www.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl

Professionaliteit en aandacht trekken belangrijkste redenen voor afdrukken in kleur

Onderzoek Lexmark: vrees voor hoge kosten weerhoudt organisaties van kleurenprinten

NAARDEN, 18 augustus 2011 – Uit onderzoek van Lexmark, leverancier van printoplossingen, blijkt dat kantoormedewerkers de zakelijke voordelen inzien van afdrukken in kleur. De vrees voor hoge kosten remt echter het gebruik van kleurenafdrukken.

Het onderzoek, dat werd gehouden onder 970 kantoormedewerkers uit twaalf landen, laat zien dat een aantrekkelijkere opmaak (54 procent), een professionele uitstraling (41 procent) en het trekken van de aandacht van de lezer (29 procent) worden gezien als de belangrijkste voordelen van afdrukken in kleur.

Van de ondervraagden gaf echter 68 procent aan dat hun organisatie minder dan een kwart van alle documenten in kleur afdrukt. Wanneer gevraagd werd naar documenten die vaak wel in kleur afgedrukt worden, werden foto’s (52 procent), presentaties (47 procent) en brochures (34 procent) door de respondenten genoemd.

“Dit onderzoek laat zien dat angst voor hoge kosten de voornaamste reden is dat bedrijven documenten enkel in zwart blijven printen”, zegt Rob Greaves, General Manager Lexmark Benelux. Deze bezorgdheid is echter ongegrond. “We bieden klanten diverse mogelijkheden om hun kosten te beheersen en ongewenste kleurenafdrukken te verminderen, zowel via de instellingen van kleurenprinters, zoals de hoeveelheid inkt die gebruikt wordt per kleurenafdruk, als het gebruik van printrechten, waarmee controle wordt gehouden over wie in de organisatie toegang heeft tot het afdrukken in kleur.”

Naast de zorgen over hoge kosten - door 49 procent van de ondervraagden genoemd als belangrijkste reden voor het niet afdrukken in kleur - zegt acht procent van de kantoormedewerkers geen toegang te hebben tot een kleurenprinter en geeft vier procent aan dat de organisatie geen beleid heeft om af te drukken in kleur. “Afdrukken in kleur wordt op kantoor vaak gezien als een extra mogelijkheid, in plaats van een standaard optie, ondanks het feit dat veel kantoormedewerkers de voordelen inzien van het creëren van meer professioneel ogende documenten”, zegt Greaves.

Achtergrond onderzoek
Lexmark ondervroeg 970 kantoormedewerkers uit twaalf landen: België, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Italië, Nederland, Polen, Portugal, Zuid-Afrika, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek werd voltooid in juli 2011.

Over Lexmark
Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) levert aan ondernemingen van elke grootte een brede waaier van producten, software, oplossingen en diensten voor afdruk en beeldweergave die helpen om minder af te drukken en om productiever te zijn. Perceptive Software, een autonoom softwarebedrijf binnen Lexmark, is een toonaangevend leverancier van software voor bedrijfsinformatiebeheer die organisaties helpt om de volledige levenscyclus van hun documenten en informatie moeiteloos te beheren. Dit vereenvoudigt hun bedrijfsprocessen en leidt tot grotere bedrijfsefficiëntie. Lexmark verkocht zijn producten in 2010 in meer dan 170 landen, en boekte een omzet van meer dan 4 miljard dollar.

Wilt u meer informatie over Lexmark? Surf dan naar www.lexmark.nl. Wilt u meer informatie over Perceptive Software? Surf dan naar www.perceptivesoftware.nl.

Blijf op de hoogte van Lexmark: lees de Lexmark Facebook page en volg ons op Twitter www.twitter.com/lexmarknews.

Blijf op de hoogte van Perceptive Software: lees de Perceptive Software Facebook page en volg ons op Twitter, www.twitter.com/perceptivesw.

Lexmark en Lexmark met het diamantlogo zijn handelsmerken van Lexmark International, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor verdere persinformatie, hoge resolutie fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Janneke de Vries van LEWIS – Global Public Relations:
Fax: +31 (0) 40 235 4601
E-mail: janneke.devries@lewispr.com
www.lewispr.com

Voor meer informatie over Lexmark kunt u contact opnemen met:
Petra Nemitz
E-mail: petra.nemitz@lexmark.be
Laatste van Lexmark International
Lexmark verbetert wereldwijd partnerprogramma

Lexmark levert veelzijdige A3-MFP's voor middelgrote werkgroepen

Lexmark ontvangt Summer 2018 Pick-award
Lexmark Intern.. contact

Logo Lexmark International

Lexmark Intern.. sociaal

Lexmark Intern.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel