www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (9 jaar en 171 dagen geleden)
PR: Marcommit

UNIT4 bouwt internetplatform voor MYbusinessmedia

Uitgeverij over op universeel platform dat ingericht wordt om conversie te verbeteren en voor efficiënter beheer

Sliedrecht, 13 februari 2012 - UNIT4 heeft een overeenkomst gesloten met MYbusinessmedia voor de ontwikkeling van een internetplatform. De multimediale uitgever gaat het platform, dat wordt gebaseerd op Sitecore CMS, in eerste instantie inzetten voor het bouwen, beheren en hosten van nieuwswebsites.

MYbusinessmedia is een van de vier grootste uitgeverijen van vakbladen in Nederland. De 32 vakbladen en 37 websites die onder de uitgeverij vallen zijn gericht op ondernemers en professionals die continu actuele vakinformatie nodig hebben. Daarvoor hanteert MYbusinessmedia het credo 'online first': informatie wordt verspreid via diverse mediavormen, maar de online activiteiten zijn leidend.

De websites van MYbusinessmedia (MBM) zijn nu nog opgebouwd met verschillende technologieën en CMS-systemen. Die worden beheerd en gehost door verschillende leveranciers. Om het beheer en de inrichting efficiënter te maken, gaat UNIT4 een internetplatform bouwen (het MBM-platform) van modules en templates die geschikt zijn om te hergebruiken. Het platform wordt gebaseerd op de mogelijkheden van Sitecore CMS/OMS. UNIT4 zal het platform en de websites niet alleen hosten, beheren en doorontwikkelen, maar is ook partner voor de concepten en het creëren van de websites. UNIT4 is al bezig met de creatie van de eerste drie sites van MYbusinessmedia die overgaan op het nieuwe platform: textilia.nl, bengels.nl en schoenvisie.nl.

Marco Buitenkamp, Business Unit Manager bij UNIT4: "Dit platform maakt het voor MYbusinessmedia veel eenvoudiger om hun sites, die in het hart van de bedrijfsvoering zitten, te onderhouden. Voor een uitgever is conversie van levensbelang. Wij zullen onze kennis op dit vlak inzetten om goed converterende websites op te zetten voor MYbusinessmedia, met als doel meer inkomsten voor de verschillende clusters te genereren - hetzij uit advertentie-inkomsten of online inkomsten van lezers."

Pascal van Sluijs, Directeur (CPO) en eigenaar van MYbusinessmedia: "Door acquisities is onze organisatie de laatste jaren flink gegroeid. Om het onderhouden van het grote aantal websites beheersbaar te houden, zijn we op zoek gegaan naar een partij die ons kan helpen aan een geavanceerde, schaalbare en stabiele oplossing. En tegelijkertijd partner is bij het ontwikkelen van conversie gerichte online proposities voor onze klanten. We hebben uiteindelijk gekozen voor UNIT4 vanwege de flexibele aanpak: niet alleen zijn we door de keuze voor het generieke Sitecore platform niet afhankelijk van één leverancier (waarmee we vendor lock-in voorkomen), maar UNIT4 biedt ons ook de flexibiliteit om met ons mee te groeien. Zo houden we de mogelijkheid om aanvullend samen te werken met andere partijen die ook Sitecore ondersteunen."

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over UNIT4
UNIT4 wil een wereldwijde standaard zetten voor bedrijfssoftware die snel veranderende organisaties (een nichemarkt die UNIT4 benoemt als Businesses Living IN Change, oftewel BLINC) in de commerciële en publieke sector helpt om in te kunnen spelen op interne en externe veranderingen. Simpel, snel en kosteneffectief. De automatiseerder heeft activiteiten in zeventien landen in Europa en zeven landen in Noord-Amerika, Afrika & Azië-Pacific. De omzet in 2010 bedroeg 421,7 miljoen euro. Het bedrijf telt meer dan 4.000 werknemers en het hoofdkantoor is gevestigd in Sliedrecht. UNIT4 biedt een breed portfolio van oplossingen, waaronder de financiële managementsoftware CODA en de flexibele ERP-oplossing Agresso Business World. In de Benelux levert UNIT4 business software voor verschillende sectoren, waaronder accountancy, gezondheidszorg, groothandel en distributie, mkb, onderwijs, publieke sector en zakelijke en financiële dienstverlening. Daarnaast levert UNIT4 oplossingen voor personeelsinformatie en salarisverwerking, business intelligence en diensten op het gebied van continuïteit en cloud computing.

Website: http://www.unit4.nl

Volg ons op twitter: http://www.twitter.com/UNIT4_NL

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met LEWIS PR:
Anne ter Braak
Tel: +31 (0) 40 - 235 46 00
E-mail: anne.terbraak@lewispr.com
www.lewispr.nl

Laatste van Unit4
Financiële teams met AI presteren aanzienlijk beter dan vakgenoten zonder de technologie

Global Center on Adaptation zet Unit4 ERP in ter ondersteuning voor een klimaatbestendige toekomst

BARC's The Planning Survey 21: uitstekende resultaten voor Unit4 Financial Planning & Analysis
Verstreken tijd: 9 jaar en 171 dagen

Logo Marcommit
Unit4 contact

Logo Unit4

+ 44 (0) 1423 537 837
  www.unit4.com/nl
Unit4 sociaal

Unit4 tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle