelijkheden. De app toont gebeurtenissen, holes en van iedere speler de exacte positie en scores.

ESPN – exclusief op Nokia Lumia tot mei 2013
De exclusieve ESPN Hub biedt de komende maanden een aantal mooie updates, waaronder scores op de Live Tiles, levels, scorepersonalisatie, (ere)divisie-overzichten en teams. Bovendien zijn ook tennis, NASCAR en de Olympische Spelen beschikbaar.

GAMES:

Rovio – Angry Birds Space voor Nokia Lumia- en overige Windows Phone-gebruikers
Rovio stelt een team samen dat zich uitsluitend toelegt op het ontwerpen en ontwikkelen van games voor Nokia Lumia-smartphones en het Windows Phone-ecosysteem. Zo is het platform altijd verzekerd van de populaire Rovio-games.

EA – de beste games voor Nokia Lumia- en Windows Phone-gebruikers
Electronic Arts (EA) zet de samenwerking voort en verzekerd Lumia- en Windows Phone-gebruikers van geweldige games zoals FIFA, Madden NFL, NBA Jam, Tiger Woods PGA TOUR®, Mirror’s Edge en Yahtzee. Need for Speed™ Undercover, Need for Speed™ Hot Pursuit, The Sims™ 3, Spider Jack en MONOPOLY zijn al beschikbaar in de Windows Phone Marketplace.

LIFESTYLE:

Groupon – Exclusief voor Nokia Lumia tot en met zes maanden na introductie
Nog deze zomer introduceert Groupon een zeer uitgebreide update van zijn Windows Phone-app. De app biedt onder meer een nieuw ontwikkelde augmented reality-functie. Hiermee ontdek je aanbiedingen door kaarten en Points-of-Interest-data (POI) met elkaar te combineren. Dit kan via de camera van de Lumia. Gebruikers zien zo direct op hun smartphone wat virtueel de beste Groupon- deals in de omgeving zijn. De app is zes maanden exclusief verkrijgbaar voor Nokia Lumia-gebruikers.

Tripdots – Exclusief voor Windows Phone tot drie maanden na introductie
Tripdots helpt autobestuurders hun rijgedrag te verbeteren. Dit kan door met andere autorijders te verbinden, punten toe te kennen en punten te delen via sociale netwerken. Daarnaast helpt de app het gedrag van de auto beter te begrijpen om zo zuiniger te kunnen rijden.

FINANCIËN:

PayPal-app voor Windows Phone
PayPal en Nokia werken samen om PayPal's veilige, snelle en eenvoudige betaalmogelijkheden naar het Windows Phone-platform te brengen. Zo betalen Lumia-gebruikers wereldwijd via PayPal.

ENTERTAINMENT:

AOL Entertainment Hub – exclusief voor Nokia Lumia gedurende zes maanden
Exclusief voor Nokia Lumia-gebruikers tijdens de introductie: AOL introduceert de AOL Entertainment Hub. Dat is het beste van AOL op één plek; of het nu gaat om radio luisteren via een van de 55.000 radiostations via SHOUTcast, gratis muziekalbums streamen via AOL’s Listening Party of trailers en films bekijken.

NIEUWS:

Time Magazine-app voor Windows Phone
TIME.com brengt het nieuws in de TIME-app voor Windows Phone. In combinatie met de mooie design-interface van Windows Phone lezen en bekijken TIME.com-lezers nieuws, breaking news alerts en video op hun Lumia en delen het via de Windows Phone People Hub. Het laatste nieuws lezen ze uiteraard als eerste op de Live Tile.

Newsweek – The Daily Beast voor Windows Phone
Een snelle blik op het wereldnieuws? En dat in combinatie met de diepgang en onderzoekskwaliteiten van Newsweek? Daarvoor is The Daily Beast voor Windows Phone, de digitale partner van Newsweek-magazine. Uiteraard zit The Cheat Sheet in de app, de beste nieuwsstop om de rest van de dag slim uit de hoek te kunnen komen.

PRODUCTIVITEIT:

Box-app for Windows Phone
De nieuwe Windows Phone-app van Box maakt het eenvoudig en veilig delen van documenten mogelijk.

Over Nokia
Nokia is een wereldleider in mobiele communicatie. De Nokia-producten maken een integraal onderdeel uit van het leven van mensen overal ter wereld. Dagelijks gebruiken 1,3 miljard mensen hun Nokia-toestel om ervaringen vast te leggen en te delen, informatie op te zoeken, de weg te vinden of gewoonweg met elkaar te praten. Door de technologische en designinnovaties is Nokia een van de bekendste merken ter wereld. Voor meer informatie: www.nokia.com/about-nokia.

Neem voor meer informatie contact op met:
Progress Communications
Stella Jansen / Inger Hund / Linda van Aalten
E: nokia@progresscommunications.nl
T: 020 – 363 11 52
W: newsroom.nokia.nl
Laatste van Nokia
Nokia en Deutsche Telekom werken samen aan XG-FAST-technologie

Nokia introduceert Lumia 1520 eind januari 2014 in Nederland

Instagram beschikbaar voor Nokia Lumia smartphones
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld