www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureau
Datum: (10 jaar en 180 dagen geleden)

Populaire Nederlandstalige domeinnamen worden geveild via www.sedo.nl.

Onder andere net.nl, ecommerce.nl, blog.be, computers.nl, broeken.nl ‘onder de hamer’.

Keulen, 26 januari 2011 – Sedo GmbH, de marktplaats voor domeinnamen, opent vandaag haar virtuele veilingdeuren voor biedingen op 130 populaire Nederlandstalige .nl en .be domeinnamen. De domeinnamen worden te koop aangeboden door de eigenaren. Enkele voorbeelden van domeinnamen die vanaf donderdag geveild zullen worden zijn: net.nl, ecommerce.nl, blog.be, computers.nl en broeken.nl. Sedo’s Benelux veiling gaat van start op donderdag 26 januari om 16.00 uur en eindigt één week later, op donderdag 2 februari om 16.00 uur.

De veiling is te volgen via deze link.

Een generieke domeinnaam kan voor een onderneming voor veel extra omzet zorgen. Het aantal resultaten via de zoekmachine van Google ligt bijvoorbeeld op meer dan 276 miljoen voor de term ‘computers’. Het bezetten van de eerste plaats in deze miljoenen zoekresultaten is voor een bedrijf uit deze branche een goudmijn. Daarnaast zal de eigenaar van de domeinnaam ‘computers.nl’ veel type-in traffic ontvangen van geïnteresseerden op zoek naar een computer. Ook is de domeinnaam goed te onthouden voor bijvoorbeeld eventuele herhaalbezoeken, waardoor de naam uitstekend in te zetten is voor campagnes. Een domeinnaam blijft zijn waarde behouden, met een beetje geluk stijgt deze zelfs, waardoor de aankoopkosten gemakkelijk terug te verdienen zijn.

Sedo organiseert de Benelux Veiling voor Nederlandstalige domeinnamen voor de zesde keer. Enkele voorbeelden van domeinnamen die in het verleden geveild zijn en sindsdien succesvol ingezet worden door ondernemingen zijn: veiling.nl, aed.nl, huren.nl, glijbaan.nl, offertes.be, antivirus.be en relatiegeschenk.nl.

Bij meerdere geinteresseerden kan de verkoopprijs van een domeinnaam aardig oplopen. In de vorige Benelux Veilingen zijn bijvoorbeeld de volgende namen verkocht:

Seks.nl
Veiling.nl
Politiek.nl
Weerbericht.nl
Daten.nl
200.000 EUR
46.000 EUR
10.600 EUR
32.000 EUR
18.000 EUR

Toch hoeft men bij het aankopen van een domeinnaam uit de Benelux Veiling niet altijd over een volle portemonnee te beschikken: de gemiddelde verkoopprijs van de vorige veiling lag op 2.700 EUR, de goedkoopste domeinnaam werd voor 70 EUR verkocht.

“De domeinnamen die wij via de Benelux Veiling aanbieden zijn zeer interessant voor commercieel gebruik. Voor een webshop die schoolspullen verkoopt is het een lucratieve zet naar buiten te treden met de domeinnaam ‘schooltassen.nl’” aldus Lianne van Hoorn, Regional Manager Benelux van Sedo. Domeinnamen worden immers maar één keer vrijgegeven en zullen na een aankoop niet snel meer vrijkomen. Dat de domeinnamen nu worden aangeboden in deze veiling, is een unieke kans voor ondernemingen uit deze branche”.

Over Sedo
Met kantoren in Keulen (Duitsland), Boston (USA) en Londen (GB) is Sedo GmbH wereldwijd de grootste marktplaats voor de aan- en verkoop van domeinnamen. Sedo biedt naast haar handelsplatform verschillende services ter ondersteuning van de aan- en verkoop van domeinen, zoals een parkeerprogramma, waardebepalingen, transfers en bemiddeling. Momenteel heeft Sedo een database van 17.000.000 domeinen en 1.400.000 actieve leden uit heel de wereld. Via Sedo wisselen maandelijks 3.500 domeinnamen van eigenaar.

Niet voor publicatie:

Voor vragen kunt u contact opnemen met:

Afzender: Lianne van Hoorn

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric
Logo Momentive (voorheen SurveyMonkey)
Logo Zoom
Logo Ivanti
Logo ChargePoint
Logo Pure Storage
Logo Schneider Electric