www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Intel CEO presenteert toekomstplannen

Samenwerking met Google en innovaties op het gebied van energiezuinige Ultrabooks

SAMENVATTING

• Intel en Google maken plannen bekend om toekomstige versies van het Android-platform te optimaliseren voor Intels energiezuinige Atom-processorfamilie.
  • Intel CEO Paul Otellini onthult ontwikkelingen in siliciumtechnologie en platformontwerp die het ‘idle’ stroomverbruik van de ‘Haswell’ chip in 2013 met een factor 20 zal reduceren ten opzichte van de huidige technologie.
Intel Developer Forum, San Francisco, 14 september 2011 – Intel en Google starten een nieuw samenwerkingsinitiatief dat Intels smartphoneactiviteiten zal stimuleren. Intel President en CEO Paul Otellini maakte tijdens zijn openingskeynote bij het Intel Developer Developer Forum (IFD) in San Francisco tevens bekend dat ingenieurs bij Intel werken aan een totaal nieuwe vorm van energiebeheer voor Ultrabooks. Deze technologie zal het mogelijk maken om computers te bouwen die altijd aan staan en altijd verbonden zijn met internet.

“Computertechnologie kenmerkt zich door een continue evolutie”, zegt Otellini bij het beschrijven van de kansen en uitdagingen voor Intel en de industrie. “De ongekende vraag naar computers, van eindgebruikersapparaten tot de cloud, biedt de industrie geweldige kansen. Samen met onze partners blijft Intel innoveren om nieuwe computertechnologie te ontwikkelen die mobieler en veiliger is en die naadloos werkt op ieder apparaat. Ik ben bijzonder enthousiast over de nieuwe belevingen die gecreëerd zullen worden op tal van apparaten en dit is pas het begin.”

Noot voor de redactie: het volledige Engelstalige bericht volgt hieronder:

Intel CEO Outlines Company’s Plans to Lead Future of Computing

Announces Joint Effort with Google and Details Low Power Ultrabook Innovation

NEWS HIGHLIGHTS
  • Intel and Google to optimize future releases of the Android platform for Intel’s family of low power Atom processors.
  • CEO revealed how advances in silicon technology and platform engineering will reduce idle platform power for the “Haswell” chip in 2013, lowering it by more than 20 times over current technology designs.
INTEL DEVELOPER FORUM, San Francisco, Sept. 13, 2011 – Intel Corporation today announced a new effort with Google that aims to accelerate Intel’s business in smartphones.

The company also revealed that Intel’s engineers are working on a new class of platform power management for Ultrabooks that will aid in the delivery of always-on-always-connected computing.

Intel’s President and CEO, Paul Otellini, made the announcements during the opening keynote of the Intel Developer Forum in San Francisco.

“Computing is in a constant state of evolution,” said Otellini, describing the opportunities and challenges facing Intel and the industry. “The unprecedented demand for computing from the client devices to the cloud is creating significant opportunity for the industry. Intel is innovating and working with our partners to deliver computing experiences that are more mobile, secure and seamless. I’m excited about the new experiences that will be created across a range of devices, and we’re just getting started. ”

Growth in New Market Segments
Addressing a major corporate goal of growing Intel’s business in adjacent computing market segments, Otellini discussed the company’s recent efforts to accelerate its smartphone business and showcased a form factor reference design based on Intel® Atom processor, and running the Android platform.

Otellini then introduced Andy Rubin, Senior Vice President of Mobile at Google. The two executives outlined plans to enable and optimize future releases of the Android platform for Intel’s family of low power Atom processors. The joint effort is designed to speed time-to-market of Intel technology-based smartphones running the Android platform.

“Our collaboration with Google will bring a powerful new capability to market that helps accelerate industry innovation, adoption and choice,” said Otellini. “I’m excited by the possibilities of this collaboration. It will enable our customers to bring exciting new products and user experiences to market that harness the combined potential of Intel architecture and the Android platform.”

Today’s announcement builds upon the two companies’ recent joint initiatives to enable Intel architecture on Google products. Joint initiatives include Chrome OS, Google TV, and the Android Software Development Kit (SDK) and Native Development Kit (NDK).

