Datum: (2262 dagen oud)
PR: En Serio

Dunamare onderwijsgroep belt met Microsoft Lync via OneXS SIP Trunk

Nieuwe OneConnect SIP Trunk-verbinding draagt bij aan hogere betrouwbaarheid en lagere kosten VoIP-telefoonverkeer

Schiphol-Rijk, 8 mei 2012 – De Dunamare  Onderwijsgroep heeft gekozen voor de OneConnect SIP Trunk-oplossing van OneXS, aanbieder van innovatieve communicatieoplossingen voor bedrijven. De OneXS SIP Trunk maakt het mogelijk dat Microsoft Lync zonder extra hardware kan worden aangesloten op het telefoonnetwerk. Telefonie en video kunnen worden gecombineerd op één verbinding met de buitenwereld. Met de nieuwe verbinding bellen de 22 schoolvestigingen kosteloos binnen de onderwijsgroep. Buiten de instelling wordt er voordelig via Voice over IP gebeld.

Overeenkomst

OneXS was, in tegenstelling tot de vorige leverancier, in staat de verbinding snel en naar volle tevredenheid van Dunamare te implementeren. De Voice over IP verbindingen van OneXS zijn als een van de weinigen Microsoft Lync-gecertificeerd. OneXS overtuigde Dunamare door aan de hand van business cases de optimale oplossing te bieden voor het specifieke gebruik van de onderwijsinstelling. Na een succesvol afgeronde pilot-fase heeft Dunamare een tweejarige overeenkomst met OneXS gesloten.

Samenwerken

Dunamare heeft in 2010, bij het vervangen van de complete hardware infrastructuur van alle vestigingen, besloten om alle ICT-gerelateerde zaken voortaan uit te besteden. “OneXS gaf ons niet de standaard antwoorden waarmee we het zelf moeten rooien. De mate waarin OneXS meedacht en oplossingen bood was doorslaggevend voor de keuze voor OneXS.” aldus Bastiaan Groeneveld, Hoofd ICT bij onderwijsgroep Dunamare. “OneXS gaf advies over de technische koppeling tussen de telefoonverbinding en de infrastructuur van de interne telefonie. OneXS heeft daarbij intensief samengewerkt met Wortell, onze leverancier van Microsoft Lync”.

* SIP is de opvolger van ISDN. Met een SIP Trunk kunnen organisaties hun telefoonverkeer combineren met de reguliere netwerkverbinding, waardoor een aanmerkelijke kostenbesparing mogelijk is. Bovendien zijn SIP trunks niet locatiegebonden en daardoor veel flexibeler qua nummerplannen, ‘business continuity’ en andere innovatieve toepassingen.

Over OneXS Nederland BV
OneXS Nederland BV (Opta registratie 941782/941783) is een innovatieve aanbieder van telecommunicatie-, data- en internetdiensten. OneXS gebruikt bewezen nieuwe technologieën zoals Voice over IP en breedband internet voor het aanbieden van werkelijk vernieuwende diensten die organisaties ondersteunen in het verhogen van productiviteit en het verlagen van kosten.

Over Stichting Dunamare Onderwijsgroep
De Stichting Dunamare Onderwijsgroep is een decentrale onderwijsorganisatie die zich inzet voor een volledig en voor alle leerlingen passend aanbod van voortgezet onderwijs in de regio Haarlem, Haarlemmermeer en Kennemerland. Verspreid over 22 scholen werken 1750 medewerkers aan goed onderwijs voor 12.500 leerlingen. De scholen liggen vrijwel allemaal in het gebied tussen de zeehaven IJmuiden en de luchthaven Schiphol. Ook het maritiem vmbo in Harlingen (en IJmuiden) is onderdeel van Dunamare. De groep omvat alle schoolsoorten in het Voortgezet Onderwijs, van Gymnasium tot Praktijkonderwijs. Meer informatie is te vinden via: www.dunamare.nl

Voor meer informatie (niet voor publicatie):

Pride PR
Robbert Minderhoud