www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlContentbureau
Datum: (8 jaar en 114 dagen geleden)
PR: Co-Workx / Fenceworks

R&M verhoogt omzet en investeert in toekomst

R&M Nederland behoort met 26,3% omzetgroei tot best presterende landen

Apeldoorn, 20 maart 2012 - R&M, de Zwitserse fabrikant van bekabelingsystemen, heeft in 2011 onder moeilijke marktomstandigheden goed gepresteerd. Het bedrijf is er in geslaagd om haar marktaandeel in verschillende landen te vergroten en heeft in alle belangrijke markten de top 3 concurrentiepositie kunnen behouden. De totale omzet van R&M groeide vorig jaar met maar liefst 14,8% in vergelijking met 2010, gerekend in lokale valuta. Vanwege de sterke Zwitserse Frank groeide de omzet gerekend in deze valuta net iets meer dan 5% tot CHF 189,4 miljoen. De balans van R&M blijft sterk, waardoor men voldoende middelen heeft voor duurzame ontwikkeling. Tenslotte heeft het bedrijf in 2011 diverse maatregelen genomen om de winstgevendheid op langere termijn te verbeteren en te kunnen blijven anticiperen op toekomstige uitdagingen.

West-Europa en Nederland
Vanuit het medio 2011 geopende West-Europese kantoor in Apeldoorn is met een groei van 17,4% (in Euro's) bovengemiddeld gepresteerd. In Nederland bedroeg de omzetgroei in Euro's ten opzichte van 2010 zelfs 26,3%, waarmee het tot de meest succesvolle landen behoort. Die groei komt mede doordat R&M voorop loopt met de toepassing van nieuwe technologie in datacenters, glasvezelaansluitingen naar woningen en kantoren en intelligente oplossingen voor infrastructuurmanagement. Verder beginnen de investeringen in een nieuw ERP- en CRM-systeem voor de service aan klanten en partners te renderen.

Toekomstinvesteringen
In 2011 zijn diverse maatregelen genomen om de invloed van de sterke Zwitserse Frank te verkleinen. Zoals nieuw onderhandelde contracten met lange termijn leveranciers en programma's om de productieprocessen verder te stroomlijnen. Door te investeren in een nieuwe fabriek voor glasvezelcomponenten in Bulgarije vergroot en verzekert het bedrijf haar lange termijn capaciteit en positie in deze sterk concurrerende groeimarkt. R&M is echter een duidelijk herkenbaar Zwitsers bedrijf, dat in haar thuismarkt zowel een groot deel van de winst realiseert, als strategisch investeert in het continueren en creëren van lokale werkgelegenheid. De R&D, marketing en een groot deel van de vergaand geautomatiseerde productieprocessen zijn en blijven gehuisvest in het hoofdkantoor in Wetzikon.

Datacenters en FTTH
In reactie op een eigen marktanalyse en de feedback van veel klanten, heeft R&M in 2011 nieuwe producten en oplossingen ontwikkeld voor de groeimarkten datacenters en FTTH (glasvezelaansluitingen). Bijvoorbeeld de al succesvolle modulaire koper- en glasvezeloplossingen voor datacenters, met innovaties die zowel de installatie als het onderhoud vereenvoudigen en productiviteit verhogen. Verder heeft R&M haar technische voorspong in connectietechnieken opnieuw bewezen met het in september 2011 gevestigde wereldrecord in foutloze datatransmissie over 550 meter met geoptimaliseerde MPO-connectoren.

Procesoptimalisaties
R&M blijft investeren in procesoptimalisaties om klanten de beste technologieën die beschikbaar zijn te kunnen leveren. Zo heeft men de afgelopen jaren onder andere de diepgang en breedte van alle aanwezige technische kennis vergroot en het gebruiksgemak van oplossingen verbetert om een wereldspeler in de glasvezelmarkt te kunnen worden. Verder is de productiecapaciteit van glasvezelcomponenten in de fabriek bij het nieuwe hoofdkantoor in Wetzikon fors uitgebreid. Dankzij deze nieuwe en flexibele infrastructuur is R&M goed voorbereid op toekomstige uitdagingen en een verdere groei van de business.

Over R&M
Reichle & De-Massari AG (R&M) ontwikkelt en produceert bekabelinginfrastructuren voor communicatienetwerken. Met hoge kwaliteit producten voor koper- en glasvezelnetwerken heeft R&M de reputatie van marktleider in kwaliteit opgebouwd. Het bedrijf is in 30 landen actief met een eigen verkoop- en marketingorganisatie. Met een omzet van CHF 189,4 miljoen in 2011 en zo'n 600 medewerkers, behoort R&M tot de top 500 bedrijven in Zwitserland. Jaarlijks wordt ruim 5% van de totale omzet geïnvesteerd in R&D. Het bedrijf is eigendom van de Reichle-familie en wordt als een onafhankelijk familiebedrijf gerund.
Meer informatie is te vinden op www.rdm.com of www.rdm.com/bnl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Co-Workx, Peter Gloudemans
Email: peter@co-workx.nl
Laatste van R&M Netherlands B.V.
R&MinteliPhy vereenvoudigt netwerkbeheer

R&M en Cofely bundelen krachten in raamovereenkomst

R&M benoemt Michel Riva tot CEO en Richard Eichhorn tot CSO
Verstreken tijd: 8 jaar en 114 dagen
R&M Netherland.. contact

Logo R&M Netherlands B.V.

+31(55) 368 18 00
  nld@rdm.com
  www.rdm.com/bnl
R&M Netherland.. sociaal

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4