Pushing the Limits of Low Power for Ultrabooks and Beyond
Otellini predicted that Ultrabook systems will provide the most satisfying and complete computing experience. The company is working with industry partners to deliver mainstream-priced products beginning this holiday season for this new category of lighter, sleeker compute companions.

Intel’s CEO said the company’s engineers will further accelerate Ultrabook innovation with Intel’s “Ivy Bridge” 22nm technology early next year with the help of the company’s revolutionary 3-D Tri-gate transistors.

He highlighted the broad enabling work between Intel and Microsoft, and pointed to the future opportunities that Windows 8 will present across tablets, hybrid devices and new form factors such as Ultrabooks.

Otellini also described the new class of platform power management in development for the 2013 “Haswell” products for Ultrabooks. The advances in silicon technology and platform engineering are expected to reduce idle platform power by more than 20 times over current designs without compromising computing performance. Otellini said he expects that this design change, combined with industry collaboration, will lead to more than 10 days of connected standby battery life by 2013. The advancements will aid in delivery of always-on-always-connected computing where Ultrabooks stay connected when in standby mode, keeping the e-mail, social media and digital content up-to-date.

Looking further into the future, Otellini predicted that platform power innovation will reach levels that are difficult to imagine today. Intel’s researchers have created a chip that could allow a computer to power up on a solar cell the size of a postage stamp. Referred to as a “Near Threshold Voltage Core,” this Intel architecture research chip pushes the limits of transistor technology to tune power use to extremely low levels.

Securing the Next Billion Computing Devices
Otellini was joined on stage by Candace Worley, senior vice president and general manager, Endpoint Security at McAfee. She discussed how Intel and McAfee have been working together on a range of innovative hardware assisted software security solutions.

The two executives reinforced the growing need for continued investment and innovation as billions of new computing devices are expected to connect to the Internet and with one another.

Worley introduced McAfee’s new DeepSAFE technology platform that works with hardware capabilities found in the Intel® Core i3, i5 and i7 processors. DeepSAFE technology provides new levels of security and a different vantage point by operating below the operating system. This technology will launch in a McAfee enterprise product later this year.

Otellini announced that Intel is working with McAfee on a roadmap of security solutions that extend across the spectrum of computing from embedded devices to the cloud.

Seamless, Consistent, Interoperable Experiences
With computing continuing to evolve, Otellini emphasized the need for seamless, consistent and interoperable experiences across a variety of devices. To help support this vision, Intel is now building capabilities into a broad array of devices including Ultrabooks and all-in-one computers. Otellini demonstrated several new capabilities that will be available on Acer, Lenovo, and Toshiba systems later this holiday season.

More information about the products and technologies demonstrated in the keynote is available at www.intel.com/newsroom/idf.

Over Intel
Intel, marktleider in computerinnovatie, ontwikkelt en bouwt essentiële technologieën die dienen als de bouwstenen voor computerapparatuur over de hele wereld. Meer informatie over Intel is te vinden op www.intel.com/pressroom en op blogs.intel.com. Intel is ook te volgen via Twitter: twitter.com/intel of twitter.com/IntelNederland.

Voor meer informatie:
Intel Benelux, Kristof Sehmke, Communicatie Manager, telefoon +32 (0)3 450 08 11,
e-mail: kristof.sehmke@intel.com, of

MCS BV, Perlita Fränkel, telefoon +31 (0)23 562 82 08,
e-mail: perlitaf@monogram.nl.

Intel en het Intel-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Intel Corporation of zijn dochterondernemingen in de Verenigde Staten en andere landen. Andere namen en merken kunnen geclaimd worden als het eigendom van anderen.
Laatste van Intel Benelux
Intel maakt overstap naar de cloud makkelijker voor bedrijven

Intel zorgt voor sneller pad naar 5G

Intel en Lady Gaga creëren een spectaculaire muziekbeleving tijdens de 58e GRAMMY Awards
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Gezondheidsorganisaties, overheden en bedrijven omarmen de robot in hun strijd tegen het coronavirus

Digitaal thuisonderwijs: tips van devolo

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

Markteffect bij beste drie onderzoeksbureaus van Nederland!

Trend Micro verkozen tot ‘2019 Google Cloud Technology Partner of the Year voor Security’

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo HubSpot

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl