www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (9 jaar en 4 dagen geleden)
PR: WILD werk

SUSE en Xamarin gaan een partnerschap aan voor versnelling van de innovatie en ondersteuning van Mono-klanten en de Mono-community

Xamarin verwerft brede rechten voor Mono en gaat verder met het ontwikkelen van mobiele producten en het beheer van het Mono-project

Alphen aan den Rijn, 18 juli 2011 - SUSE heeft vandaag een samenwerkingsverband met Xamarin aangekondigd met het doel producten sneller op de markt te brengen en effectievere ondersteuning te bieden aan klanten die op Mono® gebaseerde producten gebruiken. In het kader van deze overeenkomst wordt aan Xamarin een brede, permanente licentie verleend voor alle intellectuele eigendomsrechten van Mono, MonoTouch, Mono for Android en Mono Tools for Visual Studio. Xamarin gaat tevens technische ondersteuning bieden aan SUSE-klanten die op Mono gebaseerde producten gebruiken en gaat optreden als beheerder van het Mono open source-community project.

Mono is een softwareplatform dat is ontworpen om ontwikkelaars in staat te stellen op eenvoudige wijze applicaties te ontwikkelen die op meerdere platforms kunnen worden gebruikt. Mono helpt ontwikkelaars gebruik te maken van een uitgebreid .NET-ecosysteem van code, bibliotheken en tools voor het ontwikkelen van applicaties voor, of het migreren van applicaties naar, niet-Windows*-platforms, zoals Linux*, Mac* OS X, Apple* iOS en Google Android*. Door deze overeenkomst kan Xamarin de commerciële exploitatie van producten versnellen en de volgende generatie op Mono gebaseerde ontwikkeltools voor cross-platform mobiele applicaties sneller op de markt brengen.

“Xamarin is opgericht met de bedoeling ontwikkelaars het beste platform ter wereld te bieden voor mobiele ontwikkeling," zegt Nat Friedman, oprichter en CEO van Xamarin. “We zijn zeer verheugd over de mogelijkheden die deze samenwerking met SUSE biedt en we blijven ons inzetten om bestaande en toekomstige klanten, onze partners en de open source-community te helpen.”

Deze partnerovereenkomst zorgt er ook voor dat bestaande en toekomstige SUSE-klanten die applicaties hosten op een SUSE Linux Enterprise Mono Extension-applicatieserver volledige commerciële ondersteuning voor hun platform blijven ontvangen van SUSE, ondersteund door Xamarin. Bestaande SUSE-klanten die Mono-ontwikkeltools zoals MonoTouch, Mono for Android en Mono Tools for Visual Studio gebruiken, ontvangen gedurende de rest van de looptijd van hun abonnement ondersteuning en updates rechtstreeks van Xamarin.

“Dit partnerschap betekent winst voor SUSE, voor Xamarin en voor de belangrijkste partijen: onze klanten, gebruikers en community,” zegt Ronald de Jong, Vice President EMEA Sales SUSE Linux. "Het partnerschap betekent dat SUSE-klanten ook in de toekomst de best mogelijke ondersteuning blijven ontvangen. Voor het briljante team bij Xamarin biedt het de mogelijkheid om hun veelbelovende onderneming tot een succes te maken. Bovendien is de continuïteit van het beheer van het Mono open source-community project in de capabele handen van de meest actieve voorvechters gegarandeerd."

Klanten kunnen meer informatie over de ondersteuningsopties voor SUSE vinden op www.suse.com/mono. Voor meer informatie over de ondersteuning van Mono door Xamarin gaat u naar support.xamarin.com.

Over SUSE
SUSE is een businessunit van de Attachmate Group, het bedrijf dat in april 2011 Novell heeft overgenomen. SUSE is een vooraanstaande provider van zakelijke Linux-oplossingen die de wendbaarheid verhogen, de kosten verlagen en het beheer van de complexiteit in dynamische omgevingen mogelijk maakt. Het portfolio van het bedrijf is geconcentreerd rondom SUSE Linux Enterprise, het meest interoperabele platform voor missiekritiek computergebruik. SUSE maakt het organisaties mogelijk om met vertrouwen computerservices te leveren in fysieke, virtuele en cloudomgevingen. Met onze bekroonde producten, open source-communities en uitgebreid ecosysteem van partnerships vormen de oplossingen van SUSE de drijvende kracht achter duizenden bedrijven wereldwijd. Ga voor meer informatie naar www.suse.com.

SUSE en Mono zijn gedeponeerde handelsmerken van Novell, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. *Alle handelsmerken van derden zijn eigendom van de respectieve eigenaars.

Voor meer persinformatie:
Karin van Geelen, Yellow Communications, telefoon 023 555 34 24, e-mail karin@yellow-communications.com
Laatste van SUSE
SUSE benoemt BPSolutions tot Solution Partner in Nederland

Onderzoek: 70 procent van bedrijven bezorgd over kosten, snelheid en complexiteit van traditionele dataopslag

Mirantis en SUSE leveren samen Linux Support
Verstreken tijd: 9 jaar en 4 dagen
SUSE contact

Logo SUSE

+31(0)172.50.55.55
  nl-contact@suse.com
  www.suse.com

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4