www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl

Lexmark zet zijn milieubeleid op scherp met de industrieovereenkomst voor energiegerelateerde producten

Naarden - 07 maart 2012 - Lexmark (NYSE: LXK), fabrikant en leverancier van printoplossingen, zet zijn engagement als milieubewuste fabrikant kracht bij met de ondertekening van een vrijwillige overeenkomst voor imagingapparatuur.

Deze vrijwillige overeenkomst is een initiatief van de printerindustrie in nauwe samenwerking met de Europese Commissie. Bedoeling is om voortdurend te streven naar betere energieprestaties voor imagingapparatuur zoals kopieerapparaten, multifunctionele apparaten (MFP's), printers en faxtoestellen en om een kader tot stand te brengen voor het vaststellen van eisen inzake ecologisch ontwerp voor energiegerelateerde producten.

Met de vrijwillige overeenkomst willen printerfabrikanten hun klanten bewustmaken en hen de mogelijkheid bieden om meer duurzame aankoopbeslissingen te nemen door hen beter te informeren over de energieprestaties van de producten. Verwacht wordt dat de voorgestelde verbintenissen een energiebesparing van 1,5TWh (terawatt uren) per jaar zullen opleveren voor alle 27 EU-landen samen, naast een bijkomende energiebesparing door een efficiënter gebruik van de hulpbronnen.

Milieuzorg staat hoog op de agenda van Lexmark. De ondertekening van deze vrijwillige overeenkomst past in een lange reeks van initiatieven in het kader van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Als charterpartner van ‘Energy Star for Printers’ legt Lexmark zich toe op het ontwerpen van energie-efficiënte producten. In de afgelopen drie jaar heeft Lexmark het energieverbruik teruggedrongen met 65% voor laserprinters en met 47% voor inkjettoestellen. “Onze volgende stap is om ervoor te zorgen dat werkgroep­laserprinters en multifunctionele printers die in de EU worden verkocht, standaard worden ingesteld op de Duplex- of 2-zijdige printoptie omdat dubbelzijdig printen de CO2-uitstoot tot 40% kan verminderen. In 2010 waren twee op de drie Lexmark-printers wereldwijd al voorzien van de Duplex-functie. In de loop van 2012 zullen meer dan 80% van de Lexmark-printers die in de 27 EU-landen worden verkocht, standaard dubbelzijdig printen”, aldus Niels Priem, General Manager Lexmark Benelux.

Door de jaren heen is Lexmark marktleider geworden in het aantal toestellen met het Blue Angel-label. Daarnaast kunnen Lexmark-klanten dankzij de "Embedded Solutions" ("scan to", multi-up-printing en Eco-modus om er slechts enkele te noemen) aanzienlijke energie­besparingen realiseren.

"De vrijwillige overeenkomst is voor ons bedrijf een uitgelezen kans om proactief samen te werken met beleidsmakers, zoals de Europese Commissie, ngo's en verbruikersorganisaties, aan milieuverantwoorde producten, diensten en praktijken. Nog meer dan regelgeving helpt deze vrijwillige overeenkomst de sector om efficiënter, flexibeler en sneller onze milieudoelstellingen te behalen”, verklaart Maxime Furkel, Head of Government Affairs, Lexmark EMEA.

“Dit initiatief weerspiegelt ons motto "Print Less, Save More", waarmee Lexmark zijn gebruikers wil bewustmaken over hoe zij kunnen bijdragen aan minder papierverspilling en een minimale milieu-impact bij het printen", aldus Sylvie Thomas, Head of CSR (maatschappelijk verantwoord ondernemen), Lexmark EMEA.

Op dit ogenblik hebben 17 print- en imagingfabrikanten, waaronder Lexmark, de vrijwillige overeenkomst al ondertekend.

Lexmark en Lexmark met het diamantlogo zijn handelsmerken van Lexmark International, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Lexmark
Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) levert aan ondernemingen van elke grootte een brede waaier van producten, software, oplossingen en diensten voor afdruk en beeldweergave, die helpen om minder af te drukken en om productiever te zijn. Perceptive Software, een autonoom softwarebedrijf binnen Lexmark, is een toonaangevend leverancier van software voor bedrijfsinformatiebeheer, die organisaties helpt hun bedrijfsprocessen te vereenvoudigen hetgeen leidt tot grotere bedrijfsefficiëntie. Lexmark verkocht zijn producten in 2011 in meer dan 170 landen en boekte een omzet van meer dan 4 miljard dollar.

Wilt u meer informatie over Lexmark? Surf dan naar www.lexmark.nl. Wilt u meer informatie over Perceptive Software? Surf dan naar www.perceptivesoftware.com.

Blijf op de hoogte van Lexmark: bekijk de Lexmark Facebookpagina en volg ons op Twitter via @LexmarkNL

Blijf op de hoogte van Perceptive Software: bekijk de Perceptive Software Facebookpagina en volg ons op Twitter via @perceptivesw.

Voor meer informatie kunt u kijken op http://bit.ly/A4JvMm of contact opnemen met:

Janneke de Vries van LEWIS – Global Public Relations

E-mail: janneke.devries@lewispr.com
www.lewispr.com

Voor meer informatie over Lexmark kunt u contact opnemen met:
Petra Nemitz

E-mail: petra.nemitz@lexmark.be

Laatste van Lexmark International
Lexmark verbetert wereldwijd partnerprogramma

Lexmark levert veelzijdige A3-MFP's voor middelgrote werkgroepen

Lexmark ontvangt Summer 2018 Pick-award
Lexmark Intern.. contact

Logo Lexmark International

Lexmark Intern.. sociaal

Lexmark Intern.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel