www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (9 jaar en 163 dagen geleden)
PR: Yellow Communications

Milieuvriendelijke IT zorgt voor groei investeringen in bedrijfsnetwerken

Energiezuinige oplossingen worden gezien als dé manier om kosten te besparen

Conclusies onderzoek CommScope onder Europese bedrijven:
  • 55% van de bedrijven in Europa verwacht in 2012 een groei van de investeringen in hun netwerkinfrastructuur met 10 tot 25%
  • 84% van de bedrijven heeft het afgelopen jaar milieuvriendelijke IT-oplossingen ingezet
  • 46% is van mening dat groene IT de meest effectieve aanpak is om netwerkkosten te verlagen
Bunnik, 19 december 2011 — Volgens onderzoek onder Europese bedrijven, uitgevoerd door CommScope, Inc., wereldwijd marktleider op het gebied van infrastructuuroplossingen voor communicatienetwerken, verwacht een meerderheid van de bedrijven (55%) een groei van 10% tot 25% van hun investeringen in netwerkinfrastructuur. Dit ondanks de aanhoudende economische problemen. Deze toegenomen investeringen zijn voornamelijk ten behoeve van de implementatie van milieuvriendelijke IT-oplossingen. Daarnaast zijn ook de verhoging van de betrouwbaarheid van het netwerk en het toevoegen van netwerkintelligentie andere belangrijke factoren voor de investeringstoename.

De vraag naar ‘groene’ IT-oplossingen ligt al op een hoog peil: 84% van de organisaties heeft in 2011 stappen ondernomen om het energieverbruik van hun netwerken te verlagen. Investeringen in het verlagen van het energieverbruik houden het komende jaar aan, aangezien 46% van de ondernemingen vindt dat dit de meest effectieve manier is om netwerkkosten te besparen. Bijna de helft van alle bedrijven (49%) vindt kostenverlaging de belangrijkste doelstelling voor 2012.

Korte termijn
Voor een op de vijf respondenten is het verbeteren van de betrouwbaarheid van het netwerk de belangrijkste korte termijn-doelstelling. Betrouwbaarheidsproblemen werden voor een groot deel toegeschreven aan gebrekkige netwerktransparantie (genoemd door 37% van de ondernemingen), fouten van technici (21%) en stroomuitval (17%). Er zal daarom geïnvesteerd worden in het verbeteren van de netwerkzichtbaarheid, het elimineren van zogenaamde ‘blind spots’ en het verminderen van menselijke fouten. Daarbij gaat het naar verwachting om voortdurende integratie van intelligente oplossingen binnen de fysieke netwerkinfrastructuur. Volgens het onderzoek gebruikt 38% van de ondernemingen momenteel intelligente infrastructuuroplossingen - of is van plan deze te gaan gebruiken - en nog eens 23% gaat zich verzekeren van een duidelijk upgradetraject.

Lange termijn
Investeringstrends voor de langere termijn worden voor een groot deel gekenmerkt door cloud computing en virtualisatie, die naar verwachting gedurende de komende vijf jaar de grootste impact zullen hebben op de infrastructuur van bedrijfsnetwerken. Er is ook een verschuiving naar hosted datacenters: 64% van de ondernemingen maakt momenteel gebruik van colocatie-oplossingen, of overweegt het gebruik hiervan binnen drie jaar. De populariteit van deze benadering neemt toe. Niet alleen door de tijd- en kostenbesparingen, maar ook doordat bedrijven minder risico lopen vanwege de infrastructuur met een gedeeld datacenter.

“Volgens ons onderzoek willen netwerkmanagers beschikken over efficiëntere, intelligentere en meer robuuste netwerken. In essentie gaat het om een wijdverbreide strategie om kosten te besparen door te investeren in oplossingen waarvan is bewezen dat ze leiden tot betere prestaties en betrouwbaarheid. Dat in tegenstelling tot het simpelweg verlagen van de netwerkuitgaven of het kiezen voor alternatieven met een lagere kwaliteit,” aldus Carl van Bethray, Managing Director Central Europe, CommScope . “We verwachten dat organisaties er op zijn minst voor zorgen dat ze een duidelijk upgradetraject hebben naar een energiezuinige en intelligente infrastructuur. Dan kunnen zij op het juiste moment grootschalige upgrades uitvoeren.”

De gegevens zijn afkomstig uit een enquête die in september 2011 is gehouden onder 100 netwerkbeheerders en systeemintegrators bij grote Europese ondernemingen. Samenvatting van de belangrijkste bevindingen:

• 55% verwacht een toename van de investeringen in netwerkinfrastructuur met 10 - 25% in 2012
  • 84% heeft het afgelopen jaar milieuvriendelijke IT-oplossingen geïmplementeerd
  • De belangrijkste prioriteiten van 2012 zijn het besparen op netwerkkosten (49%) en het verhogen van de netwerkbetrouwbaarheid (18%)
  • Zorgen over de betrouwbaarheid worden veroorzaakt door slechte netwerktransparantie (37%), fouten van technici (21%) en stroomuitval (17%)
  • 38% van de ondernemingen gebruikt of installeert momenteel intelligente infrastructuuroplossingen
  • Van de ondernemingen die geen intelligente infrastructuuroplossingen gebruiken of installeren, zorgt 23% ervoor dat er een duidelijk upgradetraject aanwezig is
  • 64% van de ondernemingen maakt momenteel gebruik van colocatie/hosted datacenters, of overweegt het gebruik hiervan in de komende drie jaar
—EINDE BERICHT—

Over CommScope
CommScope (www.commscope.com) heeft een rol gespeeld in vrijwel alle toonaangevende communicatienetwerken ter wereld. Het bedrijf levert end-to-endoplossingen voor onder meer de cruciale infrastructuren die nodig zijn voor het bouwen van uitstekend presterende bekabelde en draadloze netwerken. Hoe de technologie ook verandert, de doelstelling van CommScope blijft dezelfde: klanten helpen met het sneller en beter creëren, innoveren, ontwerpen en bouwen van netwerken.

Voor meer informatie:
CommScope BV, C. van Bethray, cvanbethray@commscope.com
telefoon +31 (0)30 219 26 52
MCS, Perlita Fränkel, perlitaf@monogram.nl
telefoon: +31 (0)23 562 82 08
Laatste van CommScope
Ruckus helpt scholen bij de overgang naar digitaal onderwijs

Consument waarschuwt retailer; zorg voor verbeterde (digitale) klantbeleving in de winkel

Wereld Wi-Fi Dag: Vier het belang van verbondenheid
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Een vijfde Nederlanders verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces

Maandalert Woningmarkt: Ook vakantiewoningen op de Veluwe in trek

Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten

Azimi treedt terug als CEO van Lavide Holding
Verstreken tijd: 9 jaar en 163 dagen

Logo Yellow Communications
CommScope contact

Logo CommScope

CommScope sociaal

CommScope tweets

Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel
Logo BCT