www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (10 jaar en 181 dagen geleden)
PR: En Serio

CommVault lanceert nieuw IntelliSnap Connect-programma

Het nieuwe programma biedt partners oplossingen voor realiseren vanmaximale databescherming en effectief snapshotbeheer

Utrecht, 26 januari 2012 – CommVault (Nasdaq: CVLT) lanceert zijn IntelliSnapTM Connect-programma. Dit open ontwikkelingsprogramma biedt leveranciers van disk-arrays de mogelijkheid hun snapshotoplossingen te integreren met de SnapProtect®-module van de Simpana®-software van CommVault. De combinatie van Simpana® en Qualified IntelliSnap™ Connect Arrays stelt klanten in staat om meer uit hun SAN-investeringen te halen. Zij profiteren van meer efficiëntie, snellere back-up en recovery, lagere kosten en verminderde risico’s van dataverlies.

Deelnemers aan het IntelliSnap™ Connect-programma voor partners krijgen exclusieve toegang tot technologie en hulpmiddelen om creatieve oplossingen te ontwikkelen. Zij kunnen hun storageplatforms differentiëren en concurrentievoordeel behalen in de markt voor datamanagement. Dat is mogelijk door maximaal gebruik te maken van de kracht van applicatiebewust snapshotbeheer. Daarmee bieden zij klanten de meest schaalbare en betrouwbare databeschermingstechnologieën.

Leveranciers die zich aanmelden voor het programma, krijgen van CommVault een Software Development Kit. Daarmee integreren zij heel makkelijk hun systemen met de Simpana-software. Na afronding van dit proces krijgen hun producten de status Qualified IntelliSnap™ Connect Array. Een gekwalificeerde array wordt volledig ondersteund door Simpana-software. Klanten zijn hiermee verzekerd van snelle hardwaresnapshots, gecombineerd met toonaangevende databeheercapaciteiten. Zo beschermen zij de grootste en meest veeleisende virtuele en fysieke omgevingen.

Met het IntelliSnap™ Connect-programma onderstreept CommVault zijn positie als leverancier van de meest complete oplossing voor hardwaresnapshotmanagement. Deze is zonder maatwerk-scripting of softwareaanpassingen in te zetten. Zo beschermen klanten hun bestaande en toekomstige SAN-investeringen optimaal. De SnapProtect-technologie van CommVault ondersteunt sinds 2011 negen van de tien best verkopende storage-arrays. Wanneer bedrijven de IBM SVC (SAN Volume Controller) gebruiken in combinatie met een IBM DS8000, ondersteunt SnapProtect zelfs alle tien best verkopende systemen.

Bedrijven als Dell, HDS en NetApp zijn vanaf de initiatie deelnemer aan het programma. Nieuwe spelers als Nimble Storage en XIO zijn bezig volledig te voldoen aan de lidmaatschapseisen.

CommVault biedt de beste oplossing in de sector voor op disk gebaseerd snapshotbeheer. De oplossing is geïntegreerd met arrays van Dell (Compellent), EqualLogic en MD, met de platformen van EMC DMX, VMAX en VNX, met het Hitachi Virtual Storage Platform (VSP), Hitachi Universal Storage Platform® V (USP V) en Hitachi Adaptable Modular Storage (AMS) van Hitachi Data Systems, met de HP EVA- en 3PAR-arrays, met IBM XIV en SVC, en met storage-arrays en replicatietechnologie van NetApp (met inbegrip van de LSI storage-arrays van NetApp).

Met de Simpana-software van CommVault zijn snel applicatieconsistente kopieën te maken, zonder dat dit de prestaties van de productieapplicatie beïnvloedt. Klanten profiteren daardoor optimaal van hun investeringen in hoogwaardige storage-arrays. Zij spelen zo in op de noodzaak van maximale uptime en toegang tot bedrijfskritische data.

Door snapshotkopieën te creëren met behulp van storage-arrays, is de back-uptijd drastisch te verkorten tot vijf minuten of minder. De impact op productieservers is minimaal.

Dankzij de geïntegreerde benadering van CommVault voor snapshotheer is het niet nodig om scripts te schrijven en te onderhouden. Ook is het niet noodzakelijk om allerlei storage-array-tools en consoles apart te beheren. Met Simpana zijn applicatiedata centraal te beheren in verschillende storagelagen. Met de SnapShot-technologie zijn individuele objecten, bestanden, complete volumes of gehele applicaties te herstellen, zoals Microsoft Exchange, SharePoint, SQL Server, Oracle, DB2 en SAP.

David Ngo, Director of Engineering Alliances bij CommVault: “Door het IntelliSnap Connect-programma hebben meer klanten toegang tot geavanceerde en complete databeschermingstechnologieën. Dit programma is essentieel voor onze partners om snel complete en moderne databeschermingstechnologieën te ontwikkelen. Daarmee onderscheiden ze zich in een zeer competitieve en snel veranderende technologiemarkt.”

Dave Russell, vicepresident Research en Storage Technologies & Strategies bij Gartner: “Veel van de back-uptoepassingen van vandaag zijn ontworpen en geoptimaliseerd voor omgevingen die nu verouderd zijn. Dat resulteert in een grotere bereidheid van organisaties om te moderniseren en nieuwe technologieën en leveranciers voor databescherming te overwegen. We zien een groeiend aantal organisaties snapshot- en replicatietechnologieën inzetten als een methode voor het verhogen of het vervangen van de traditionele back-upsoftware. Het is belangrijk dat leveranciers de nieuwe databeschermingsmogelijkheden, zoals snapshot- en replicatiebestandsdeling, en eventuele cloud-mogelijkheden, aan gaan aanbieden.”

####

Over CommVault
Beter en effectiever invulling geven aan de huidige en toekomstige behoeften op het vlak van datamanagement. Dit is de visie op basis waarvan CommVault Singular Information Management-oplossingen voor krachtige databescherming, universele beschikbaarheid en vereenvoudigd beheer van data in complexe opslagomgevingen ontwikkelt. Organisaties hebben met de unieke single-platformarchitectuur van CommVault ongekende controle over datagroei en de kosten en risico’s. De Simpana-softwaremodules van CommVault werken naadloos samen en delen hun code en functieset. Hierdoor bieden ze krachtige mogelijkheden voor databack-up, archivering, replicatie, zoeken en resource-beheer. Elke dag opnieuw kiezen bedrijven voor de ongeëvenaarde efficiency, prestaties, betrouwbaarheid en controle die alleen CommVault levert. CommVault heeft zijn hoofdkantoor in het Amerikaanse Oceanport, New Jersey. Meer informatie is te vinden op www.commvault.com.

Voor meer informatie:
CommVault
Fiona Moon
Tel.: +44 1189516500
E-mail: fmoon@commvault.com

Progress Communications
Inger Hund / Erik Sloots
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: commvault@progresscommunications.nl
www.persberichtonline.nl
Laatste van Commvault Systems International BV
Commvault Activate maakt einde aan complexe problemen rond compliance en data governance