www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: AxiCom

Terremark opent NAP in Amsterdam

Dochteronderneming van Verizon breidt wereldwijd netwerk van tier 1-datacenters uit door uiterst veilige faciliteit met indrukwekkende connectiviteit

Amsterdam – 22 september 2011 - In het streven om grootzakelijke en overheidsklanten in alle delen van de wereld te voorzien van veilige ICT-infrastructuuroplossingen opent Terremark, een dochteronderneming van Verizon, een nieuw Network Access Point (NAP) in Amsterdam. Het NAP in Amsterdam wordt onderdeel van Terremarks Europese netwerk van meer dan 10 tier 1-datacenters die de basis vormen voor veilige en grootzakelijke dienstverlening aan klanten over de hele wereld.

De nieuwe prestigieuze faciliteit van Terremark omvat 2700 vierkante meter datacenter-ruimte binnen het Amsterdamse Schiphol-gebied. Terremark komt hiermee tegemoet aan de regionale vraag naar geavanceerde cloud computing, beveiliging en ICT-infrastructuurdiensten. Het NAP in Amsterdam is op een strategische locatie gevestigd die toegang biedt tot een van 's werelds grootste internetknooppunt qua internetverkeer en deelnemers. Het nieuwe NAP is rechtstreeks verbonden met AMS-IX, een van ’s werelds grootste internet exchanges met meer dan 350 leden. Dankzij de aanwezigheid van AMS-IX kunnen de grootzakelijke en overheidsklanten van Terremark profiteren van toegang tot honderden wereldwijde netwerken. Hierdoor kunnen ze de netwerktraagheid minimaliseren en de kosten van hun gegevensverkeer terugdringen.

“De opening van het NAP in Amsterdam vertegenwoordigt een belangrijke mijlpaal binnen de voortdurende strategische investeringen van Verizon in de uitbreiding van het wereldwijde netwerk van datacenters van Terremark”, aldus Kerry Bailey, president van Terremark. “Dankzij ons uitgebreide aanbod van faciliteiten en diensten kunnen klanten in alle delen van Europa gebruik maken van een sterk gedifferentieerd aanbod van grootzakelijke diensten die voldoen aan onze stringente normen op het gebied van beveiliging, prestaties en betrouwbaarheid.”

Het nieuwe datacenter is gebaseerd op de allerlaatste technologie en is per direct beschikbaar voor klanten. Het NAP in Amsterdam is uitgerust met geavanceerde koeling en stroomvoorziening, redundantie en duurzame functionaliteit om de beschikbaarheid van bedrijfskritische toepassingen te waarborgen en het energieverbruik te reduceren.

Met de opening van het NAP in Amsterdam breiden Terremark en Verizon de Europese aanwezigheid uit. Een aanvulling op datacenters in strategische locaties zoals Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Turkije. Terremarks wereldwijde netwerk omvat bijna 50 uiterst geavanceerde datacenters die klanten voorzien van cloud-infrastructuur, beveiligingsoplossingen en een volledig portfolio uiterst betrouwbare ICT-infrastructuurdiensten van hoge kwaliteit.

“Amsterdam is een belangrijk handelsknooppunt voor meer dan 500 multinationals en we zijn uitstekend gepositioneerd om deze markt aan te boren ”, aldus Herman Oggel, president van de Europese business unit van Terremark. “Het NAP in Amsterdam zal ons beter in staat stellen om klanten te voorzien van de veilige en uiterst geavanceerde oplossingen die zij van ons gewend zijn.”

Noot voor de redactie: foto's van het NAP in Amsterdam kunnen hier worden gedownload.

Over Terremark
Terremark, een dochteronderneming van Verizon, weet als geen ander grootzakelijke ICT op wereldwijde schaal te transformeren en beveiligen. Als dochteronderneming van Verizon Communications Inc. (NYSE, NASDAQ:VZ) bepaalt Terremark de norm op het gebied van ICT-implementaties. Hiertoe levert het geavanceerde infrastructuur en managed service-diensten die bedrijven en overheidsinstellingen in alle delen van de wereld helpen te voldoen aan de strikte eisen op het gebied van schaalomvang, beveiliging en betrouwbaarheid. Met een wereldwijd netwerk van datacenters en een uitgebreid aanbod van beveiligingsoplossingen helpt Terremark klanten om het potentieel van cloud computing te realiseren. Raadpleeg voor meer informatie www.terremark.com.

CONTACT:
Mediarelaties
Terremark
Xavier Gonzalez
305-961-3134
xgonzalez@terremark.com
Eerder van Terremark Netherlands
12 aug 2013 Verizon Terremark ondersteunt mobiele marketing campagnes via NFC

22 jan 2013 Verizon Terremark verbetert Enterprise Cloud diensten

1 nov 2012 Verizon Terremark door Gartner gepositioneerd als leider in het Magic Quadrant voor Infrastructure-as-a-Service
Terremark Neth.. contact

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl