www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (10 jaar en 35 dagen geleden)

Personeelsdossier blijkt geen startpunt HR-beleid

Eindhoven, 7 september 2011 – Het personeelsdossier krijgt maar weinig aandacht van Nederlandse HR-professionals. Dat zegt 42 procent van deze professionals in een onderzoek van VDD IQware, leverancier en ontwikkelaar van het ECM-systeem Hyarchis.Net. VDD IQware deed onderzoek naar het gebruik van personeelsdossiers in relatie tot het HR-beleid van organisaties. Bijna de helft (46%) van de ondervraagde HR-professionals gebruikt het personeelsdossier niet als startpunt voor individueel personeelsbeleid.

Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat digitale personeelsdossiers nog geen gemeengoed zijn. Iets meer dan de helft (53%) van de HR-professionals werkt binnen de organisatie met een digitale versie van het personeelsdossier. Er is echter meer behoefte aan digitale dossiers: 83 procent van de professionals verwacht namelijk extra handvatten te krijgen voor het HR-beleid wanneer de informatie in de dossiers uniform is en met één druk op de knop kan worden geanalyseerd.

Serge Leclercq, commercieel directeur van VDD IQware: “Meer dan twee op de vijf HR-professionals bevestigt dat personeelsdossiers binnen hun organisatie niet veel aandacht krijgen. Hier ligt veel ruimte voor verbetering. Door dossiers te digitaliseren kan een belangrijke eerste stap tot die verbetering worden gezet. Digitale dossiers zijn uniform en bieden snelle toegang tot de gegevens, waardoor ze eenvoudig en efficiënt zijn te beheren. Op die manier worden niet alleen kosten bespaard, maar kunnen HR-professionals veel meer uit de dossiers halen dan nu het geval is. Personeelsdossiers krijgen hierdoor extra toegevoegde waarde en zullen geen ondergeschoven kindjes meer zijn.”

Over VDD IQware
VDD IQware, opgericht in 1985, is de Nederlandse ontwikkelaar en leverancier van het Enterprise Content Management systeem Hyarchis.Net. Hyarchis.Net zorgt voor de digitale opslag en verwerking van alle papieren- en digitale documenten. Met Hyarchis.Net en de ondersteunende diensten van VDD IQware kunnen organisaties de kwaliteit van hun bedrijfskritische processen optimaliseren en een hogere productiviteit per werknemer realiseren. VDD IQware is actief in de financiële en zakelijke dienstverlening, overheid, accountancy, zorg & welzijn en projectgeoriënteerde sector. Hyarchis.Net bestaat uit de bouwstenen: Document Management, Business Process Management, Invoice Processing, Document Composition, E-mail Management, Records Management, Web Content Management en Contract Management. Meer informatie op www.hyarchis.net.

Marcommit PR
Ellis Akkermans
T 035-5822730
E vdd@marcommit.nl
Laatste van Hyarchis
De noodzaak van een multi-cloudstrategie

Gouden tijden voor buy-to-let belegger, verdere groei in het vooruitzicht

De AI-race binnen de financiële dienstverlening
Verstreken tijd: 10 jaar en 35 dagen
Hyarchis contact

Logo Hyarchis

info@hyarchis.com
  www.hyarchis.nl
Hyarchis sociaal

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo