www.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Lexmark treedt succesvol op tegen vervalsing in Europa

NAARDEN, 29 maart 2012 – Onderzoekers van Lexmark, leverancier van printoplossingen, zijn samen met de politie een magazijn in Turkije binnengevallen om valse printeronderdelen te onderscheppen. Deze inval was het hoogtepunt van een uitgebreid onderzoek naar een verdachte die eerder was aangeklaagd voor merkvervalsing binnen het Turkse gerechtelijke systeem. Het magazijn bevatte nagemaakte producten van verschillende merken printers. Politieagenten hebben meer dan 1000 vervalste Lexmark-onderdelen in beslag genomen.

In februari vielen agenten van de Italiaanse Guardia di Finanza een magazijn in de buurt van Milaan binnen, wat resulteerde in de inbeslagname van bijna 40.000 vervalste Lexmark-onderdelen. Deze faciliteit werd gebruikt als verpakkingsfabriek voor het bouwen van compleet nagemaakte cartridges van verschillende merken. De verdachte in deze zaak is gearresteerd.

Deze recente gebeurtenissen in Italië en Turkije benadrukken de beschikbaarheid van valse printeronderdelen in de markt en onderstrepen de inspanningen van Lexmark om de verspreiding van valse printeronderdelen tegen te gaan.

Een andere belangrijke kwestie waar de markt tegenwoordig mee te maken heeft, is de toename van namaak toner cartridges in een aantal landen die de patenten van Lexmark schenden. Lexmark heeft onlangs in de Verenigde Staten en Duitsland met succes juridische stappen ondernomen tegen fabrikanten, distributeurs en wederverkopers van deze cartridges die het intellectueel eigendom van Lexmark schenden. Lexmark heeft een speciaal e-mailadres aangemaakt, clone@lexmark.com, dat kan worden gebruikt om informatie te sturen over verkopers, distributeurs en importeurs die vermoedelijk handelen in deze, patent schendende, namaak toner cartridges.

Het beschermen van het Lexmark-merk tegen vervalsing en de grijze markt-activiteiten is zeer belangrijk. Lexmark hanteert een ‘zero tolerance’-beleid en neemt wereldwijd maatregelen door het onderzoeken van fabrikanten en verkopers van merk schendende, vervalste cartridges en patent schendende, namaak cartridges.

BERICHT VOOR DE REDACTIE:

Over Lexmark
Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) levert aan ondernemingen van elke grootte een brede waaier van producten, software, oplossingen en diensten voor afdruk en beeldweergave, die helpen om minder af te drukken en om productiever te zijn. Perceptive Software, een autonoom softwarebedrijf binnen Lexmark, is een toonaangevend leverancier van software voor bedrijfsinformatiebeheer, die organisaties helpt om de volledige levenscyclus van hun documenten en informatie moeiteloos te beheren. Dit vereenvoudigt hun bedrijfsprocessen en leidt tot grotere bedrijfsefficiëntie. Lexmark verkocht zijn producten in 2011 in meer dan 170 landen en boekte een omzet van meer dan 4 miljard dollar.

Wilt u meer informatie over Lexmark? Surf dan naar www.lexmark.nl. Wilt u meer informatie over Perceptive Software? Surf dan naar www.perceptivesoftware.com.

Blijf op de hoogte van Lexmark: bezoek de Lexmark Facebook-pagina en volg ons op Twitter via @LexmarkNL.

Blijf op de hoogte van Perceptive Software: bezoek de Perceptive Software Facebook-pagina en volg ons op Twitter via @perceptivesw.

Lexmark en Lexmark met het diamantlogo zijn handelsmerken van Lexmark International, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor verdere persinformatie, hoge resolutie fotomateriaal of een interview kunt u kijken op bit.ly/H2HedY of contact opnemen met Janneke de Vries van LEWIS – Global Public Relations:
E-mail: janneke.devries@lewispr.com

Voor meer informatie over Lexmark kunt u contact opnemen met:
Petra Nemitz
E-mail: petra.nemitz@lexmark.be
Laatste van Lexmark International
Lexmark verbetert wereldwijd partnerprogramma

Lexmark levert veelzijdige A3-MFP's voor middelgrote werkgroepen

Lexmark ontvangt Summer 2018 Pick-award
Lexmark Intern.. contact

Logo Lexmark International

Lexmark Intern.. sociaal

Lexmark Intern.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo PA Consulting
Logo Zoom
Logo Red Hat, Inc.