www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (9 jaar en 152 dagen geleden)
PR: WILD werk

SUSE Linux Enterprise 11 Service Pack 2

Het nieuwste platform biedt innovatie, kwaliteit en bescherming van investeringen

Alphen aan den Rijn, 28 februari 2012 – SUSE maakt vandaag de beschikbaarheid bekend van SUSE® Linux Enterprise 11 Service Pack 2 (SP2). Deze update biedt betere prestaties, betrouwbaarheid en efficiëntie, met behoud van kwaliteit en compatibiliteit met bestaande applicaties. Met SUSE Linux Enterprise 11 SP2 kunnen gebruikers hun kritieke IT-services sneller, betrouwbaarder en kostenefficiënter leveren – nu en in de toekomst.

Ontwikkeling met het oog op de toekomst
SUSE heeft 20 jaar ervaring in de ondersteuning van wereldwijd opererende organisaties met complexe systemen. Meer dan 13.000 klanten over de hele wereld en in iedere sector vertrouwen op SUSE voor het betrouwbaar, veilig en kostenefficiënt leveren van IT-services. Dit nieuwste servicepack is het resultaat van de op de toekomst gerichte ontwikkelingen, die gebruikmaken van beproefde ontwikkelprocessen voor de Linux-kernel in de community. Door de combinatie van moderne Linux-kernels, consistente library's en interfaces met een toekomstgerichte aanpak, biedt SUSE klanten sneller toegang tot opensource-innovatie, met behoud van kwaliteit en compatibiliteit met bestande applicaties.

"In het verleden zorgden Linux-leveranciers voor enterprisekwaliteit en kernelstabiliteit door te standaardiseren op een bepaalde kernelrelease en latere uitbreidingen van die kernel daarmee compatibel te maken. De industrie stapt daar inmiddels van af,” zegt Al Gillen, program vice president, System Software bij IDC. “ SUSE past innovaties toe op een manier die bedrijven het meeste profijt oplevert, terwijl het product ook op de lange termijn de vereiste stabiliteit voor de applicatieomgeving biedt.”

Nieuwe voorzieningen bieden meer prestaties, betrouwbaarheid en efficiëntie
SUSE Linux Enterprise 11 SP2 is de eerste release die is gebouwd volgens het nieuwe, op de toekomst gerichte ontwikkelmodel van SUSE. Opvallende features zijn een update van de Linux-kernel, uitgebreide ondersteuning voor bestandssystemen en bredere virtualisatie mogelijkheden:

• 3.0 Linux-kernel: SP2 bevat optimalisaties voor scheduling en geheugenbeheer, ondersteuning voor 'transparant huge pages' en netwerk-loadbalancing per processor. Hiermee worden berekeningen en de verwerking van I/O-intensieve workloads versneld. SP2 ondersteunt de nieuwste Intel* Xeon- en AMD* Opteron-processors en maakt gebruik van nieuwe RAS hardware functies, zoals 'offlining' van processor en geheugen.
  • Btrfs: SP2 is het eerste Linux-platform dat commerciële ondersteuning biedt voor het btrfs-bestandssysteem. Snapper, een unieke tool geïntegreerd in YaST en Zypper, gebruikt de copy-on-write en snapshot mogelijkheden van btrfs om beheerders te helpen bij de audit en roll-back van wijzigingen in de systeemconfiguratie. Dit zorgt voor meer veerkracht en betere beschikbaarheid van services.
  • Linux Containers: SP2 ondersteunt Linux Containers, zeer efficiënte virtualisatie van het besturingssysteem met lage overhead. Daarnaast kan SP2 probleemloos worden gebruikt met Xen*, KVM, ESX en Hyper-V*, waarmee het pakket de meest uitgebreide virtualisatie mogelijkheden van alle Enterprise Linux-distributies heeft.
Wereldwijd partnernetwerk
In twintig jaar heeft SUSE partnerships gesloten met de grootste technologiebedrijven ter wereld. In samenwerking met die partners levert het bedrijf innovatieve en betaalbare infrastructuur oplossingen van enterprisekwaliteit aan een groot aantal klanten, waaronder de London Stock Exchange, Walgreens, SONYSesame Workshop en Office Depot. Deze en andere klanten vertrouwen op SUSE en haar partners voor bedrijfskritieke IT-services in diverse sectoren, variërend van onder andere de verwerking van grote volumes marktgegevens en trading, tot fabricage en productie, e-commerce en luchtvaartleiding.

Uitgebreid productportfolio

SUSE Linux Enterprise is een modulair, veelzijdig platform dat is ontworpen met het oog op flexibiliteit en schaalbaarheid. Verkrijgbaar zijn:

• SUSE Linux Enterprise Server: Een betrouwbaar, schaalbaar en veilig besturingssysteem voor servers, bedoeld voor fysieke, virtuele en cloud productieworkloads. Ondersteund op x86-, x86_64-, Itanium- en IBM* Power-processorarchitecturen.
  • SUSE Linux Enterprise Server for System z: Een serverbesturingssysteem geoptimaliseerd voor IBM System z-mainframe hardware. Deze wordt gebruikt door ruim 80% van de mainframe Linux-markt.
  • SUSE Linux Enterprise High Availability Extension: Een geïntegreerde suite opensource-cluster technologie, waarmee gebruikers ononderbroken toegang tot systemen en data kunnen garanderen en ongeplande downtime wordt verminderd. Voorzien van geo-site clustermogelijkheden voor kosteneffectieve disaster recovery.
  • SUSE Linux Enterprise Desktop: Een desktop besturingssysteem dat kan worden gebruikt naast Windows*, UNIX* en Mac*. Gebouwd op een gedeelde code, zodat gebruikers hun IT-investeringen kunnen maximaliseren.
  • SUSE Linux Enterprise Virtual Machine Driver Pack: Paragevirtualiseerde drivers voor Windows besturingssystemen verbeteren de communicatie tussen hypervisors en gastbesturingssystemen, door de netwerk- en storage-I/O te versnellen. Nu met KVM-ondersteuning.
Meer informatie
Meer informatie over SUSE Linux Enterprise 11 SP2 is beschikbaar op www.suse.com/promo/sle11sp2.html.

Evaluatieversies kunnen worden gedownload van download.novell.com.

Jaarabonnementen zijn verkrijgbaar in drie varianten: Basic, Standard en Priority. Supportabonnementen bieden belangrijke voordelen, zoals onmiddellijke beschikbaarheid van upgrades, patches en beveiligingsfixes, toegang tot de technische ondersteuning van SUSE en 'IP indemnification'. Ga voor meer informatie en prijzen naar www.suse.com.

Gebruikers van SUSE krijgen informatie over en demonstraties van de laatste ontwikkelingen op het gebied van SUSE Linux Enterprise 11 SP2 tijdens een van de SUSE Road Tour-evenementen bij hen in de buurt, of tijdens SUSECon, het grootste SUSE-evenement voor klanten, partners en communityleden.

Over SUSE
SUSE is een toonaangevende leverancier van zakelijke Linux-oplossingen die organisaties meer flexibiliteit bieden, hun kosten verlagen en hun dynamische omgevingen minder complex maken. Het portfolio is opgebouwd rond SUSE Linux Enterprise, het meest interoperabele platform voor bedrijfskritische computersystemen. SUSE zorgt ervoor dat organisaties hun diensten betrouwbaar via fysieke, virtuele en cloudomgevingen kunnen leveren. Met bekroonde producten en een uitgebreid ecosysteem van partnerships vormen de oplossingen van SUSE de drijvende kracht achter duizenden organisaties wereldwijd. Meer informatie: www.suse.com.

Voor meer persinformatie:
Karin van Geelen, Yellow Communications, telefoon +31 (0)23 555 34 24,
e-mail karin@yellow-communications.com

Copyright© 2012 Novell Inc. Alle rechten voorbehouden. SUSE is een gedeponeerd handelsmerk van Novell, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere vermelde handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars.
Laatste van SUSE
SUSE benoemt BPSolutions tot Solution Partner in Nederland

Onderzoek: 70 procent van bedrijven bezorgd over kosten, snelheid en complexiteit van traditionele dataopslag

Mirantis en SUSE leveren samen Linux Support