www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (9 jaar en 128 dagen geleden)
PR: Influx PR & Communicatie

Pegasystems realiseert recordomzet voor het vierde kwartaal en fiscaal jaar 2011

Waarde van licentieovereenkomsten in 2011 meer dan 75 procent hoger ten opzichte van voorgaand jaar

Amsterdam, 22 maart 2012 – Pegasystems (NASDAQ: PEGA), marktleider op het gebied van Business Process Management (BPM) en softwareoplossingen voor klantgerichtheid, presenteert de financiële resultaten voor het vierde kwartaal en het fiscaal jaar, eindigend op 31 december 2011. De GAAP-omzet voor 2011 steeg 24% ten opzichte van 2010 tot 416,7 miljoen US dollar. De GAAP nettowinst in 2011 bedroeg 10,1 miljoen US dollar, of 0,26 US dollar per aandeel vergeleken met het GAAP nettoverlies van 5,9 miljoen US dollar of 0,16 US dollar per aandeel, in 2010. De Non-GAAP nettowinst voor 2011 was 28,4 miljoen US dollar of 0,72 US dollar per aandeel in vergelijking met de non-GAAP nettowinst van 22,5 miljoen US dollar, of 0,57 US dollar per aandeel, voor 2010.

Vooruitzichten
"We hebben geweldige resultaten behaald in het vierde kwartaal, gekenmerkt door groei in verschillende regio's en binnen de belangrijkste marktsectoren, waaronder financiële dienstverlening, verzekeringen, communicatie, energie, garantiebeheer, reizen & hospitality en de gezondheidszorg", aldus Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems. "Belangrijke nieuwe klanten tijdens dit kwartaal zijn onder andere een van de grootste wereldwijde wireless carriers, een van de grootste verzekeraars in West-Europa en een belangrijke Amerikaanse aanbieder van kabel-tv. We zagen ook een toename in het gebruik van onze oplossingen bij een voorname Britse bank, twee van de grootste internationale banken en een belangrijke online dienstverlener op het gebied van reizen. Onze samenwerking met partners blijft zijn vruchten afwerpen getuige het feit dat de meeste van deze klantsuccessen samen met partners zijn gerealiseerd."

"We zijn 2012 goed begonnen met nieuwe en op handen zijnde aanvullingen op ons productportfolio. We verbreden de focus van ons productleadership met multi-channel klantenservice en next-best-action marketing. We zijn ook onze mogelijkheden op het gebied van mobiel, social media en decisioning aan het uitbreiden binnen ons platform en marktgerichte oplossingen. We zijn blij dat onze bestaande klanten de waarde van hun eerste investeringen ervaren en de toepassing van Pega-technologie verder uitbreiden”, concludeert Trefler.

Craig Dynes, Pegasystems’ CFO, vult aan: "Ondanks het lastige economische klimaat hebben we nieuwe records gehaald voor wat betreft de waarde van licentie-uitbreidingen voor zowel het jaar, als het vierde kwartaal 2011. We beginnen 2012 met een goede backlog en een sterke pijplijn. We verwachten dat de omzet van 2012 de 500 miljoen US dollar zal overschrijden, zonder materiële verschillen tussen GAAP en non-GAAP inkomsten. Net als vorig jaar verwachten we dat 2012 een back-end loaded jaar zal zijn. Daarom schatten wij dat de inkomsten voor de eerste helft van 2012 ongeveer 45% van onze jaarlijkse omzetverwachting zijn."

"Onze investeringen in sales en R&D hebben bijgedragen aan ons record van licentieovereenkomsten. We zullen blijven investeren in deze gebieden als motor voor toekomstige groei. Gezien deze groei-investering, schatten wij dat de nettowinst voor 2012 zal uitkomen op 15 miljoen US dollar, of 0,37 US dollar per aandeel, op een GAAP-basis, ofwel 36,5 miljoen US dollar of 0,91 US dollar per aandeel op een non-GAAP-basis. Vanwege het back-ended karakter van onze omzet, alsmede belangrijke, voorziene uitgaven in de eerste helft van 2012 – zoals onze jaarlijkse Sales Kick Off in Q1 en onze jaarlijkse PegaWORLD User Conference in Q2 – schatten we de eerste helft van 2012 op een break-even uit te komen op GAAP-basis of een winstbedrag van 0,25 US dollar per aandeel op een non-GAAP-basis", concludeert Dynes.

Een herhaling van de webcast van AlanTrefler en Craig Dynes van 29 februari jl. is te beluisteren via de Audio Archives link in de Investor Relations sectie op www.pega.com.

Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website:
www.pega.com.

Over Pegasystems
Pegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems' flexibele on-premise en cloud gebaseerde oplossingen maken het voor klanten mogelijk om snel te kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden om de concurrentie te snel af te zijn. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.

Discussion of Non-GAAP Measures
To supplement financial results presented on a GAAP basis, the Company provides Non-GAAP measures, including in this release. Pegasystems’ management utilizes a number of different financial measures, both GAAP and Non-GAAP, in analyzing and assessing the overall performance of the business, for making operating decisions, and for forecasting and planning for future periods. The Company’s annual financial plan is prepared both on a GAAP and Non-GAAP basis, and the Non-GAAP annual financial plan is approved by our board of directors. In addition and as a consequence of the importance of these measures in managing the business, the Company uses Non-GAAP measures and results in the evaluation process to establish management’s compensation.

The Non-GAAP measures exclude certain business combination accounting entries and expenses related to our acquisition of Chordiant, as well as other significant expenses including stock-based compensation. The Company believes that these Non-GAAP measures are helpful in understanding our past financial performance and our anticipated future results. These Non-GAAP financial measures are not meant to be considered in isolation or as a substitute for comparable GAAP measures and should be read only in conjunction with our consolidated financial statements prepared in accordance with GAAP. A reconciliation of the Company’s GAAP to Non-GAAP measures is included in the financial schedules at the end of the release.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may be construed as "forward-looking statements" as defined in the Private Securities Litigation Reform Act of 1995, including those relating to our revenue, net income, and earnings per share. The words “anticipate,” “project,” “expect,” “plan,” “intend,” “believe,” “estimate,” “should”, “target,” “forecast,” “could,” “preliminary,” “guidance” and similar expressions, among others, identify forward-looking statements, which speak only as of the date the statement was made. These statements are based on current expectations and assumptions and involve various risks and uncertainties, which could cause the Company's actual results to differ from those expressed in such forward-looking statements. These risks and uncertainties include, among others, variation in demand for our products and services and the difficulty in predicting the completion of product acceptance and other factors affecting the timing of our license revenue recognition, our ability to develop new products and evolve existing ones, the ongoing consolidation in the financial services and healthcare markets, our ability to attract and retain key personnel, reliance on key third party relationships, the potential loss of vendor specific objective evidence for our professional services, and management of the Company's growth. Further information regarding these and other factors which could cause the Company's actual results to differ materially from any forward-looking statements contained in this press release is contained in the Company's Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2011 and other recent filings with the Securities and Exchange Commission. The forward-looking statements contained in this press release represent the Company's views as of February 29, 2012. Investors are cautioned not to place undue reliance on such forward-looking statements and there are no assurances that the matters contained in such statements will be achieved. Although subsequent events may cause the Company's view to change, the Company does not undertake and specifically disclaims any obligation to publicly update or revise these forward-looking statements whether as the result of new information, future events or otherwise. The statements should therefore not be relied upon as representing the Company's view as of any date subsequent to February 29, 2012.

All trademarks are the property of their respective owners.

The information contained in this press release is not a commitment, promise, or legal obligation to deliver any material, code or functionality. The development, release and timing of any features or functionality described remains at the sole discretion of Pegasystems. Pegasystems specifically disclaims any liability with respect to this information.

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen / Corrie Lalkens – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.

Klik hier voor het volledige Engelstalige persbericht.
Laatste van Pegasystems
Pegasystems benoemt Nawal Hamarass tot Vice President Benelux & Nordics

Pega lanceert nieuw partnerprogramma voor meer klantwaarde en snellere ROI

Klantenservice bereikt omslagpunt door uitdagingen als gevolg van de pandemie volgens nieuw Pega onderzoek