www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (10 jaar en 181 dagen geleden)
PR: Marcommit

Makro Nederland zet UNIT4 Audition in voor opstellen van jaarrekeningen

Rapportagetool UNIT4 zorgt voor grotere beheersbaarheid bij het vervaardigen van de jaarrekening

Sliedrecht, 26 januari 2012 - Makro Nederland gaat de jaarrekeningen verzorgen met UNIT4 Audition. De rapportageoplossing van UNIT4 vervangt spreadsheets en tekstverwerkingsprogramma’s. Het doel is om de beheersbaarheid te vergroten en de doorlooptijd van het vervaardigingsproces te verkorten.

Bij Makro Nederland werken ruim 5.400 mensen. Het bedrijf is onderdeel van de Duitse Metro Group die een omzet genereert van 67 miljard euro. Makro Nederland vervaardigt haar vijf jaarrekeningen op basis van de Dutch-Gaap waarderingsgrondslag: vier voor de vennootschappen en een geconsolideerde jaarrekening. De rapporten komen uit in het Nederlands maar de rapportage voor de holding in het Engels.

Jarenlang heeft Makro Nederland haar jaarrapportages met spreadheets en tekstverwerkingsoftware gedaan. Dit beviel prima alleen ontbrak het aan structuur en  goede beveiliging. UNIT4 Audition is een rapportagetool die specifiek is bedoeld voor het vervaardigen van jaarrekeningen volgens de Dutch Gaap-richtlijnen. Daarnaast biedt de oplossing van UNIT4 gebruikersrechten daardoor inzicht is in wie welke handelingen heeft verricht en wanneer. Indien Makro tijdens het opstellen van de jaarrekening nog correcties moet doorvoeren dan hoeft deze wijziging slechts één keer te worden ingevoerd. De wijziging heeft dan betrekking op alle relevante rapportage-onderdelen binnen de consolidatiestructuur.

Weerinder Soekhoe, manager reporting bij Makro Cash & Carry Nederland: “We wilden meer structuur in de vervaardiging van de jaarrekening. Met UNIT4 Audition is dit mogelijk, zo weet ik uit de tijd dat ik bij een accountantskantoor werkte. Deze rapportage-oplossing is ook geschikt gemaakt voor niet-accountantsorganisaties, dus een ideaal hulpmiddel voor het vervaardigen van de jaarrekeningen van Makro Nederland.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over UNIT4
UNIT4 wil een wereldwijde standaard zetten voor bedrijfssoftware die snel veranderende organisaties (een nichemarkt die UNIT4 benoemt als Businesses Living IN Change, oftewel BLINC) in de commerciële en publieke sector helpt om in te kunnen spelen op interne en externe veranderingen. Simpel, snel en kosteneffectief. De automatiseerder heeft activiteiten in zeventien landen in Europa en zeven landen in Noord-Amerika, Afrika & Azië-Pacific. De omzet in 2010 bedroeg 421,7 miljoen euro. Het bedrijf telt meer dan 4.000 werknemers en het hoofdkantoor is gevestigd in Sliedrecht. UNIT4 biedt een breed portfolio van oplossingen, waaronder de financiële managementsoftware Coda en de flexibele ERP-oplossing Agresso Business World. In de Benelux levert UNIT4 business software voor verschillende sectoren, waaronder accountancy, gezondheidszorg, groothandel en distributie, mkb, onderwijs, publieke sector en zakelijke en financiële dienstverlening. Daarnaast levert UNIT4 oplossingen voor personeelsinformatie en salarisverwerking, business intelligence en diensten op het gebied van continuïteit en cloud computing.

Website: http://www.unit4.nl

Volg ons op twitter: http://www.twitter.com/UNIT4_NL

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met LEWIS PR:
Anne ter Braak
Tel: +31 (0) 40 - 235 46 00
E-mail: anne.terbraak@lewispr.com
www.lewispr.nl

Laatste van Unit4
Financiële teams met AI presteren aanzienlijk beter dan vakgenoten zonder de technologie

Global Center on Adaptation zet Unit4 ERP in ter ondersteuning voor een klimaatbestendige toekomst

BARC's The Planning Survey 21: uitstekende resultaten voor Unit4 Financial Planning & Analysis
Verstreken tijd: 10 jaar en 181 dagen