www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl

Lexmark vergroot autonomie en productiviteit in middelgrote bedrijven met krachtige nieuwe kleurenprinters en slimme MFP’s

NAARDEN, 27 april 2012 – Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) kondigde vandaag twee nieuwe reeksen kleurenlaserproducten aan die ten volle profiteren van de deskundigheid en het jarenlange leiderschap van het bedrijf inzake beeldvorming en printen op bedrijfsniveau. Zowel de multifunctionele kleurenlaserprinters (MFP’s) van de Lexmark X740 Series als de kleurenlaserprinters van de Lexmark C740 Series betekenen een belangrijke doorbraak bij kleurenproducten voor middelgrote bedrijven. Hierdoor versterken ze de uitstekende concurrentiepositie van Lexmark in dit belangrijke marktsegment. Lexmark verbetert hiermee aanzienlijk zijn kleurenaanbod voor teams van 10 tot 15 personen die behoefte hebben aan de nieuwste software voor een hogere productiviteit en aan betrouwbare, hoogwaardige afdrukprestaties in kleur.

Opvallend aan de Lexmark X740 Series en de Lexmark C748-reeks is het kleurentouchscreen van respectievelijk 17,8 cm (7 inch) en 10,9 cm (4,3 inch). Het maakt een intuïtieve bediening mogelijk, vergelijkbaar met de navigatie van een tablet. De modellen van de Lexmark C748-reeks zijn de allereerste kleurenlaserprinters van minder dan 1.000 euro met een kleurentouchscreen als interface[1]. Op de Lexmark X740 Series bieden deze geavanceerde touchscreens toegang tot diverse kant-en-klare applicaties, zoals Forms & Favorites en Scan to E-mail. Afhankelijk van de specifieke behoeften van een bedrijf of team kunnen deze modellen ook gemakkelijk worden uitgerust met extra tijdbesparende oplossingen.

De Lexmark X740 Series en de Lexmark C740 Series produceren documenten in kleur die van de eerste tot de laatste pagina dezelfde consistente hoge kwaliteit bieden. Omdat de toestellen standaard over de functie Lexmark Named Color Replacement beschikken, kunnen bedrijven specifieke kleuren programmeren, zodat op bedrijfsdocumenten consistent de juiste kleuren volgens de branding worden weergegeven. Printopdrachten die anders zouden moeten worden uitbesteed en die honderden of duizenden euro’s kosten, kunnen nu intern met de hoogste kleurenprecisie worden uitgevoerd.

Voor een hogere productiviteit beschikken alle modellen van de Lexmark X740 Series en de Lexmark C740 Series over een papiercapaciteit van 4.300 vel. Voor modellen van deze klasse is dit de hoogst mogelijke papiercapaciteit[2]. Optionele extra laden van 550 of 2.000 vel bieden de mogelijkheid om simultaan diverse papiersoorten te gebruiken en de papierinvoer op elk ogenblik aan specifieke afdrukbehoeften aan te passen.

De nieuwe MFP’s en printers die vandaag worden aangekondigd, zijn voorzien van een geavanceerde, efficiënte beveiliging om waardevolle bedrijfsgegevens te beschermen. Tot de standaardvoorzieningen behoren authenticatie, autorisatie, audit logging en wissen van de harde schijf[3]. Voor deze functies hoeft men geen extra databeveiligingskits aan te kopen.

Net als de andere modellen uit het aanbod van Lexmark voor grote en middelgrote bedrijven zijn de Lexmark X740 Series en de Lexmark C740 Series perfect inzetbaar in een omgeving met Managed Print Services (MPS).

Citaat:

“Deze nieuwe, innoverende en slimme toestellen van Lexmark zitten boordevol geavanceerde functies. Ze bieden onze klanten unieke totaaloplossingen,” verklaarde Niels Priem, General Manager Benelux bij Lexmark. “Onze klanten kunnen in alle omstandigheden op deze hoogwaardige producten vertrouwen: om documenten voor klanten te produceren met heldere, levendige kleuren, om geavanceerde scanopdrachten uit te voeren en zo papierintensieve activiteiten – bijvoorbeeld bij het aanwerven van medewerkers – te stroomlijnen, om de facturatie vlotter te verwerken en bij talrijke andere bedrijfsprocessen.”

Extra informatie en documentatie:

• Lexmark X740 Series Colour Laser MFP Brochure
  • Lexmark C748 Family Colour Laser Printer Brochure
  • Lexmark C746 Family Colour Laser Printer Brochure

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Lexmark

Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) levert aan ondernemingen van elke grootte een brede waaier van producten, software, oplossingen en diensten voor afdruk en beeldweergave die helpen om minder af te drukken en om productiever te zijn. Perceptive Software, een autonoom softwarebedrijf binnen Lexmark, is een toonaangevend leverancier van software voor bedrijfsinformatiebeheer die organisaties helpt om de volledige levenscyclus van hun documenten en informatie moeiteloos te beheren. Dit vereenvoudigt hun bedrijfsprocessen en leidt tot grotere bedrijfsefficiëntie. Lexmark verkocht zijn producten in 2011 in meer dan 170 landen, en boekte een omzet van meer dan 4 miljard dollar.

Wilt u meer informatie over Lexmark? Surf dan naar http://www.lexmark.nl. Wilt u meer informatie over Perceptive Software? Surf dan naar www.perceptivesoftware.nl.

Blijf op de hoogte van Lexmark: lees de Lexmark Facebook page en volg ons op Twitter @LexmarkNL

Blijf op de hoogte van Perceptive Software: lees de Perceptive Software Facebook page en volg ons op Twitter, www.twitter.com/perceptivesw.

Lexmark en Lexmark met het diamantlogo zijn handelsmerken van Lexmark International, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor verdere persinformatie, hoge resolutie fotomateriaal of een interview kunt u kijken op http://bit.ly/IdA0ut of contact opnemen met Janneke de Vries van LEWIS – Global Public Relations:
E-mail: janneke.devries@lewispr.com

Voor meer informatie over Lexmark kunt u contact opnemen met:
Petra Nemitz
E-mail: petra.nemitz@lexmark.be

[1] De Lexmark C748-reeks bestaat uit diverse elektrofotografische A4-kleurenprinters met netwerkaansluiting en een prijs voor eindgebruikers tussen 700 en 1.200 euro.

[2] De Lexmark X748 Series bestaat uit diverse elektrofotografische kleuren-MFP’s op A4-formaat en met netwerkaansluiting en een prijs voor eindgebruikers tussen 2.000 en 3.000 euro. De Lexmark C748-reeks bestaat uit diverse elektrofotografische A4-kleurenprinters met netwerkaansluiting en een prijs voor eindgebruikers tussen 700 en 1.200 euro. De Lexmark C746-reeks bestaat uit diverse elektrofotografische A4-kleurenprinters met netwerkaansluiting en een prijs voor eindgebruikers tussen 500 en 700 euro

[3] Een harde schijf is niet standaard aanwezig op de Lexmark C740 Series, maar kan als een optie worden aangeschaft.
Laatste van Lexmark International
Lexmark verbetert wereldwijd partnerprogramma

Lexmark levert veelzijdige A3-MFP's voor middelgrote werkgroepen

Lexmark ontvangt Summer 2018 Pick-award
Lexmark Intern.. contact

Logo Lexmark International

Lexmark Intern.. sociaal

Lexmark Intern.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo PA Consulting
Logo Zoom
Logo Red Hat, Inc.