www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (10 jaar en 39 dagen geleden)
PR: LEWIS

ARC Advisory Group: IFS een van de grootste wereldwijde softwareleveranciers

IFS, leverancier van bedrijfssoftware, is door ARC Advisory Group uitgeroepen tot de grootste wereldwijde softwareleverancier in de luchtvaart- en defensiesector. IFS is verder de nummer twee in de olie- en gasindustrie en de nummer drie in de energiesector. Met deze drie noteringen is IFS wereldwijd de nummer drie in software voor Enterprise Asset Management (EAM).

ARC Advisory Group is een toonaangevend advies- en onderzoeksbureau. In de jongste uitgave ‘Enterprise Asset Management and Field Service Management, Five Year Market Analysis and Technology Forecast through 2015’ geeft ARC Advisory Group aan dat IFS Applications een groot marktaandeel heeft in enkele onderhoudsintensieve sectoren.

Hieronder vindt u het volledige Engelstalige persbericht.

IFS one of the world’s largest software vendors

IFS, the global enterprise applications company, has been identified as one of the world’s major vendors within three different enterprise asset management (EAM) fields by ARC Advisory Group. The report places IFS as the single largest vendor within aerospace and defense, the second largest within the oil and gas industry and the third within power generation. The combined rankings make IFS the third largest EAM software vendor globally.

ARC Advisory Group is the leading information technology research and advisory firm for industry and infrastructure. In its new publication “Enterprise Asset Management and Field Service Management, Five Year Market Analysis and Technology Forecast through 2015,” ARC Advisory Group indicates that IFS Applications holds a dominant market share in terms of EAM software in a number of asset and maintenance-intensive industries. IFS is the number one vendor within aerospace and defense, the number two vendor within oil and gas, and number three within power generation.

“Some consider EAM a mature technology, but today’s dynamic market forces demand operational excellence and high return on assets. This drives the need for a modern EAM system – particularly for the asset intensive industries,” ARC Advisory Group Research Director Ralph Rio said. “They want to move beyond simple maintenance management, and towards the ability to make asset data more interactive with the rest of the enterprise.”

“Efficient asset management has been one of the corner stones of the company from the very beginning and we are pleased to see that our industry focus and product development strategy are continuing to resonate well within these very important industries,” IFS CEO Alastair Sorbie said.

Within aerospace and defense, oil and gas, and power generation, IFS counts many globally renowned customers, such as the United States Army and Air Force Materiel Commands, the Grenland Group and Babcock Engineering Services, the Chinese Three Gorges hydroelectric dam, and the National Hydroelectric Power Corporation of India.

Over IFS
IFS is een beursgenoteerd bedrijf (OMX STO: IFS) opgericht in 1983. IFS ontwikkelt, levert en implementeert de ERP-suite IFS Applications™. Deze ERP-suite is een complete, op componenten gebaseerde oplossing gebouwd op SOA-technologie. IFS richt zich op organisaties met flexibele bedrijfsprocessen, waar (een van) de volgende kernprocessen centraal staan: service- & asset-beheer, productie, supply chain of projecten. Het bedrijf werkt voor 2.000 klanten in vijftig landen en heeft 2.700 medewerkers in dienst. IFS behaalde in 2010 een netto-omzet van 271 miljoen euro. Meer informatie is te vinden op www.ifsworld.com.

Contactinformatie:

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric
Logo Momentive (voorheen SurveyMonkey)
Logo Zoom
Logo Ivanti
Logo ChargePoint
Logo Pure Storage

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl