Datum: (2340 dagen oud)
PR: P&B Communicatie

Motorola Solutions herdefinieert professionele communicatie met ’s werelds dunste en lichtste portofoon in zijn klasse

SL Series is hét antwoord op de vraag naar de functionaliteit van de traditionele MOTOTRBO-portofoon maar dan in een kleiner, discreet formaat

Gouda, 23 februari 2012 – Motorola Solutions heeft zijn MOTOTRBO-portfolio professionele digitale communicatieproducten uitgebreid met de SL Series portofoons en de DM4000 mobiele radio’s. MOTOTRBO staat bekend om zijn bijzonder goede stemoverdracht, de lange levensduur van de batterij en de uitgebreide functionaliteit. Bovendien heeft MOTOTRBO binnen de industrie het meest uitgebreide programma voor applicatieontwikkelaars waardoor er specifieke toepassingen beschikbaar zijn die zorgen voor hogere productiviteit en maximale veiligheid voor gebruikers.

De SL Series is ’s werelds dunste en lichtste portofoon op basis van Digital Mobile Radio (DMR). De SL Series is specifiek ontworpen om aan te sluiten bij de communicatie-eisen van zowel gebruikers als leidinggevenden binnen horeca, zakelijke dienstverlening, beveiliging, openbaar vervoer en luchtvaart. De slanke vormgeving en de unieke functionaliteit dragen bij aan een professionele en discrete uitstraling, zodat de gebruikers hun klanten de beste service kunnen bieden en kunnen rekenen op snelle responsetijden.

KERNFEITEN SL SERIES
  • De portofoons binnen de SL Series hebben een robuust, hoge resolutie kleurenscherm met een ingebouwde fotosensor die automatisch de helderheid van het scherm aanpast aan het licht in de omgeving. Dit zorgt voor optimaal zicht ongeacht de lichtcondities.
  • De portofoon beschikt daarnaast over Intelligent Audio, waarbij het volume zich automatisch aanpast aan achtergrondgeluiden zodat gebruikers geen oproepen zullen missen als er veel omgevingsgeluiden zijn of anderen zullen hinderen als stilte is gewenst.
  • Met geïntegreerde Bluetooth-audio kunnen gebruikers audioaccessoires aansluiten via Bluetooth zonder externe adapters. Motorola levert exclusieve bedrijfskritische draadloze oorstukken die special zijn ontwikkeld voor tweeweg portofoongebruik. Hierdoor zijn de gebruikers mobieler en kunnen ze discreter overleggen. De portofoon ondersteunt ook dataoverdracht via Bluetooth waardoor draadloos data kan worden uitgewisseld tussen de portofoon en andere apparaten zoals barcodescanners, mobiele computers of mobiele printers.
  • De portofoon levert een luid en duidelijk geluidsniveau met gesproken instructies voor bevestiging van kanalen en zones en met programmeerbare knoppen. De SL Series beschikt over drie programmeerbare optietoetsen waarmee tot negen favoriete functies kunnen worden geprogrammeerd, zodat deze direct toegankelijk zijn.
  • De SL Series ondersteunt het grootste portfolio data-applicaties binnen de industrie op het gebied van onder meer beheer van werkorders, verzenden van e-mails, netwerkmonitoring en telefoonverbindingen.
  • De portofoon beschikt over een trilfunctie, een stille modus en een geïntegreerd antennesysteem dat het bereik optimaliseert. Dit alles heeft tot doel het gebruik te vereenvoudigen en discrete communicatie mogelijk te maken.
  • Voor de meest discrete en flexibele communicatie heeft de SL Series een uitgebreid portfolio aan oorstukken en headsets, verschillende opladers zowel voor één als voor meer portofoons, een flexibel polsbandje en een houder die aan een riem kan worden geclipt.
KERNFEITEN DM4000
  • De DM4000 mobiele radio is speciaal bedoeld voor de publieke sector, nutsbedrijven en de transportbranche. Het kleurenscherm vergemakkelijkt het inzien van contactlijsten, het lezen van tekstberichten en het gebruik van applicaties.
  • De DM4000 Series bestaat uit een complete analoge en digitale familie mobiele radio’s waarmee bedrijfsinformatie kan worden doorgegeven in de vorm van zowel gesproken als digitale berichten. Hierbij wordt gebruikgemaakt van de hoogste kwaliteit audio inclusief Intelligente Audio en aan de klant aan te passen instructies, geïntegreerde GPS en voorgeprogrammeerde tekstberichten.
  • DM4000 biedt bovendien zowel geïntegreerd audio- als dataverkeer via Bluetooth. De gebruikers kunnen Bluetooth-audioaccessoires aansluiten zonder dat er externe adapters nodig zijn. Gebruikers kunnen bovendien draadloos data oversturen tussen de DM4000 en andere apparatuur zoals barcodescanners, mobiele computers en mobiele printers.
ONDERSTEUNENDE QUOTES

Jeff Spaeth, corporate vice president, Radio Products and Accessories, Motorola Solutions
“De klanten van Motorola Solution die werkzaam zijn in verschillende marktgebieden, inclusief management en medewerkers die direct klantencontact hebben, vragen om compacte lichtgewicht portofoons. Ze moeten gemakkelijk onder jasje zijn te dragen, zodat niemand ze ziet. Bovendien moeten de apparaten er modern uitzien en gemakkelijk zijn te bedienen. Ze willen een groot en eenvoudig te lezen display zodat er makkelijk gewerkt kan worden met tekst en met applicaties voor bijvoorbeeld het beheer van werkorders. We hebben de SL Series ontworpen om aan deze vraag te voldoen en onze klanten te helpen om beter samen te werken en effectiever te communiceren.”

Bruce Claxton, senior director, Innovation and Design, Motorola Solutions
“Met de SL Series – onze kleinste en dunste digitale portofoon - brengen we het MOTOTRBO-platform naar een hoger plan. De SL Series is ideaal voor gebruikers die een compact en modern ontwerp in combinatie met discretie op waarde weten te schatten. Het creëren van revolutionaire en innovatieve producten heeft bij Motorola Solutions prioriteit. Intensief gebruikersonderzoek zorgt ervoor dat we precies weten waar onze klanten behoefte aan hebben. Het is ons gelukt om een apparaat te ontwerpen waarmee we een volledig nieuwe weg in slaan.”

ONDERSTEUNENDE INFORMATIE

Fotobijschrift: De SL Series portofoons van Motorola Solutions is ’s werelds dunste en lichtste portofoon op basis van Digital Mobile Radio (DMR). De SL Series is specifiek ontworpen voor zakelijk gebruik binnen horeca, zakelijke dienstverlening, beveiliging, openbaar vervoer en luchtvaart.

Fotobijschrift: De DM4000 mobiele radio van Motorola Solutions is speciaal bedoeld voor de publieke sector, nutsbedrijven en de transportbranche. Het kleurenscherm vergemakkelijkt het inzien van contactlijsten, het lezen van tekstberichten en het gebruik van applicaties.

Websites:
SL Series: www.motorolasolutions.com/slseries
MOTOTRBO: www.motorola.com/Business/XU-EN/Product+Lines/MOTOTRBO

WHITE PAPERS:
MOTOTRBO™ SL Series: Digital Has Never Looked Better
Next Generation MOTOTRBO™ Delivers Industry-leading Audio

Twitter: @MotoSolutions, @MotWireless

Over Motorola Solutions
Motorola Solutions is de toonaangevende aanbieder van zakelijke en bedrijfskritische producten en diensten op het gebied van communicatie voor zowel ondernemingen als overheden. Dankzij maatgevende communicatietechnologie en innovaties helpt Motorola Solutions klanten op hun best te zijn, juist op momenten die er toe doen. Motorola Solutions staat genoteerd op de New York Stock Exchange onder de naam MSI. Kijk voor meer informatie op motorolasolutions.com en breng voor recent nieuws een bezoek aan het media center of neem een abonnement op de news feed.

NOOT VOOR DE REDACTIE:

Voor meer informatie en illustratiemateriaal kunt u contact opnemen met:

Elvan Lindberg
Motorola Solutions
Mobile: +46-70-7448893
Elvan.Lindberg@motorolasolutions.com

Anne-Marie Brouwer
P&B Communicatie
media@penb.nl

MOTOROLA, MOTO, MOTOROLA SOLUTIONS en de Stylized M Logo zijn (geregistreerde) handelsmerken van Motorola Trademark Holdings, LLC en worden onder licentie gebruikt. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de respectievelijke eigenaars. © 2011 Motorola, Inc. Alle rechten voorbehouden.