www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (9 jaar en 75 dagen geleden)
PR: WILD werk

SUSE lanceert de volgende generatie van de bekroonde SUSE Studio

SUSE Studio 1.2 versnelt de ontwikkeling van applicaties in fysieke en virtuele omgevingen en in de cloud

Alphen aan den Rijn – 20 juli 2011 – SUSE maakte vandaag de beschikbaarheid van SUSE StudioTM versie 1.2 bekend. Deze nieuwste update van het bekroonde ontwikkelplatform helpt klanten met meer gemak applicatie-images te bouwen, bij te werken en te beheren voor implementatie op x86-systemen, in een openbare cloud of op IBM System z*. SUSE Studio zorgt voor een aanzienlijke vermindering van de overhead bij het beheer van een heterogene IT-omgeving.

Door de inzet van computerresources naar behoefte mogelijk te maken, helpt Cloud computing organisaties de efficiency van IT te verbeteren, zodat het IT-personeel de aandacht volledig kan richten op meer strategische taken. Doordat steeds meer organisaties de overstap naar de cloud maken, ontstaat er behoefte aan applicaties die geschikt zijn voor implementatie in de cloud én in de heterogene IT-omgevingen binnen het datacenter, waaronder mainframesystemen.

“IDC is van mening dat software-appliances een sleutelrol kunnen spelen bij het uitbouwen van cloud implementaties. Daarom voorspelt IDC dat de markt voor pakketten met software-appliances in 2014 zal zijn gegroeid naar 3,7 miljard dollar. De mogelijkheid om een stuk software te maken, te onderhouden en in een willekeurige omgeving te implementeren is van cruciaal belang bij implementatie in een private cloud of in een openbare of hybride cloud,” zegt Brett Waldman, Senior Research Analyst Client and Server Virtualization Software bij IDC.

“In het moderne, veeleisende bedrijfsklimaat moeten bedrijven en ISV’s elke kans benutten om services beschikbaar te stellen op het moment dat er vraag naar is, en tegen de laagst mogelijke prijs,” zegt Sabine Soellheim, Solution Marketing Manager bij SUSE. “Deze nieuwe versie van SUSE Studio biedt de flexibiliteit waar onze klanten om vragen en maakt het bedrijven en ISV’s bovendien mogelijk om de capaciteit naar behoefte te verhogen of te verlagen, zodat ze in een paar minuten hele overdraagbare applicatiestacks kunnen bouwen en onderhouden die te allen tijde en op elke gewenste manier kunnen worden geïmplementeerd.”

Bovendien bouwt SUSE Studio een brug tussen x86-microprocessorarchitecturen en mainframes door vereenvoudiging van het bouwen, testen, onderhouden en implementeren van softwareapplicaties op de mainframe. Klanten die werken met honderden missiekritieke Linux-images op mainframes kunnen tijd besparen door middel van een gebruiksvriendelijke interface voor het bouwen van mainframe workloads.

Twee edities
SUSE Studio versie 1.2 is beschikbaar in twee edities: SUSE Studio Standard Edition voor ISV’s en SUSE Studio Advanced Edition voor bedrijven. Deze nieuwe versies vervangen de SUSE Appliance Toolkit.

Met SUSE Studio Standard Edition kunnen ISV’s applicaties transformeren tot een ‘service’ en concurreren met SaaS-oplossingen, waardoor ze beschikken over de wendbaarheid die nodig is om de time-to-market te verkorten. SUSE Studio Standard Edition is de snelste en eenvoudigste manier voor ISV’s om de verkoopcyclus te verkorten, de implementatiekosten te verlagen en hun applicaties geschikt te maken voor de cloud.

SUSE Studio Advanced Edition is ontwikkeld om bedrijven te helpen bij het bouwen, configureren en onderhouden van applicatie-images die geschikt zijn voor de cloud, waardoor de complexiteit wordt verminderd en de kosten voor onderhoud en ondersteuning van software-implementaties worden gereduceerd. SUSE Studio Advanced Edition biedt tevens een nieuwe en eenvoudige manier om IBM System z-workloads te maken, te onderhouden en te implementeren door het automatiseren van terugkerende arbeidsintensieve taken, waardoor de efficiency wordt verbeterd en de complexiteit en de kosten verder worden teruggedrongen.

Over SUSE Studio
In de twee jaar dat SUSE Studio op de markt beschikbaar is, is er brede ondersteuning tot stand gekomen vanuit toonaangevende ISV’s, technologieleveranciers en bedrijven. Op dit moment zijn er meer dan 150.000 geregistreerde gebruikers die in totaal meer dan 800.000 appliances hebben gebouwd. Daarnaast host SUSE Gallery, dat werd gelanceerd in 2010, ongeveer 7000 appliances en zijn er circa 52.500 downloads geweest.

SUSE Studio Standard Edition en SUSE Studio Advanced Edition zijn per direct beschikbaar. Meer informatie en aanvullende productupdates kunt u vinden op www.suse.com/products/susestudio/.

Over SUSE
SUSE is een businessunit van de Attachmate Group, het bedrijf dat in april 2011 Novell heeft overgenomen. SUSE is een vooraanstaande provider van zakelijke Linux-oplossingen die de wendbaarheid verhogen, de kosten verlagen en het beheer van de complexiteit in dynamische omgevingen mogelijk maakt. Het portfolio van het bedrijf is geconcentreerd rondom SUSE Linux Enterprise, het meest interoperabele platform voor missiekritiek computergebruik. SUSE maakt het organisaties mogelijk om met vertrouwen computerservices te leveren in fysieke, virtuele en cloudomgevingen. Met onze bekroonde producten, open source-communities en uitgebreid ecosysteem van partnerships vormen de oplossingen van SUSE de drijvende kracht achter duizenden bedrijven wereldwijd. Ga voor meer informatie naar www.suse.com.

SUSE en Mono zijn gedeponeerde handelsmerken van Novell, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. *Alle handelsmerken van derden zijn eigendom van de respectieve eigenaars.

Voor meer persinformatie:
Karin van Geelen, Yellow Communications, telefoon 023 555 34 24, e-mail karin@yellow-communications.com
Laatste van SUSE
SUSE benoemt BPSolutions tot Solution Partner in Nederland

Onderzoek: 70 procent van bedrijven bezorgd over kosten, snelheid en complexiteit van traditionele dataopslag

Mirantis en SUSE leveren samen Linux Support
Hotel Alhambra Palace checkt in bij Infor voor klantenservice van wereld-niveau

World Music Day 2020: aantal abonnementen muziekstreamingdiensten stijgt

Tectrade wordt TTNL, Take IT To The Next Level!

'Fervente Verzamelaars' tentoonstelling bij het CODA Cultuurhuis te Apeldoorn

Aandacht voor sociaal kapitaal essentieel bij ‘hybride werken’

Nieuwste manier om veilig en hygiënisch te betalen voor shop-in-shops, online platforms en marktplaatsen gelanceerd

Nederlandse startups blijven de landelijke # 1 banengroeimotor