www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau

Betrouwbaarheid is belangrijkste kenmerk van bedrijfsprinters

Uit onderzoek van Lexmark blijkt dat kantoormedewerkers vooral uithoudingsvermogen van hun printers verwachten

NAARDEN, 27 april 2012 – Betrouwbaarheid is het belangrijkste kenmerk van een printer in een bedrijfsomgeving, zo blijkt uit een onderzoek van Lexmark, leverancier van printoplossingen.

Bij het onderzoek van Lexmark waren 534 kantoormedewerkers uit negen Europese landen betrokken. Zij gaven hun mening over het gebruik van printers voor zakelijke toepassingen en vermeldden door welke factoren zij zich bij de keuze van een nieuwe printer laten leiden.

Betrouwbaarheid stond helemaal bovenaan het lijstje van printerkwaliteiten: maar liefst 72% van alle ondervraagden vond dit zeer belangrijk of belangrijk. Daarmee scoorde betrouwbaarheid hoger dan bijvoorbeeld een grote papiervoorraad of energie-efficiëntie. Het op één na belangrijkste kenmerk was een hoge printsnelheid: bijna twee derde (62%) van de respondenten vond dit een cruciale eigenschap.

De printkwaliteit en toner cartridges met een grote inhoud haalden ook een hoge score. Respectievelijk 59% en 54% van de respondenten vonden dit belangrijke of zeer belangrijke kenmerken.

“Wij zien dat steeds meer bedrijven die een nieuwe printer aanschaffen vooral naar de functionaliteit van het toestel kijken en nagaan hoe het aan hun behoeften voldoet. De gebruikte technologie komt op de tweede plaats,” verklaarde Niels Priem, General Manager Lexmark Benelux. “Dat betrouwbaarheid helemaal bovenaan het verlanglijstje staat, hoeft ons niet te verbazen. Printers staan immers centraal in de documentbeheerprocessen van veel organisaties. Medewerkers moeten erop kunnen vertrouwen dat de toestellen en bijbehorende oplossingen van hun printomgeving over een groot uithoudingsvermogen beschikken en gemakkelijk in hun activiteiten kunnen worden geïntegreerd. Op deze manier renderen hun investeringen maximaal en worden ondernemingsinitiatieven voor een grotere efficiëntie ondersteund.”

Informatie over het onderzoek
Lexmark ondervroeg 534 kantoormedewerkers uit negen Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, Polen, Portugal, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Het onderzoek werd uitgevoerd in november 2011.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Lexmark
Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) levert aan ondernemingen van elke grootte een brede waaier van producten, software, oplossingen en diensten voor afdruk en beeldweergave, die helpen om minder af te drukken en om productiever te zijn. Perceptive Software, een autonoom softwarebedrijf binnen Lexmark, is een toonaangevend leverancier van software voor bedrijfsinformatiebeheer, die organisaties helpt om de volledige levenscyclus van hun documenten en informatie moeiteloos te beheren. Dit vereenvoudigt hun bedrijfsprocessen en leidt tot grotere bedrijfsefficiëntie. Lexmark verkocht zijn producten in 2011 in meer dan 170 landen en boekte een omzet van meer dan 4 miljard dollar.

Wilt u meer informatie over Lexmark? Surf dan naar www.lexmark.nl. Wilt u meer informatie over Perceptive Software? Surf dan naar www.perceptivesoftware.nl.

Blijf op de hoogte van Lexmark: bezoek de Lexmark Facebook-pagina en volg ons op Twitter via @Lexmarknl.

Blijf op de hoogte van Perceptive Software: bezoek de Perceptive Software Facebook-pagina en volg ons op Twitter via @perceptivesw.

Lexmark en Lexmark met het diamantlogo zijn handelsmerken van Lexmark International, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor verdere persinformatie, hoge resolutie fotomateriaal of een interview kunt u kijken op bit.ly/IdVLaT of contact opnemen met Janneke de Vries van LEWIS – Global Public Relations:
E-mail: janneke.devries@lewispr.com

Voor meer informatie over Lexmark kunt u contact opnemen met:
Petra Nemitz
E-mail: petra.nemitz@lexmark.be
Laatste van Lexmark International
Lexmark verbetert wereldwijd partnerprogramma

Lexmark levert veelzijdige A3-MFP's voor middelgrote werkgroepen

Lexmark ontvangt Summer 2018 Pick-award
Lexmark Intern.. contact

Logo Lexmark International

Lexmark Intern.. sociaal

Lexmark Intern.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel