www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (10 jaar en 181 dagen geleden)

SRC start samen met belangrijke leveranciers Elektronisch Zakendoen in Nederlandse out-of-home sector

“Elektronische berichten voor administratieve en logistieke processen tussen leveranciers en groothandels via het SRC Out-of-Home portaal’’

SRC System Integrators BV, toonaangevend op het gebied van EDI/B2B integratie, product informatie management en datasynchronisatie, start in samenwerking met vijf belangrijke leveranciers elektronisch zakendoen in de out-of-home sector. De sector is goed voor vele miljoenen goederenbewegingen per jaar. Het initiatief richt zich op foodservice-groothandels die met name horeca, cateringbedrijven en tankstations beleveren. Het internetportaal biedt leveranciers en groothandels een laagdrempelige, financieel aantrekkelijke mogelijkheid om elektronisch zakendoen te starten en te optimaliseren. De GS1-standaards voor de Nederlandse levensmiddelensector worden gehanteerd voor de handelsberichten en de artikelgegevens. Een aantal groothandels respectievelijk vertegenwoordigende hoofdkantoren verlenen hun medewerking aan het sectorinitiatief.

Kosten besparen

Via het portaal worden orders, pakbonnen en facturen tussen groothandels en leveranciers afgehandeld. Alle schakels in de keten profiteren van het sneller en beter op elkaar aansluiten van de administratieve en logistieke processen. Veel leveranciers doen al elektronisch zaken met klanten in de retail en enkele out-of-home groothandels. De investeringen hebben zich bewezen en leveranciers zien dit als een uitstekend middel om de kans op fouten te minimaliseren. Groothandels dan wel vertegenwoordigende hoofdkantoren zien vooral voordelen om intern kosten te besparen en efficiënter te werken door over te schakelen op GS1 standaarden voor artikelgegevens, coderingen en transactiedocumenten.

Laagdrempelig
Het is voor leveranciers en groothandels in de out-of-home markt mogelijk om op verschillende manieren aan te sluiten op het portaal, ook als EDI nog niet in gebruik is. Het portaal kent diverse functionaliteiten en is af te stemmen op de wensen en behoeften van de groothandel, variërend van laagdrempelig tot volledig geïntegreerd met inkoop, distributie en winkelvloer.

Arjan Sloot, directeur SRC is verheugd over het initiatief: “Wij zoeken voortdurend naar de beste oplossingen voor bedrijven om efficiënt elektronisch zaken te doen. De randvoorwaarden om dit initiatief tot een succes te maken, zijn volledig ingevuld”.

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie:
SRC System Integrators BV
Fiene van de Graaf
Nieuwe Steen 25 101
1625 HV Hoorn
fiene.van.de.graaf@src.nl
www.src.nl

Over SRC System Integrators BV
SRC is een trendsettende solution en service provider op het gebied van elektronisch zakendoen. De expertise van SRC bevindt zich in tracking & tracing, artikelbeheer, datasynchronisatie en elektronisch berichtenverkeer. Met het centraal stellen van de uitgangssituatie, eisen en wensen van de klant onderscheidt SRC zich met de focus op het optimaliseren van de logistieke keten. De oplossingen worden geboden op basis van implementatie van software en op basis van outsourcing. SRC werkt voor fabrikanten, retailers, groothandels en logistiek dienstverleners waaronder:

Abbott Logistics, Albert Heijn, Alphabet, Astellas, Baronie de Heer, Bavaria, B&C Products, Beiersdorf, Bolletje, Bolsius, Calduran, Centraal Boekhuis, Coca Cola Enterprises, CRH, DA Retailgroep, Deli XL, Denso, Detailresult, Dura Vermeer, FloraHolland, FrieslandCampina, Georgia Pacific, GfK, Granfood, Hallmark, Heineken, Henkel, Hoogvliet, Houtgroep van Drimmelen, Hyva, Ickx Chocolaterie, InBev, Intergamma, Intratuin, Isolectra, Jumbo Spellen, Jumbo Supermarkten, Kenwood, Kingspan Unidek, Koninklijke Talens, Koninklijke Utermöhlen, L'Oréal, Kraft Foods, Maître André, McCormick, Menken, Milcobel, Nabuurs, Nedac Sorbo, Nippon Express Europe, PepsiCo, Perfetti Van Melle, Plieger, Purac, Remia, Ricoh, Samskip, Sara Lee, SC Johnson, TNT Innight, Unipharma, United Biscuits, Verstegen, Vezet, Vomar, Wessanen, Yakult, Z-Index.
Laatste van SRC System Integrators BV

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric