www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (9 jaar en 41 dagen geleden)
PR: Co-Workx / Fenceworks

R&M vergroot omzet en capaciteitsbezetting in eerste helft 2011

Sterke Zwitserse Frank beïnvloedt winst en korte termijn planning

Apeldoorn/Wetzikon 23 augustus 2011 - R&M AG, de Zwitserse fabrikant van bekabelingsystemen, rapporteert een omzetgroei van 16,7% over de eerste helft van 2011 in vergelijking met dezelfde periode in 2010. Door de sterke Zwitserse Frank bedroeg de omzetgroei gecorrigeerd naar koersinvloed 8,8%. In Nederland groeide R&M in de eerste helft van 2011 maar liefst 55,3% en in de gehele West-Europese regio met 31%, in vergelijking met de eerste helft van 2010.

Glasvezelnetwerken en datacenters
R&M's halfjaaromzet bedraagt nu bijna CHF 100 miljoen. De Zwitserse thuismarkt blijft nog steeds bijdragen aan de groei van het bedrijf, dankzij toegenomen business in glasvezelnetwerken, datacenters en hoge kwaliteit gebouwbekabeling. Daardoor wordt de capaciteit van R&M's nieuwe fabriek en logistieke faciliteiten in Wetzikon goed benut. CSO Ingo Kübler zegt: "ook in de rest van Europa, het Midden-Oosten en Azië boeken onze verkoopteams goede resultaten".

Nieuw logistiek centrum
Het in januari geopende logistieke centrum in Dubai wordt door de gerealiseerde groei al direct goed benut. Deze helpt de verkooporganisatie om beter in te spelen op lokale behoeften. Door taken aan dit soort decentrale centra uit te besteden, kan R&M zowel beter invulling geven aan individuele klant- en marktbehoeften, als de marges aanzienlijk verbeteren.

Decentrale groeistrategie
"Als onderdeel van onze decentrale groeistrategie, hebben wij in juni tevens een West-Europees regiokantoor in Nederland geopend", vertelt Richard Eichhorn, Managing Director Western Europe. "Van daaruit kunnen wij de lokale R&M-teams in een groot aantal landen beter ondersteunen. Dankzij grote projecten in ziekenhuizen, datacenters en de knooppunten van Internet providers, presteert de West-Europese organisatie ver boven budget".

Marktontwikkelingen
De sterke Zwitserse Frank is een last voor R&M's omzet- en margegroei. CEO Martin Reichle zegt daarover: "Gezien de forse tegenwind van zowel de Euro als US Dollar, moeten wij harder werken en meer acties ondernemen om de efficiency in onze gehele R&M Group te verhogen. Onze belangrijkste concurrenten uit de Verenigde Staten hebben een 20% prijsvoordeel in vergelijking met 15 maanden geleden, terwijl Europese fabrikanten zo'n 20% goedkoper kunnen produceren dan wij in Zwitserland. Die krachten dwingen ons om naast efficiencyverhogingen ook waarde toevoegende activiteiten te verplaatsen naar andere landen, of de werkuren in Zwitserland te verhogen, om winstgevend te kunnen blijven groeien".

Ondanks de tegenwerkende koersontwikkeling verwacht R&M op korte termijn nog steeds positieve resultaten, omdat het bedrijf in een groeimarkt opereert. "Wij kunnen met verschillende innovaties nog punten scoren en verder groeien met glasvezelsystemen voor Fiber To The Home (FTTH) en datacenters", aldus Reichle. "De algemene economische trend is echter om bekende redenen onstabiel, waardoor wij voorzichtig moeten plannen en de markt bewerken".

Over R&M
Reichle & De-Massari AG (R&M) ontwikkelt en produceert bekabelinginfrastructuren voor communicatienetwerken. Met hoge kwaliteit producten voor koper- en glasvezelnetwerken heeft R&M de reputatie van marktleider in kwaliteit opgebouwd. Het bedrijf is in 30 landen actief met een eigen verkoop- en marketingorganisatie. Met een omzet van CHF 180 miljoen in 2010 (waarvan 75% uit export) en 600 medewerkers, behoort R&M tot de top 500 bedrijven in Zwitserland. Het bedrijf is eigendom van de Reichle-familie en wordt als een onafhankelijk familiebedrijf gerund.

Meer informatie is te vinden op www.rdm.com of www.rdm.com/bnl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Co-Workx, Peter Gloudemans
Email: peter@co-workx.nl
Laatste van R&M Netherlands B.V.
R&MinteliPhy vereenvoudigt netwerkbeheer

R&M en Cofely bundelen krachten in raamovereenkomst

R&M benoemt Michel Riva tot CEO en Richard Eichhorn tot CSO
Verstreken tijd: 9 jaar en 41 dagen
R&M Netherland.. contact

Logo R&M Netherlands B.V.

+31(55) 368 18 00
  nld@rdm.com
  www.rdm.com/bnl
R&M Netherland.. sociaal

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4